De laatste paar weken heeft bij ons iedere week wel één van de kinderen een dag thuis moeten blijven vanwege zieke leraren en geen inval. Gisteren had mijn zoon van 8 eigenlijk geen school, maar die mocht bij uitzondering bij een andere groep aanschuiven. Ik krijg net al weer bericht dat mijn dochter van vier maandag geen school heeft. Is dit bij anderen ook zo? Ik sta stijf van de spanning bij ieder bericht van school. Hoe moet ik hier nou bij kunnen werken? Ze geven het soms pas de avond vantevoren door.
Hier afgelopen weken 1 keer een dag thuis onderwijs gehad omdat er geen inval was en de lerares nog geen fysiek les mocht geven. Verder vallen de juffen van de andere dagen in om de ziektedagen van de andere juf over te nemen. En soms is er inval vanuit de pool dus hier nog geen klagen gelukkig.
Bij de oudste (VO) de laatste weken (heel) veel lesuitval, bij de jongste (PO) tot nog toe niet. *afkloppen*
Bij ons loopt alles prima door (groep 3 en 5). Elke week wel een dag uitval lijkt me heel vervelend.. niet alleen voor mn werk, maar juist ook voor het kind. Onzekerheid, gemis aan onderwijs en vriendjes..
Hier groep 1 en 3 nog geen uitval geweest. Wel veel zieke juffen en meesters, maar alles was op te vangen door de extra ondersteuning uren. M’n dochter in groep 1 is ook wel opgesplitst geweest, er zijn 4 1/2 klassen dit jaar, dus haar klas verdeeld over de andere drie klassen.
Hier kan het gelukkig nog steeds intern worden opgelost (bv directeur als invaller voor de klas, een enkele keer de klas voor een dagdeel verdelen over andere klassen). Maar het is wel vaak een enorme puzzel als er zieken zijn.
Op de basisschool van zoon in het ook schering en inslag. De invalpool is leeg, dus daar hebben ze ook niks aan. Wel lossen ze het op door de ene keer gr A vrij te geven en de andere keer dan gr B, de leerkrachten nemen elkaars klas over. De niet onderwijzers nemen ook klassen over. Zo had zoon pas de Iber voor de klas staan. Dochter op de middelbare heeft ook heel veel lesuitval.
Hier ook zoon ( svo) regelmatig een dag thuisonderwijs. Dochter ( vo) ook vaak tussenuren of eerder vrij.
Op de basisschool gelukkig geen problemen. Op de VO school van de oudste wel veel. Dat is qua opvang e.d. geen probleem (die regelen alles zelf wel) maar ik vind het voor de kinderen en hun onderwijs wel een probleem.
Wij kregen een tijdje terug om21.00 bericht dat de juf van de oudste ziek was en er geen vervanging was Noodopvang was er ook niet M’n ouders konden niet oppassen want die waren ook beide ziek
Vorige week een half uur voordat school begon een bericht dat de leerkracht ziek was en dat er geen vervanging voor die dag was. Voor nood kunnen ze altijd in andere klassen worden opgevangen. Er wordt heel veel onderling opgevangen door de leerkrachten, super fijn!
Ja, een so voor basis onderwijs afgelopen weken steeds maar 2 a 3 dagen school. En geen extra thuisonderwijs. Als klap op de vuurpijl werden we gisteren gebeld of we onze zoon konden ophalen want er was geen vervanging 'naar carnaval 9 leraren corona' en nu gisteren weer een nieuwe lading 'corona' de directeur is alle ouders gaan bellen in de hoop dat ouders ze konden ophalen.
Hier nog geen issues gehad maar het knelt wel tot de max. Zat al te denken om dan evt in te springen met ateliers (handvaardigheid maar dan de xl versie daarvan, dat heet ateliers hier) maar dan moet ik een baby ergens onder zien te brengen, grootouders zijn daarvoor nog ff geen optie. Of dat regeltechnisch gezien mag is dan ook weer een vraagstuk.
Hier sinds de kerstvakantie geen dag uitval gehad. Wel een keer een juf ziek, maar dit werd opgevangen.
Hier nog geen uitval, maar zijn druk bezig met het zoeken van een oplossing Ivm leraren te kort. Met diverse opties, zo ook bijv 4 dagen school ipv 5.
Op de basisschool gelukkig niet, is ook een grote school met meerdere onderwijsassistenten dus bijna altijd wel vervanging. Maar op het VO waar de oudste zit is het drama en valt er veel uit. Dochter vindt het trouwens geen drama
Ik de school waar ik werk tot nu toe weinig thuiszitters door het tekort. Daarentegen gaat er wel megaveel zorg verloren doordat de onderwijsassistenten continu voor de klas staan. Hun eigen taken komen dus voor die dagen te vervallen en missen heel veel kinderen extra zorg.
Hier nog niet, wel gehad vorig jaar. Dat geeft idd veel stress. Ik ben uiteindelijk gestopt met werken, ik trok t echt niet. Maar goed ik vond mijn werk sowieso al niet leuk haha dat scheelt. Sterkte!
Hier is het nog niet voortgekomen, maar het had niet veel gescheeld of de klas van Q was afgelopen maandag thuis gebleven. Een moeder die op maandag vrij is en sinds kort weer les geeft via de inval poule heeft les gegeven. Als ze niet wist dat de nood zo hoog was hadden ze haar niet benaderd omdat het haar vrije dag is. Ik denk dat dit in meer situaties het geval kan zijn. Invallers staan op ‘niet beschikbaar’, maar in overleg kunnen ze soms toch invallen.