Hallo dames, Mijn gyn had het erover om de baby 2 weken eerder in te lijden omdat hij aan de grote kant was. Nu blijk ik ook zwangerschaps suiker te hebben maar dat zal hij aankomende woensdag wel horen als ik weer op gesprek moet komen. Ze zouden bespreken hoe dat mijn bevalling zou moeten gaan etc etc i.v.m. medische indicatie,placenta's die vast zaten tijdens curretages en veel bloedverlies (1,7 liter). Nu las ik vanmorgen dat ze te snel in Nederland inleiden en er complicaties aan verbonden zotten maar er staat er niet bij welke complicaties. Weet iemand hier een antwoord op? En mocht de complicaties gevolgen hebben voor mij of de kleine mag ik dan ook second opinion vragen? Groetjes menneke en baby boy ♡
Hoi hoi, Alledrie mijn bevallingen zijn niet uit zichzelf begonnen. 2x ingeleid, 1x spoedkeizersnede... Heb geen ervaringen met complicaties... wat ze er mee bedoelen is dat de baby niet zelf aangeeft wanneer het geboren wil worden..baby's kunnen daardoor stress krijgen.. verhoogde of verlaagde hartslag bv... Maar dat kan tijdens een spontane bevalling natuurlijk ook...
Hier dipte de hartslag van de kleine meid te lang toen is ze met spoed gehaald ( keizersnede ). Gelukkig is dit op tijd gebeurd. Bij een collega hebben ze te lang gewacht en hun zoontje had dus ts lang ziurstof te kort. Was kantje boord en wonder boven wonder heeft hij er ook niks aan over gehouden. De risico's hierop worden gewoon wat groter maar dit word als het goed is ook verteld door de gyn of vk. Het gaat natuurlijk vaker goed dan fout!
WoW! Heeft jou gynaecoloog het daar nu al over? Je moet nog 18 weken! Wat is aan de grote kant als ik vragen mag?
Wat een vreemde gyn Je bent pas net over de helft...Kan echt nog alle kanten op met de grote van het kindje.Ik heb ook nog nooit een gyn meegemaakt die zoiets op dit termijn zei.
Ik heb in het verleden 2 keer miskramen gehad. Bleef mijn placenta's vast zitten waardoor ik bijna 2 liter bloed verloor op operatie tafel. De kleine loopt 2,5 week voor op groei en nu komt macrosomie voor in de famillie (grote baby's) de reden waarom mijn gyn hiermee al bezig is is ook omdat ik al vele lichamelijke klachten ondervind. Zoals al weken veel vocht vast houden,last van gewrichten en daarnaast bekken instabiliteit. Dus het is een combinatie van het medische verleden en het lichamelijke nu. Hij wilt dat er goed dingen vast gezet gaan worden als ik zou moeten bevallen een team ingelicht word en dat er een o.k. vrij word gehouden voor mijn placenta problemen dit omdat er een stofje in mijn slijmvlies zit waardoor deze zich diep innesteling en nu blijk deze ook nog niet goed te liggen(laagliggende en gekanteld) dus het is idd heel vroeg vind ik ook maar ze willen zelf goed voorbereid zijn en ons voorbereiden.
Owja mijn bloedgroep is ook o negatief en de zwangerschaps suiker vergeten te noteren. Maargoed mijn vraag was eigenlijk wat de gevolgen konden zijn omrent het inleiden. Woensdag hoor ik pas defensief wat de team heeft besloten te willen gaan doen