Ik heb wel nog een vraagje voor de ervaren textbrokers hier... Is het zo dat als ik me aanmeldt om een tekst te schrijven, en daar dan vervolgens veel tijd en moeite insteek, dat ze daarna mijn tekst ook nog kunnen afwijzen en ik dus niks verdien? Dat zou natuurlijk wel erg vervelend zijn, als je zit te zwoegen op een tekst en ze vinden het vervolgens niet goed genoeg....
Nope, en je moet wel altijd ziektewet weer over die 6000 euro betalen geloof dat het ongeveer 600 euro is over die 6000 die je dan op een jaarbasis verdiend. Bijverdiensten moet je optellen bij je wat je uit loon hebt.
Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt. Wel dat je tekst herzien moet worden, dan geeft de opdrachtgever aan wat er veranderd moet worden en dat pas je dan aan. Als je je aan de opdracht houdt en een foutloze tekst schrijft over het gevraagde onderwerp is het meestal goed hoor, is mijn ervaring. Ik heb nu ongeveer 250 teksten geschreven en er is er nog nooit eentje afgewezen
Ok bedankt voor de info! En hoe lever je die teksten aan, via een word-bestandje ofzo? Of kun je die online zetten ergens? Want ik heb geen word, haha. Gebruik open office maar dat schijnt niet iedereen te kunnen openen helaas heb ik gemerkt. In ieder geval niet zonder dat je opmaak naar de knoppen gaat...
Nee je schrijft gewoon direct online in een venster, als je opmaak gebruikt gaat dat via HTML codes. Maar meestal is dat niet eens nodig.
Ja! Je mag als vrouw zijnde dat bedrag belastingvrij bijverdienen, ongeacht of man een vaste baan heeft. Ik heb zelf ook thuiswerk gedaan, en heb in de zorg gewerkt als huishoudelijke hulp. En dat heb ik nooit hoeven opgeven. Dat valt namelijk onder freelance inkomsten. Bel zelf de belastingdienst maar, heb ik toen ook gedaan.
Hier ook af en toe een textbroker tekstje. Ik heb laatst voor het eerst laten uitbetalen. Was maar 30 eu hoor, maar doe het voor erbij. Maar ik weet eigenlijk ook niet hoe het met belasting moet dan....
Nou nee hoor! Ik heb toch zelf bij een thuiszorg organisatie gewerkt, daar werd hetzelfde gezegd. Bel zelf de belastingdienst maar op, jij mag als vrouw zijnde dat bedrag belastingvrij bijverdienen! Opgeven ja dat moet idd onder freelance, maar je betaalt tot dat bedrag geen belasting er over.
Wat bedoel je met 'als vrouw zijnde'..? Het lijkt me toch niet dat vrouwen wél mogen bijverdienen en mannen niet? Bedoel je dat als je als vrouw geen vast inkomen hebt en je man wel, dat je dán mag bijverdienen? Want zowel ik als mijn man hebben beiden een vast inkomen.
Doe ook thuiswerk maar je bent wel verplicht dat op te geven heb net belastingaangifte gedaan en moet ook gewoon daarnaast over het kleine bedrag wat ik bij heb verdiend bijna 400 euro bijbetalen aan ziektewetkosten dus degelijk dat je het op moet geven.
Ik vroeg me dat ook al af of je tekst afgewezen kan worden..Maar dat gebeurd dus haast niet Ik had wel een mailtje gehad over één tekst dat ze er niet helemaal tevreden over waren en dat ik beter kon ofzo. Maar ik hoefde hem niet opnieuw te doen. Nu heb ik er een stuk of 5 gedaan. Eentje is al betaald, maar de rest nog niet... Wanneer zouden die betaald worden? heb ik gister getypt en er staat nu nog 'in afwachting' ofzo bij...
Ik zeg niet dat je het niet moet opgeven, ik zeg het valt onder freelance inkomsten! En daarmee bedoelen ze bijverdiensten uit overige werkzaamheden. En daar betaal jij tot dat bedrag geen belasting over. Dan heb je iets niet goed ingevuld bij de belastingdienst. Zou hierover toch maar eens gaan bellen.
Heb het de accountant laten doen en neem aan dat die heel erg goed van de regels op de hoogte is .....
hahah ik zeg het waarschijnlijk op zijn brabants Maar ik bedoel dus, samenwonende of getrouwd stel, waarvan de man de kostwinner is, en de vrouw gaat werken op basis van freelance inkomsten, dat dit dan tot het bedrag van ongeveer 600 per maand belastingvrij is
Ah ok, ik dacht al dat je het op die manier bedoelde ja. Dat gaat dus voor mij niet op want ik heb gewoon een vaste baan voor 24 uur per week.. Hier staat wel het één en ander: Hoeveel mag je bijverdienen zonder inschrijving? - Bedrijf starten - Forum - Bedrijf starten - Hallo!
Nou heel vreemd dan. Maar goed, bel gewoon de belastingdienst dan weet je het zeker. Je moet vragen, hoeveel je belastingvrij mag bijverdienen als freelancer. Dan zul je het zelf horen. Heb overigens ook een paar jaar terug als gastouder gewerkt, en over de eerste 600 euro per maand, betaalde ik niets. Dus vind het erg vreemd.
Dat hangt van de opdrachtgever af, meestal is het binnen een paar dagen wel geregeld. Goed om te lezen wat er belastingvrij mag worden bijverdiend, dat wist ik niet.