Even een vraagje, ben aan het heen en weer mailen met een verkoper en wil jullie advies... Ik heb kleding gekocht en gisteren ontvangen, alleen mist er een heel gedeelte. Het is verstuurd met pakketpost om die zekerheid in ieder geval te hebben. Nu is de zak die zij verstuurd hebben, waarschijnlijk opengemaakt bij PostNL, en willen ze maar de helft vergoeden van de kleding die kwijt is. Het is in een papieren zak verstuurd met nauwelijks plakband eromheen. Dat is toch vragen om ellende, en had toch zo niet verstuurd morgen worden?
De verzender is zelf verantwoordelijk voor hoe hij/zij iets verpakt. Ik werk in een winkel met postnl balie en als iemand bij ons iets wil versturen moet diegene het zelf verpakken en als ze het niet (goed) willen dichtplakken dan is het hun risico.
Waarom niet? Hier gaat alles in papier. Ik vind post nl verantwoordelijk. Ik zet bij mijn ads altijd dat ik niet verantwoordelijk ben voor vermissingen bij de post. Want dan blijf ik bezig
Hier gister een badpakje via mp gekocht ontvangen in een soort boterham zakje met daarop een memo blaadje met het adres erop geplakt Ik snap dat niet en was dan ook zeer verbaasd dat het zonder schade aangekomen is bij ons. Mijn inzien is de verkoper verantwoordelijk voor het veilig verpakken van het pakketje...... En dat is een kartonnen tasje niet in mijn ogen
Je had kunnen kiezen voor verzekerd verzenden. Op die manier is het pakket tot 5500 euro verzekerd bij beschadiging. Bij gewoon verzenden is het eigenlijk eigen schuld ook al heeft de tegenpartij het slecht verpakt. (niet netjes natuurlijk) Maar mensen kiezen die optie nooit, aangezien die 2x zo duur is als normaal verzenden.
Ik zou niet weten waarom een papieren zak niet zou kunnen? Kaartjes ed worden toch ook met de post bezorgd? Er zijn ook kledingwebshops die het in een papieren zak verzenden.
Dat is helaas het risico om het via de post te laten verzenden. Hier plak ik alles met ducktape stevig dicht wat verzonden moet worden maar ik geef een optie dat het opgehaald kan worden, bij verzenden is het toch echt voor risico van koper. Zelf heb ik helaas ook een paar keer pech gehad dat het niet aankwam daarom haal ik dingen die boven de 10,- uitkomen altijd op.
Tsja, ik verzend zelf ook veel, maar altijd in plastic met veel tape eromheen, of in een kartonnen doos en dan heel goed dichtgeplakt. Daarom verbaasde ik me over de dunne papieren zak, waar nu dus een plastic tasje uitgehaald schijnt te zijn! Maar goed, eigen schuld dus, vinden de meesten.. Ik vind dat eigenlijk alleen bij brievenbuspost, ik had verwacht met pakketpost deze ellende niet hebben...
Bij pakketten is het misschien nog wel erger. ik ben ooit eens een hele zending van 4 kerst pakketten kwijt geraakt ik verzend tegenwoordig bij voorkeur helemaal niets of het moet naar een bekende zijn
Ik vind het de verantwoordelijkheid van de verkoopster, zij had het deugdelijk moeten verpakken. Een dunne papieren zak met nauwelijks tape eromheen noem ik niet deugdelijk. Toen ik nog bij de balie van TNT werkte wees ik de klanten daar ook altijd op.
Ik vind het de schuld van de verkoopster, omdat het vragen is om problemen als je een kledingpakket verstuurd in een dunne papieren zak met nauwelijks plakband eromheen. Maar ja kopen op marktplaats is gewoon altijd op eigen risico dus ik vind dat je al heel blij mag zijn dat ze de helft vergoedt.
Ik vind dat je als verkopende partij er wel voor moet zorgen dat spullen degelijk verpakt zijn. Vaak kiezen mensen ook bewust voor pakketdienst, zodat ze er zeker van zijn dat de spullen ook aankomen. Het blijft natuurlijk wel risico voor de koper, maar zou het wel netjes vinden als ze je een deel vergoed van wat je mist.
Misschien een tip voor de volgende keer, je pakket aangetekend laten verzenden dat kost 8.05 dus maar 1.30 meer als gewone pakketpost maar dan is je pakket tot 500 euro verzekerd en dan kan je vermissing of schade wel verhalen bij postnl.
Je zegt dat je hebt laten verzenden met pakketpost om die zekerheid iig te hebben, maar hoe wilde je het anders laten verzenden? Als het niet door se brievenbus past, is het toch automatisch pakketpost? Het is slordig van de verkoper, maar helaas via mp, dus eigen risico.
Het is dan inderdaad automatisch pakketpost, dat snap ik, daardoor had ik dus meer kleding bij 1 iemand gezocht, zodat het geen brievenbuspost zou zijn, omdat dat nogal eens fout gaat, maar nu dus ook bij pakketjes, dat is hier voor het eerst dat ik dat meemaak... Als koper kun je toch niet zien hoe een verkoper een pakketje verstuurd, beetje kort door de bocht om daar als koper voor aansprakelijk te zijn... Maar goed, we zullen zien wat de oplossing gaat worden..
Vind de schuld liggen bij de verkoper. Ons postkantoor neemt zelfs geen zakken meer aan. Alles moet stevig in goed dicht geplakte doos zitten. Ook bij basis verzenden. Vind dit een goede zaak. Dozen zijn bijna bij elke supermarkt te krijgen en het is taak van de verkoper om het zo te verzenden dat kans op schade minimaal is. Volgens de wet ligt de verantwoordelijkheid ook bij de verzender ook al zeggen zij voor verkoop dat risico voor koper is Is het zo dat hun verZekerd wilde sturen en jij zegt nee doe maar standaard dan is het eigen schuld