Het leed wat autorijden heet!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Vier jaar geleden kocht ik mijn eerste auto (2e hands).Een ford focus station. Ik ging dagelijks veel rijden dus wilde graag een goede, degelijke wat grotere auto!
    Vriend had toen al een auto. Aan de ford moest de distributieriem vervangen worden binnen het jaar en 3 mnd voor Onze bruiloft was de turbo van Vl zijn auto stuk, hier moest een nieuwe auto voor komen! Ivm de bruiloft maar een oude corsa gekocht.
    Wat kleine stukke gehad aan de focus. Niet heel ernstig!
    Zwanger en het plan om het oude kleine barrel in te ruilen en een nieuwe kleine 5 deurs erbij te nemen. Gelukkig waren we nog niet zo ver want mijn focus "overleed"! Dus moest er een wat grote gezinsauto bij, niet te veel km op de teller en diesel ivm 750 km te rijden per week!

Dat werd een Opel, uit 2007, maar aangezien we het jaar daar voor al een auto gekocht hadden, getrouwd waren en al een babykamer gekocht hadden moesten we hier helaas wat voor lenen!
    Dan denk je met 3 auto's in 2,5 jr wel klaar te zijn!
    Deze Opel hebben we nu 2 jr! Net na verlopen van garantie moest er 1 of ander nieuw ding in à 500 euro, de turbo is al vervangen à 1000 euro, de condensor voor de airco à 800 euro, iets met de uitlaat à 450 euro en een nieuwe bumper à 300 euro ( dat was dan onze eigen schuld, paaltje geraakt)! Deze bedragen zijn extra! Daar komen 2 kleine, 1 grote beurt en APK per jaar bij. Ook veel geld maar als dat het was nog mee te leven!

De condensor is 3 mnd geleden en man belde vanavond op! Waarschijnlijk op 1 of andere manier olie bij de koelvloeistof gekomen. Veel kon onze garage er niet over zeggen behalve dat "het een duur geintje zou worden!" :mad::mad::mad:

Die schijt auto's ook!!!!! Ik word er helemaal woest van! Man wil hem er nu uit doen, auto is net een half jaar afbetaald!!!!

Wat ik met dit topic wil weet ik niet maar moest ff mijn frustratie van me aftypen!!!!

Kijk nu al op tegen het telefoontje van de garage morgen!

2. misa

misa Niet meer actief

Jee wat klote sukke! Ja ik vind auto's ook verschrikkelijke kostenposten. Hier eerst een kleine oude charade gehad. 375 euro. Eigenlijk geen gedoe mee gehad. Na 1 of 2 jaar (weet niet meer) een renault megane gehad. Volgens mij zon beetje 2500 euro. Alleen maar gedoe mee gehad. Deze liet ons vaak staan, starte niet of viel uit. De garage heeft ons wel vaak ook deels kosteloos geholpen. Heel netjes. Toen was ik hoogzwanger en deed ie helemaal niets meer. Aaargh..! En ik wilde in het ziekenhuis bevallen.
    Oproepje op fb geplaatst, een beetje als grap. Maar er kwam een reactie op. Via iemand die ik via mijn vriendin ken, mochten we hun peugeot station overkopen voor 250 euro. Geweldig! Maaaaar... Ook deze wilde soms niet starten ineens. He bah! Nu na wat rondvragen en rommelen (door mijn man) met de auto, is het opgelost! Hij doet het geweldig! Voor dat bedrag rammelt er wel eens wat of werken sommige onbelangrijke dingen niet altijd goed. Maar wij zijn er blij mee. Met twee kleine kids kunnen we al onze troep erin kwijt.

Maar goed, hoelang dit goed gaat weet je nooit. Het zijn geen leuke uitgaven he die dingen!

Succes met jullie auto sukke. Maar ik snap je frustratie. :(

3. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Als je voorlopig geen hypotheek hoeft af te sluiten, zou ik een nieuwe auto op afbetaling voorstellen... Tegenwoordig bijna altijd inclusief een onderhoudscontract. Wij hadden ook altijd tweedehands auto's (redelijk nieuw dus kostte ons aardig wat tweedehands) maar hebben berekend dat dit voor ons absoluut het voordeligst is. Nu hadden wij nog gekkere dingen, als ik het zo snel bekijk... Zaten soms over de 2000 euro aan reparatie voor een jaar!

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben heeeeel blij met mijn leasebak :) Al rijdt manlief prive en die heeft ook nooit wat met zijn auto. We hebben gewoon mazzel denk ik...

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    En ik ben jaloers op jouw leasebak!

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oh wat balen van die auto's! Of het gaat goed, of je hebt altijd pech :(

7. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Doet jullie garage niet aan een stukje coulance omdat het net buiten de garantie valt, en jullie verder wel trouw zijn qua onderhoud e.d.??? Manlief is automonteur en bij hem op het bedrijf doen ze dat wel altijd...

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Olie bij de koelvloeistof is meestal een lekke koppacking en ai dat is een dure :(
    Hier eigenlijk (afkloppen) nooit autoleed, wij hebben een Ford Focus station van 4 jaar oud..

9. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    In tegenstelling tot Jiska, wil ik je juist afraden om te gaan lenen voor een auto. Het is de slechtste lening die je af kunt sluiten. Je leent namelijk voor iets dat steeds minder waard wordt. Als het niet anders kan, dan zij het zo, maar als je het kunt voorkomen zou ik echt niet gaan lenen.

Zelf heb ik weinig problemen en kosten aan auto's. Manlief is automonteur, krijgt alle onderdelen voor inkoopsprijs en doet het onderhoud zelf. Ook krijgt hij korting op auto's (ook inkoopsprijs) dus rijden we altijd heel jong. We rijden nu in een hyundai I20 van 2009. Zit nog fabrieksgarantie op. We zijn wel zoekende naar iets groters, een I30 station. Denk dat het een 2010 of 2011 auto gaat worden. Dan kunnen we weer ff vooruit.

Ik besef ook donders goed dat we een enorm voorrecht dat we zo weinig kosten aan auto's hebben, want autorijden en onderhouden is gewoon rete duur.

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wij hadden een bedrag gespaard en een klein bedrag geleend van m'n ouders zonder rente. En snel terug betaald...
    Lenen sta ik niet negatief tegenover, je kan dan wel een betere en knappere wagen kopen. Anders steek je die centen mbt. Onderhoud in een oud barrel die het niet waard is. Het maandelijkse af te lossen bedrag is meestal minder dan de onderhoudskosten en meer rijplezier denk ik dan..

11. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Tja, ieder zo z'n eigen mening toch?
    Ik veroordeel ook niemand omdat hij/zij leent voor een auto. Als je je er prettig bij voelt, dan moet je het vooral doen! Persoonlijk zou ik me er niet prettig bij voelen en zou ik het dus ook niet doen. En ook voor de kleine portemonnee zijn er goede auto's te vinden. Je moet alleen ff goed zoeken. En als je het onderhoud goed bij houd, blijven de kosten uiteindelijk lager, omdat je met onderhoud veel (veel, dus niet alle) gebreken kunt voorkomen.

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    We hadden de auto niet bij onze garage gekocht. Anders was dat wel gebeurt!

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou idd koppakking en naar alle waarschijnlijkheid ook iets aan de motor maar dat is pas met zekerheid te zeggen als ze er aan beginnen en dan kunnen we niet meer terug!
    Krijgen van de handelaar 1000 terug! 2 jr geleden voor 10.000 gekocht! Bij inruil 1750 terug!!!!

Heb vanmorgen ff heel hard gejankt. Tering auto's en het ergste is dat we ze echt nodig hebben!
    Hopelijk fleurt de 20 wkn echo vanavond mijn humeur een beetje op!

Deel Deze Pagina