Ik had eerder al een topic geopend omdat ik erg pijnlijke krampen in m'n buik heb/had, gezien m'n termijn gelijk in paniek natuurlijk. Uiteindelijk na onderzoeken in het ziekenhuis naar huis gestuurd met de mededeling dat t harde buiken zijn, en ik tm 1 mei sowieso niet mag werken.. Dat was zondag avond.. Nu dus al weer woensdag en kan echt niks doen zonder dat ik last krijg, vanmorgen alleen de wc schoongemaakt en lig nu weer met krampen op de bank.. Ik ga nu echt vrezen dat werken er de rest van de zwangerschap niet meer in gaat zitten, en daar baal ik heel erg van.. Moet nog 16 weken.. 1 mei moet ik weer voor controle en dan beoordeeld de Vk ook of ik weer mag werken of niet meer of minder.. Tot dan afwachten dus, maar aangezien ik het al sinds zaterdag heb nu dus 5 dagen zie ik t somber in.. Ik moest het gewoon eventjes kwijt..
@surprise: ik verveel me zoo heb vanmorgen enkel de wc schoongemaakt, no big deal zou je denken.. maar nu dus gewoon weer pijnlijke buiken
ik weet het. Heb net mijn moeder besproken dat zei en sm hier 1x per week komen om het schoon te maken zodat ik alleen nog de dagelijkse dingetjes hoef te doen. t wil bij mij ook niet door mijn bekken. ben verder veel aan het haken enz tijdverdrijf zoeken
Vervelend meid! Ik werk zelf sinds vorige week alleen maandag middag nog een paar uurtjes en dat gaat eigenlijk al niet meer. Maar ik heb een eigen zaak en wil een beetje betrokken blijven. Wel heb ik sinds een week of 6 hulp in huis, dat is echt een verademing! Maar ik verveel me ook echt stierlijk, op tv is niks leuk en dat online shoppen gaat me iets teveel kosten
Mijn man doet het huishouden nu, maar vind het ook wel vervelend tegenover hem. hij werkt 40 uur p/w en moet dat thuis nog eens koken en huishouden doen enzo.. tv is inderdaad vrij weinig, had wel wat films nog liggen maar die heb ik er ook al doorheen gejaagd
Ook ik heb al erg snel last van een harde buik als ik 'veel' buk, Voel me af en toe echt zo nutteloos, dat als ik inderdaad de wc uit doe het gewoon klaar is voor die dag.. maar ja, een paar maandjes nog doorzetten. sterkte meiden!
Het vervelende is gewoon dat ik bloemist ben, en dus zwaar werk. hele dag staan veel tillen etc. Ik werk wel bij een tuincentrum bedenk ik me net, kan natuurlijk in overleg voor minder uren werken en dan kassawerk doen in het tuincentra zelf (dat is gewoon zittend)
Ja dat voelt niet goed he, wij hebben een eigen zaak en manlief werkt gemiddeld 70 uur dus dat kon ik echt niet van hem vragen. Ook omdat hij de honden al uitlaat. Gelukkig hebben we financieel de mogelijkheid om iemand in te huren. Ik kan van iemand alle seizoenen van friends lenen dus weer even vermaak En nu is de hulp de babykamer aan het schoonmaken dan is die ook helemaal klaar en kan ik nog wat dingetjes gaan fröbelen en op mijn eigen tempo kleertjes gaan wassen.
Mijn man zegt steeds: "maakt niet uit schat, doe het graag.. als het met jou en ons meisje maar goed gaat en ze gewoon nog tot sowieso 36 weken blijft zitten" Maar het voelt voor mij niet goed, ik ben altijd best opgeruimd en dat ik niet eens de afwas kan doen voor hij thuis komt vind ik verschrikkelijk.. Ik doe best graag spulletjes van stof maken achter de naaimachine, dus mocht het zo ver komen moet ik maar crea gaan doen en af en toe op t gemakje achter de naaimachine kruipen
Dan kunnen we dus handje schudden weten we igg hoe zwaar het is.. vooral als je een eigen zaak heb kan me voorstellen dat het zwaar is.. Ik werk voor Groenrijk, dus groot bedrijf..
Vervelend zeg. Toch is het belangrijk om te echt zo rustig mogelijk aan te doen. Mijn schoonzus had het ook en na een poos verplichte bedrust waren de harde buiken zo goed als verdwenen en heeft ze later zelfs nog een paar keer halve dagen gewerkt.
Heel vervelend maar je lijf zegt: ho stop! ! Probeer het los te laten je zwangerschap is het aller belangrijkste! Heb je de mogelijkheid dat je (schoon) moeder misschien een keertje kan helpen of een vriendin? Het kost moeite om los te laten. ..
Ik zou veel rust nemen totdat t mindert, en dan thuis rustig weer iets gaan doen. Moeilijk maar stof ligt er volgende week ook nog Tip: ga helemaal niet meer werken!! Straks heb je weeen en krijg je een vroege bevalling of volledige bedrust! Daar word je echt niet blij van... Je collega's redden t wel