Nou “niet willen” is te sterk verwoord. Ik ben gewoon zoekende naar het ideale stappenplan van hoe we weer terug gaan naar normaal , specifiek op kantoor. Wachten tot het advies opgeheven wordt en dan zeggen “Jullie moeten weer 5 dagen komen” lijkt me niks. Maar die ene dag met maar een klein clubje met allerlei beperkingen: buiten de spits treinen, geen vergaderzaal kunnen vinden waar je aftstand in kunt houden, enorm lange 1-richtingslooproutes en maar met 2 in de lift.... daar word ik ook niet echt blij van. Bij ons is overigens wel gezegd dat we niet overgaan op structureel thuiswerken... dus ik moet ergens die overgangsfase voor me uitgestippeld zien. En mijn werkgever stippelt alleen uit: nu 1 dag, straks 2 dagen en dan 3. Maar hoe dat qua werkproces er dan uit ziet voor mijn team mag ik zelf bedenken.
Dat merk ik inderdaad ook. Met name de dagstart. Voorheen waren we langer bezig met koffie halen, de ruimte binnenkomen (vorige groep eruit werken), laptop aansluiten op het scherm, dan met de vergadering zelf. Nu is het gewoon 1 kwartier Max iedere dag. Ook snap ik werkgevers die perse iedereen terug wil hebben niet goed. Wij zijn er in elk geval op productiviteit niet op achteruit gegaan. Eerder vooruit. Voor mentaal welzijn is 1 keer per week voldoende. (Voor mij dan)
ik had in het verleden wel eens dat ik een thuiswerkdag had gepland en dan plande iemand een vergadering in waar we in 15 min mee klaar waren en dan dacht ik: hoezo ben ik hier helemaal. Dat hoef ik niet meer. Kijk team dingen, ons twee wekelijkse overleg of m’n brainstorm momenten mis ik erg face to face. Maar sommige elementen zijn echt wel prima hoor!
Onze teamoverleggen en prohectoverleggen gaan helemaal prima online. Maar bijvoorbeeld de retrospective en demo's aan de business zijn gewoon fijner om face to face te doen. Verder mis ik ook wel de koffie automaat klets en lunchen met collega's buiten het team. Maar daarvoor hoef ik geen 5 dagen op kantoor te zitten.
Ha mede it-er Retrospective vind ik ook fijner f2f maar juist de demos aan de business gaan heel soepel bij ons online. Er zitten nu soms wel 40 man ingebeld, die kwamen voorheen nooit omdat het teveel moeite was. En we kunnen veel soepeler van demo naar demo gaan omdat iedere keer iemand anders zn scherm deelt, die alles al klaar heeft staan.
laat mij maar thuiswerken hoor! Heeeeerlijk! (kantoortuin als alternatief) Maar net zo blij als ik ben dat mn man op mn vrije dag opgezouten is, zal dat ook andersom zijn. Dus vooruit, 1 dag kantoor dan
Mijn baas heeft er nog niks over gezegd maar ik moet er werkelijk niet aan denken om terug naar kantoor te gaan. Ik mis werkelijk niets aan het naar kantoor gaan. Zelfs 1 dag in de week moet ik niet aan denken. Sinds ik niet meer op kantoor werk heb ik geen last meer van paniekaanvallen en ik ben thuis ook veel productiever. Ik heb dan ook besloten om voor mezelf te beginnen als ik straks weer terug zou moeten en er een baan voor 1 a 2 dagen naast te nemen, maar absoluut nooit meer terug naar een kantoorbaan.