thuiszorg en privé contact

Discussie in 'De lounge' gestart door tompoes, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Het mag niet idd,, maar sommige dingen mag je in de thuiszorg ook niet doen die ik wel doe.

Met 1 client had ik een goede band, ik was de enige die er kwam. Ik hoor ze nog zeggen " volgende week gaan we lekker de kerstboom zetten!" Week later was ze dood. 2 dagen dood in huis gelegen.

Andere client had ik ook een goede band mee. Ik appte veel met de dochter van mevrouw. Ook pas overleden onverwachts. Ook naar de crematie geweest. In de speech werd de thuiszorg bedankt en in het bijzonder Mandy, voor al haar goede zorgen en vertrouwen.

Als je zoiets hoort gaat er wel een belletje rinkelen en dan kom je er achter wat je als thuiszorg voor die mensjes betekend.

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Er werepd voor mij ook op het kantoor een bloemetje bezorgd.. Mijn adres geef ik ook niet zomaar.

Ik werk ook bij een man die eerder is opgenomen enzo ik vertrouw hem voor geen meter. Hij vroeg ook mijn nummer die geef ik dan dus echt niet.

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Mijn opa en oma hadden vroeger thuiszorg en de mevrouw die bij hun werkte kwam zelfs nog geregeld op de koffie toen ze allang gestopt was met werken, ik vind het persoonlijk juist erg mooi dat iemand van de thuiszorg zo betrokken is bij de mensen waar ze werken, zijn er grenzen natuurlijk maar ik vind dat je die zeker niet hebt overtreden en vind het juist super lief dat je zo begaan bent met de mensen waar je komt.

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij doen dit namens het hele team met verjaardagen,zoveel jaar getrouwd,overlijdens en als mensen opgenomen worden in het verpleeg/verzorgingshuis.

Ik zou dit niet uit mijzelf doen...

5. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb vroeger als huishoudelijke hulp gewerkt in de thuiszorg en ik ging geregeld een kopje thee drinken bij cliënten. Als er iemand was overleden ging ik ook naar de begrafenis.

Mijn oma heeft nu thuiszorg en ook deze mensen komen tussendoor een bakkie doen. Of de dame die de kousen uit komt trekken zet de wasmachine aan voor oma. Niet haar taak maar wel menselijk.

Nu kom ik uit een klein dorp waar dit vrij normaal is maar ik ben ontzettend dankbaar dat deze mensen in hun vrije tijd ook aan oma denken.

Zelf deed ik het ook met plezier. Sommige cliënten hadden helemaal geen familie meer. Ik had het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om deze mensen te laten stikken. Soms doet een kopje thee en een kwartiertje echte aandacht zoveel met mensen!

6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Ik ben vp in de thuiszorg, maar ik geef mijn werk nummer niet ze kunnen mij bereiken via de zorgcentrale, en ik ga nadat clienten uit zorg zijn ook niet meer langs o.i.d. ook ga ik niet naar een begravenis van een client.

Ik hou werk en prive dus echt gescheiden.
    Ik woon en werk in hetzelfde dorp, dus als we elkaar tegen komen in de supermarkt is het wel hoi maar daar houd het toch echt bij op.
    Ik vind het zelf ook niet kunnen, en ik zou het zelf ook niet willen.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb ook als hbh gewerkt en hield dat echt goed gescheiden. In het begin de fout gemaakt mijn telefoonnummer te geven... Dat heb ik geweten.
    Ik werd gebeld over koetjes en kalfjes...
    Ik werd gebeld op zondagavond over woensdag, dat het niet door ging.
    Ik werd gebeld dat Mw het niet schoon genoeg vond. (Wat een serpent was dat echt!)
    Ik werd gebeld dat ze een afspraak had gemaakt in het ziekenhuis. We hadden het er sochtends over en blijkbaar kon die mededeling niet twee dagen wachten.

Ook wel fijne contacten gehad. Ik probeerde daar echt een warme band op te bouwen maar prive en werk zijn twee verschillende dingen.
    Maar...mEen client had ook mijn nummer en appte mij als er iets was, en niet om zomaar ff te kletsen ofzo. Ik ben daar ook op de begravenis geweest.
    Verder ook met kerst en mijn verjaardag leuke dingen en kaartjes gehad van mensen, ook wel duidelijk gemaakt dat dat absoluut niet hoefde.

8. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    tegen wie is dit bedoeld? Ik heb dat nl niet gezegd :) ik heb nog nooit m'n adres en telefoonnummer gegeven

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    nou mijn oma was ziek.. kanker.. heeft na de diagnose nog maar 2,5 maand geleeft.. had thuiszorg alles enzo.. maar de thuiszorg kwam en ging ze altijd even bij m'n oma op bed zitten even kletsen.. kletsen over de koetjes en kalfjes.. geen ziekte even... na haar overlijden is ze ook naar haar begrafenis geweest.. ook is ze na haar overlijden zelfs nog naar mijn opa geweest.. een bakkie koffie en ff kweppen.. en natuurlijk vragen hoe het met hem ging.. ook de huisarts kwam op de begrafenis ... ik vind het eigenlijk wel heel netjes dat ze dat doen hoor... en dacht ook dat het gewoon gewoon was en bij haar taak hoorde... privé en werk idd gescheiden houden.. maar kop op je cliënten zijn gewoon mensen vaak oude mensen die geen familie meer hebben.. mijn oma had gewoon familie en elke dag was er wel iemand bij oma.. maar ik vond dit echt heel netjes hoor... en vind het er ook wel een klein beetje bij hoort.. oké geef geen privé nummer en ook geen adres.. dat gaat te ver.. maar verder je mede leven tonen is niks mis mee.. en voor de meeste mensen is een kwartiertje ff kweppen onder het genot van een kopje koffie is voor hun goud waard...

10. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Kaartje naar achtergebleven partner vind ik ok maar bloemetje sturen vind ik te ver gaan.
    Als je meerder cliënten hebt (gehad) krijg je hier een dagtaak aan.

11. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Nee sorry je bent proffessional vs cliënt.
    als iemand in contact met mij wil komen kan dat via de werkgever. Zeker wanneer ik met een deskundig oog naar een patient moet kijken. Persoonlijke voorkeur mogen voor mij geen verschil maken tussen behandeling van patiënten. Ik heb een duidelijke grens!

Deel Deze Pagina