Thuiszorg niet altijd even leuk dus

Discussie in 'De lounge' gestart door dushi85, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik werk zelf in een verpleeghuis en respect is wat sommige ouderen niet kennen. ;)

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik kwam gister voor de 2e keer bij een huisje,
    en ik was nog niet binnen of hij zegt: ga maar zitten, steek een sigaret op (ik rook helaas) want ik moet met je praten!, hij zei dit met een best volume dus de buurvrouw die met haar tuintje bezig was keek al op.
    eenmaal binnen begon hij: je hebt je werk vorige week niet goed gedaan en je hebt dingen overgeslagen en je hebt je werk echt niet goed gedaan.......
    dus ik zat van huh?? ik weet zeker dat ik alles gedaan heb maar toe maar, zal wel dan
    ik heb gezegd dat ik dacht alles gedaan te hebben en blijkbaar een fout gemaakt heb, sorry hiervoor
    eenmaal bezig met mijn spullen pakken om aan de slag te kunnen begint hij: je bent toch niet boos nu?? het is echt niet naar bedoeld maar ja....ik wil gewoon dat het werk goed gebeurt
    dus ik zeg ja ik snap het, ga het nu alsnog doen en dan is het klaar.....
    maar elke keer bleef hij me opzoeken om het opnieuw op te brengen
    dus ik was er vrij snel klaar mee eigenlijk en begon te huilen (dit doe ik vrij snel :()
    ik heb na 2uur werken gezegd: sorry meneer ik kan dit niet, ik vind het niet leuk om afgekraakt te worden als ik weet dat ik mijn werk goed doe en gedaan heb, ik zal de thuiszorg bellen en ik ga, sorry

eenmaal thuis voelde ik me zwaar klote!!!!
    ben echt even ingestort was zooo ontzettend moe en dat na maar 2 uurtjes werk inplaats van de geplande 4
    gelukkig hoef ik niet weer heen aangezien ik alleen met de vakantie er 2x heen hoefde

3. Onder water

Onder water Niet meer actief

Niet in de thuiszorg gewerkt, maar wel een poos met ouderen(somatisch of PG) in een verpleeghuis . Ik ben er daar echt achtergekomen dat dit werk niets voor mij is. Wat kunnen oudere mensen toch verschrikkelijk asociaal zijn zeg. Natuurlijk zaten er een paar lieve mensjes bij, maar die vervelende oude tangen overschaduwden heel mijn werkplezier. Vooral toen ik net zwanger was!! Het commentaar wat ik toen kreeg, kan ik niet eens herhalen. De ervaringen die ik daar op mijn bord kreeg, spelen nog steeds mee in mijn leven nu. Ik kan niet zo goed meer tegen ouderen, irriteer me er al snel aan.

4. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ohja en respect voor iedereen die met ouderen werken!!!!!:D

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het is idd wel iets dat je moet kunnen. Als je er niet mee om kan gaan moet je er ook niet in gaan werken. Wel goed dat je er in ieder geval zelf ook wel achter bent dat je er niet mee om kan gaan hahaha.
    Ik trek altijd oude mensen aan:D hahaha echt áltijd als ik ergens ben, beginnen ze tegen me te praten.
    Vooral in een verpleeghuis kun je nogal wat te voorduren krijgen en daarvoor moet je stevig in je schoenen staan.
    Ik ben bijv wel eens opgesloten door een bewoner (was wel PG).

6. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0

Hey meissie! Ik ben vriendelijk gebleven maar dat was zo ontzettend moeilijk! Het liefst ging ik er echt tegenin maar juist omdat dat niet mag frustreerde dat nog erger! Met zulke dingen zou ik beter om moeten gaan en gewoon dingen laten gaan. Miss kan ik wel veel leren door dit werk. Maar ik heb in iedergeval ook lieve clienten.

Goh ik lees hier nu wel ergere verhalen trouwens. Respect hoor voor iedereen hoor die met oude gemene mensjes werken!!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hey meid! Ja maar je hebt t goed gedaan hoor!!! En iedereen kan altijd leren.:) dat leer je gaande weg wel, dat had ik ook!
    En ik heb nog steeds dat ik soms niet weet hoe om te gaan met sommige situaties.

8. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    haha wat een verhalen! leuk als je over 2 weken begint haha :p

Kom maar op!:D

9. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Ik werk ook al bijna 10 jaar bij thuiszorg. En tja in de tijd heb ik leuke maar ook minder leuke adressen gehad. Maar tegen mij is altijd gezegd als het niet klinkt gewoon bellen. En dat heb ik nu nog maar 2 keer hoeven doen gelukkig. Nu werk ik alweer 3 jaar bij een meneer waar ik de waarschuwing bij mee kreeg dat ie moeilijk was. Wat blijkt de liefste man van de wereld. Maar ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, heb ook wel eens met stoom in me oren gestaan om me in te houden. Hopelijk krijg je snel een nieuw adres waar het wel gezellig is.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Grappig, want ik voel me als een vis in het water in het verpleeghuis (pg en somatiek). Ik werk niet als verzorgende maar als therapeut, misschien scheelt dat. Al word ik ook weleens onheus bejegend (ahum) of ergens voor uitgescholden. Maar ik vind het heerlijk werken met deze doelgroep.

Ik heb juist respect voor de meiden van het kdv. Ik vind 2 kids al een enorme uitdaging, laat staan 10, pfff, nee echt niks voor mij haha.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb geen verstand van de thuiszorg, maar krijg je niet te horen van de organisatie die je stuurt als je bij probleemgevallen terecht komt?

12. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Ik geloof dat ze dat wel moeten laten weten ja. Achteraf hoorde ik dus dat meer mensen daar niet meer heen wilden gaan:S Vind ik wel raar want ze wisten er dus al van af maar hebben niks tegen me gezegd.

13. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Nou alvast veeeeeel succes hahaha :p

14. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik werk ook in de thuiszorg, alleen niet in de huishouding maar in de zorg. De meeste mensen zijn wel ok, maar sommige halen idd echt het bloed onder je nagels vandaan. Het scheelt natuurlijk wel dat wij geen uren bij iemand in huis zijn, zoals in de huishouding.
    Maar wij hebben ook wel agresieve mensen gehad, op het moment niet zo gelukkig. Wel een aantal zeer moeilijke dames, die precies weten hoe je iets moet doen en waag het niet om het maar iets anders te doen.;)
    Een mevrouw vind dat ik (en met mij nog veel andere collega's) geen ogen kan druppelen. Die zegt doodleuk: "ach ja, de een heeft het wel en de ander niet. Jij hebt het duidelijk niet" (er zijn totaal wel 3 collega's die het "wel hebben", dus daar moet ik maar bij in de leer gaan:D). Ach, ik lach er maar om...

Deel Deze Pagina