welk vlooienspul voor kat en waar bestellen?

Discussion in 'De lounge' started by sylvia90, Sep 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we ook vlooien :(
    Welk spul gebruiken jullie want zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel online te koop.
    Ook voor de stoffen bank heb ik een spray nodig en met een kleine baby vind ik het toch wel heel erg vies allemaal.
    Wil het liefste het zo nog bestellen online aangezien ik tot woensdag niet in de stad kom.. :(

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Advantage/Advantix voor alle huisdieren. Dingen als Frontline helpen hier absoluut niet meer. Verder heb ik Beaphar spray gehaald, maar ook goed stofzuigen en schoonmaken en dweilen met azijn of afwasmiddel helpt (en handig, want dat heb je waarschijnlijk wel in huis), daar gaan ze dood van. Ook hun dekens e.d. wassen op 60 graden met azijn, daar zou ik verder niet op sprayen.. zal toch wel schadelijk zijn.

3. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Ik gebruik stronghold omdat frontline hier ook al jaren niet meer werkt. Kon hem alleen hier niet in nederland bestellen, via belgie online gedaan.

Van de spray ben ik vergeten, was een grote witte bus

4. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik gebruik Bonovol Gold (zoiets heet dat) Dat is de enige pipet die hier werkt. Mijn zwarte Poes heeft een vlooienallergie en likte haar hele achterkant kaal. Sinds ik die pipet gebruik likt ze niet meer en is ze weer helemaal mooie zwart.

5. Paige

Paige Niet meer actief

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Inderdaad geen frontline. Zijn vlooien al jaren resistent voor.
    Ik zou een middel nemen op basis van selamectine. Dit middel pakt als enigste alle stadia aan van een vlo.

Stronghold is bijv een vlooienmiddel op basis van selamectine.

7. June86

June86 Lid

Jun 19, 2012
    91
    0
    6
    Wij zijn gelukkig vlooi vrij op dit moment, maar een aantal weken geleden sprongen ze bij mij ook vrolijk door het huis.
    Ik heb bij de dierenarts Advantage (pipet) opgehaald en hier bij het tuincentrum spray van Beaphar Bio Omgevingsspray. Eerst het hele huis stofzuigen en dweilen en daarna sprayen. Tijdens het sprayen ramen dicht en als het droog is de ramen open en de boel laten luchten. Werkte perfect.! Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent.

8. life

life Niet meer actief

Stronghold en advantage zijn goeie pipetten. Worden nu trouwens ook erg veel verkocht. Frontline raad ik ook niet meer aan.
    Zou je bank niet inprayen kan vlekken veroorzaken spray onder de bank tussen de plinten en onder de kasten, daar zitten ze.
    Van te voren even stofzuigen en dwijlen want de vlooien komen uit door vocht trillingen en warmte, na het sprayen even niet stofzuigeb en dwijlen na 2 weken weer herhalen.
    Let op 95% zit ib de omgeving en 5% maar op het dier

9. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

bij action verkopen ze hele goede spray tegen vlooien voor zowel honden als katten ik geloof 3,50

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

ik zou gewoon even langs de dierenarts gaan, ik gebruik meestal advantage geloof ik.

11. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Kort geleden ook gebruikt en ik zou het niet aanraden! Waarom niet? Omdat het in een spuitfles zit en wanneer je je kat ermee behandeld schiet deze alleen maar in de stress en het kan je dan gemene klauwen opleven.(spreek uit ervaring)
    Gewoon een pipetje doen!

12. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Balen zeg! Hier ook vlooien.

Ik gebruik advantage/advantix pipetten. Koop ik bij dierenarts.
    Ik heb geen ervaring met Frontline, maar ik hoor erg vaak dat dit niet goed werkt.

Verder gebruiken wij omgevingsspray van Indoor-X van Virbac. Deze is ook online te koop, maar ik weet zo niet waar. Ik koop het altijd bij dierenarts.

En ik heb laatst zelf te tip gehad om dekentjes etc met azijn te wassen. Azijn doodt de vlooien en larven hoorde. En je kunt ook met azijn en water dingen in sprayen die je bijvoorbeeld niet kunt wassen. Deze 2 tips heb ik dus zelf onlangs gekregen en heb ik zelf uitgeprobeerd. Momenteel ben ik nog aan het bestrijden, dus ik weet niet of het ook allemaal goed werkt.

Je kunt eens op zooplus.nl kijken. Alleen dan heb je het niet al morgen binnen en wordt het ook pas op zijn vroegst woensdag..

13. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

o ja ik was even vergeten dat katten niet zo gek erop zijn :D

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik zou pipetjes van Stronghold of Advantage bestellen. Let er even goed op dat het op gewicht gaat.

Ik bestel hier altijd en dat bevalt super! Snelle levering en er zit vaak een leuk presentje bij :)
    https://www.dierapotheker.nl

15. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    De dierenartspraktijk waar ik stage gelopen heb, zweerde bij Stronghold en heb hier ook alleen maar positieve verhalen over gehoord :) Gebruik zelf ook alleen nog maar deze

Share This Page