Hallo dames, Wij eten regelmatig pasta en omdat man en ik allebei werken maken we dat zo simpel mogelijk. We gebruiken altijd een pakje met Italiaanse kruidensaus. Sinds een tijdje eet mijn zoon van 18 maanden met ons mee en hij is verzot op de pasta. Dit is het enige gerecht waar hij heel goed van eet. Omdat mij altijd is verteld dat pakjes slecht zijn ivm hoog zoutgehalte, wil ik graag pastasaus zelf gaan maken en evt. invriezen. Ik heb al gezocht op recepten maar vind er alleen met erg veel tomaten erin. Mijn man heeft erg veel last van maagzuur dus dat wil ik enigszins beperken. Heeft iemand lekkere recepten zonder al te veel tomaten? Dank jullie wel alvast!
Wij halen heel veel uit de zilverenlepel. Dat is een Italiaans kookboek. Weet niet of daar recepten van te vinden zijn op Internet, maar alles is vers en wij vinden het heel lekker. Van heel simpel tot heel uitgebreid. Wat ook echt heel lekker is is Chicken marsala misschien ook wel te vinden met Google. Kun je rijst bij eten maar is ook heerlijk met spaghetti of penne.
Ik pak altijd een pak gezeefde tomaten saus! En zelf italiaanse gedroogde of verse kruiden in doen! Super makkelijk! En lekkerrr, hier ook favoriet!
Twee eetlepels rode pesto Blikje tomatenpuree ( klein) Kopje water. Met knoflook, zou en peper op smaak brengen. Heerlijke saus Ik doe er dan door: kip, broccoli en kidneybonen Verder kun je ook zonder rode saus doen 2 eieren door de pasta doen ( op het lage vuur, 2 eitjes bij de pasta...laten stollen) lekker met zout en peper Of...met roomkaas en ham Of alleen met olijfolie en knoflook ( zo eten de italianen heel vaak de pasta...onze zoon is hier gek op...eet geen aardappelen)
Tomato frito van Heinz (zijn kleine kartonnetjes) en dan zelf wat kruiden erdoor doen, Met verse groente erdoorheen (paprika, uitje, knoflook, wortel of champignon ook lekker!) en gehakt erbij.