pastasaus

Discussie in 'De lounge' gestart door Nicolientje, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Hallo dames,

Wij eten regelmatig pasta en omdat man en ik allebei werken maken we dat zo simpel mogelijk;). We gebruiken altijd een pakje met Italiaanse kruidensaus. Sinds een tijdje eet mijn zoon van 18 maanden met ons mee en hij is verzot op de pasta. Dit is het enige gerecht waar hij heel goed van eet. Omdat mij altijd is verteld dat pakjes slecht zijn ivm hoog zoutgehalte, wil ik graag pastasaus zelf gaan maken en evt. invriezen. Ik heb al gezocht op recepten maar vind er alleen met erg veel tomaten erin. Mijn man heeft erg veel last van maagzuur dus dat wil ik enigszins beperken. Heeft iemand lekkere recepten zonder al te veel tomaten?

Dank jullie wel alvast!:)

2. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij halen heel veel uit de zilverenlepel. Dat is een Italiaans kookboek. Weet niet of daar recepten van te vinden zijn op Internet, maar alles is vers en wij vinden het heel lekker. Van heel simpel tot heel uitgebreid.

Wat ook echt heel lekker is is Chicken marsala misschien ook wel te vinden met Google. Kun je rijst bij eten maar is ook heerlijk met spaghetti of penne.

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik pak altijd een pak gezeefde tomaten saus! En zelf italiaanse gedroogde of verse kruiden in doen! Super makkelijk! En lekkerrr, hier ook favoriet!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Twee eetlepels rode pesto
    Blikje tomatenpuree ( klein)
    Kopje water.
    Met knoflook, zou en peper op smaak brengen.

Heerlijke saus

Ik doe er dan door: kip, broccoli en kidneybonen

Verder kun je ook zonder rode saus doen

2 eieren door de pasta doen ( op het lage vuur, 2 eitjes bij de pasta...laten stollen) lekker met zout en peper

Of...met roomkaas en ham

Of alleen met olijfolie en knoflook ( zo eten de italianen heel vaak de pasta...onze zoon is hier gek op...eet geen aardappelen)

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Tomato frito van Heinz (zijn kleine kartonnetjes) en dan zelf wat kruiden erdoor doen,
    Met verse groente erdoorheen (paprika, uitje, knoflook, wortel of champignon ook lekker!) en gehakt erbij.

6. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Bedankt dames, hier staan lekkere tips bij!!

Deel Deze Pagina