sollicitatiebrief , wie kan dit controleren/verbeteren

Discussion in 'De lounge' started by Sila24, Jan 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#1 Sila24, Jan 2, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 2, 2013
    oke dames ik heb de brief klaar ik heb het verwijderd omdat ik toch even prive wil blijven

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wauw! zo laten! Je bent sterk, krachtig en je laat ook nog wat te raden over aan het einde van de brief. Zo wek je nieuwsgierigheid op...!!!

topper!

3. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

prima, alleen op mijn cv zou ik invan maken!

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Als de dame aan wie je de brief schrijft bijv. de boer van achteren heet, schrijf je aan als mevouw De Boer en niet de met een kleine d.

Verder zie ik nergens in je brief dat je aangeeft op welke functie je solliciteert en waar je de vacature gezien hebt. Of is het een open sollicitatie? Dan moet je dat ook wel vermelden.

" Ik vind het een uitdaging om klanten zo goed mogelijk te helpen en ik vind het erg belangrijk dat ze met een goed gevoel de winkel verlaten en weer terug komen."

Het einde van bovenstaande zin klopt niet helemaal. Je zegt nu dat je graag wil dat mensen met een goed gevoel terug komen. Wat je eigenlijk wil zeggen neem ik aan is dat je wilt dat mensen met een goed gevoel de winkel verlaten en dat je graag wilt dat ze weer terug komen. Deze zin zou ik dus nog even aanpassen.

Je zegt dat je klantvriendelijk etc. bent, maar waar blijkt dat uit?

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

vacature heb ik op het raam gezien bij de winkel zelf dus vandaar

6. Amethist

Kan je toch ook vermelden dan? Je brief heeft nu niet echt een inleiding namelijk.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hoe zal ik dat dan aanpassen? helemaal bovenaan?

Toen ik aan het winkelen was in uw winkel viel mijn oog op de vacature die op het raam hing.

Zoiets???

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat Amethist zegt. Je hebt nu geen enkele inleiding in uw brief. Dus zoiets als "Onlangs zag ik bij uw bedrijf een vacature voor de functie van .... hangen. Middels deze brief wil ik op deze functie solliciteren."

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

zo:
    Onlangs zag ik bij uw winkel een vacature voor de functie van winkelmedewerkster op het raam hangen. Middels deze brief wil ik op deze functie solliciteren.

10. Amethist

Dit is idd een goede zin. Alleen zou ik van "bij uw bedrijf" liever "in de etalage van uw winkel" oid maken. Overigens, heeft de winkel meerdere vestigingen? Zo ja, dan uiteraard ook het filiaal waar je de vacature zag noemen.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oke dat heb ik aangepast. En de mevrouw die heeft 2 achternamen. Zal ik dan mevrouw De Boer-Hoentjes ervan maken?

12. Amethist

Staat er in de vacature aan wie je je sollicitatie kan richten? Zo ja, en als dat mevrouw De Boer-Heintjes is, dan moet je haar ook zo aanschrijven idd.

13. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    Ik vind het zelf mooier als je niet met de afkorting cv werkt. Maar het woord voluit schrijft. Dit komt naar mijn idee veel netter over.

Maar goed dat is mijn mening hè, misschien zijn andere het niet met mij eens.

14. hopelessinlove

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    Ja en achter de naam komt dan een komma.

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja dat is de naam, ik ging naar binnen om te vragen naar meer info en de medewerkster die liet mij een briefje zien waarop de met kleine letter is geschreven dus vandaar . Ja logish he ik ga niet zomaar namen verzinnen ;)

16. hopelessinlove

Nov 17, 2011
    1,143
    0
    0
    Ik weet niet of de zin van kwalitatief goede kleding niet mooier is als je het woordje 'om' gebruikt?

Dus bovendien vind ik het erg prettig om kwalitatief goede....

17. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Op verzoek gesloten.

Share This Page