Van hoeveel kinderen droomde jij vroeger?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bellabelly, Apr 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bellabelly

Aug 18, 2011
    33
    0
    0
    Financieel adviseur
    Rotterdam
    Als je natuurlijk van kinderen droomde.. Sommigen wilden nooit kinderen.
    En hoe is dat nu? Met hoeveel kinderen is je gezinnetje "compleet"?

Ikzelf wilde vroeger 3 of 4 kids. Altijd wel een groot gezin gewild. Nu met mijn 3e zwangerschap vind ik het wel goed zo, vooral ook omdat ik een cadeau-kind heb. (kind uit vorige relatie van mijn man)

Wat jullie?

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    3,187
    0
    0
    Noord Holland
    3 kids...
    1e jongen (klopt!)
    2e meisje
    En 3e jongen...

We willen voor nog 1 maar dat was het.
    Maar incl mijn cadeau zoon van ML...
    Heb ik dan 3 kids... :)

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik wilde altijd minstens 4 kinderen, maar nadat ik mijn zoontje met 23 weken zwangerschap heb verloren en deze zwangerschap ook niet zo makkelijk is, weet ik niet of ik nog veel meer zwangerschappen wel aan kan. Wil er nu minstens 2, 3 met mijn zoontje* erbij. Maar de komende jaren hou ik het lekker hierbij als ik eenmaal ben bevallen in oktober.

4. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    3 kinderen.
    1ste jongen
    2e jonge
    3e meisje

ben nu in verwachting van de eerste en dit is een jongen.. dustot zover klopt het...!

5. Rodaina

Rodaina Bekend lid

Mar 9, 2013
    609
    48
    28
    Ik wilde er altijd 4.

Eerst meisje, dan jongen, en dan maakt niet uit.

Maar ik ga nu pas voor mijn eerste en denk dat ik mijn wens ga bijstellen naar 3 kinderen hihi

6. Bellabelly

Aug 18, 2011
    33
    0
    0
    Financieel adviseur
    Rotterdam
    Leuk, jullie reacties!

7. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik wou vroeger graag 2 kinderen. Het liefst eerst een jongen en dan een meisje. De namen had ik ook al namelijk Sven en Eva. We hebben nu totaal andere namen en we verwachten een meisje haha. Op mijn 15e is voorspeld dat ik 3 jongens zou krijgen wat dus niet klopt.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik wilde er altijd zo veel als ik lichamelijk, geestelijk, gezond en financieel op kon voeden. En dat wil ik stiekem eigenlijk nog steeds!

Ik ben mij ervan bewust dat ik na de bevalling misschien anders denk hierover.

9. tlc81

tlc81 Bekend lid

Jan 22, 2012
    684
    127
    43
    Ik zag ons gezinnetje met 3 kindjes voor me, ik zou nu ongeveer de 3e krijgen.
    Helaas bleek de realiteit anders. Na veel ellende, onzekerheid en de gedachte dat we waarschijnlijk kinderloos zouden blijven nu toch zwanger. Dolblij zijn we! En aan de toekomst denk ik nog maar even niet. Nog steeds de wens voor meerdere kindjes, maar besef me ook dondersgoed dat we onze handen dicht mogen knijpen met 1 gezond kindje....

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    ik wou altijd 2 kinderen, maar het gaat bij 1 kindje blijven, ik wil echt NOOIT meer een zwangerschap mee maken.

11. Starling

Starling Actief lid

Jul 12, 2012
    253
    0
    0
    Ik heb altijd (tot een paar jaar terug) geroepen dat kinderen voor mij echt niet hoefden.. Trouwen vond ik ook onzin..
    Tot ik mijn man leerde kennen, toen begon het toch te kriebelen ineens..
    Ik heb wel het gevoel dat het bij eentje gaat blijven..

12. Bellabelly

Aug 18, 2011
    33
    0
    0
    Financieel adviseur
    Rotterdam

Wouw.. Da's stellig. Ik geloof dat jij heel wat meegemaakt heb, de afgelopen maanden van je zwangerschap.

Aan de dames die met moeite zwanger geraakt zijn, is dit een reden voor jullie om het aantal kinderen mbt kinderwens bij te schaven?

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik wilde een meid en 2 jongens en dat is het helemaal geworden.

Natuurlijk de zwangerschappen zijn zwaar ( hg ziekenhuisopnames bi ischias) maar de kinderwens groter.

14. Derbi

Derbi Niet meer actief

ik wilde er twee, Krijg een een tweeling :D en daar ben ik superblij om, want ik wil ook nooit meer een zwangerschap meemaken hierna. Inclusief cadeaukind hebben we er dan 3, ik zeg dank U en amen.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik wilde altijd 3 kinderen en dat wil ik nog steeds :)

16. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Ik zei vroeger altijd dat ik 2 kinderen wilde. En dan een jongen en meisje. Nu heb ik het bijgesteld en wil ik graag 3 kindje's, en als ons gegeven is natuurlijk. Geslacht maakt me niet zoveel meer uit. Zou wel leuk zijn als de 2e een jongen is, maar dat heb je niet voor het zeggen. Meisje is net zo leuk haha !!

17. Love M

Love M Actief lid

Feb 11, 2013
    305
    11
    18
    Female
    student
    Ik wou altijd twee kinderen, meisje en een jonge maar na mn eerste zwangerschap ben ik anders daarover gaan denken. ik wil namelijk geen kinderen meer van me zelf maar dan een adoptiekind uit buitenland.
    ik had een minder leuke zwangerschap en helemaal geen leuke bevalling... en een postnatale depressie na de bevalling dus.....

18. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik wist eigenlijk nooit of ik wel kinderen wilde. Dacht niet dat t iets voor mij was. En zie....zwanger van de vierde binnen 5 jaar....de natuur heeft kennelijk anders beslist voor mij hihihihi

19. Within

Within Niet meer actief

Ik wilde altijd 4-5 kinderen. Ben ik inmiddels op teruggekomen :p Eerst de geboorte van dit ventje maar meemaken en dan zien we wel weer verder.. maar denk dat het dan bij een eventuele 2e blijft.

20. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Toen ik klein was wilde ik altijd zes kinderen, nu was de wens vijf. Een groot gezin in elk geval. Nu ik onverwachts op mn 22e al zwanger ben geworden zou dat kwa leeftijd moeten kunnen;)

Maar ik weet nu ook dat zwanger zijn niet niks is. Geen verschrikkelijke zwangerschap ofzo, maar wel flink last van bekkeninstabiliteit, moe van bloedarmoede en allerlei "gewone" klachtjes zoals slecht slapen, misselijk en natuurlijk de spanning van het mama worden..

Een groot gezin lijkt me nog steeds erg leuk, maar ik moet gewoon kijken of het allemaal te doen is. Voorlopig eerst een jaar niet meer zwanger worden:p Wil pas over anderhalf jaar (afgestudeerd en wel) gaan nadenken over een tweede!

Share This Page