Volgende maand alweer bevallen en ben nu echt bezig het één en ander in huis op orde te krijgen voor de bevalling. Ik wil weer thuis bevallen! Woon in een ééngezinswoning en wil graag de weeen beneden opvangen, maar het lijkt mij persoonlijk vervelend om dan met het persen naar mijn slaapkamer te moeten. Nog vervelender lijkt het me om mijn grote (!) boxspring op klossen te moeten zetten! Ben alleenstaand geworden sinds een week dus dat red ik ook niet zelf.. Ook is zo een grote boxspring niet erg handig met bevallen, vooral voor de mensen die dan naast me staan aan weerszijden. Daarom wil ik in de slaapkamer (of woonkamer) een kraambed neerzetten die je kunt huren via Thuiszorg. Heb op hun site gekeken (Evean) en het kost me 10 euro per week aan huur. Het wordt ook allemaal bezorgd. Handig! Verder laat ik ook de overige spullen bezorgen, zoals ondersteek. Kraampakket koop ik daar ook, kost daar maar 22 euro i.p.v. 30 euro bij de Prénatal. Heeft iemand hier ervaring met het lenen/huren van spullen via Thuiszorg?
Bij de oudste had ik ondersteek, klossen, ruggesteun, kolf en badzitje gehuurd bij de Thuiszorg. Allemaal prima spullen, netjes....alleen ietsje prijzig en de Thuiszorgwinkel zat hier niet handig. Bij de jongste had de kraamzorg zelf zo;n bureau opgezet waar je alles kon huren/lenen en dat werkte makkelijker.
@ Mausi, nee, ik heb een basisverzekering bij Anderzorg en op de site lees ik dat zij geen kraampakketten geven zodat de kosten van de premies laag gehouden kunnen worden. @ Mamanama, ik vond de prijzen bij Evean thuiszorg juist wel heel redelijk. Maar ik heb ook niet zoveel nodig als jij. Alleen ondersteek, kraambed/klossen.
Hier waren klossen en een ondersteek gratis. Ik kan me voorstellen dat ze voor een bed wat vragen en zeker als ze het nog moeten komen brengen. Maar de normale zaken en ook b.v. krukken enz. is hier allemaal gratis. En je hoeft ook geen lid meer te zijn.
Dat ik ging bevallen heb ik een bed gehuurd bij de Evean. Ze komen hem brengen en zetten hem netjes voor je in elkaar. Als je bevallen bent geef je een telefoontje en komen ze hem weer ophalen. De ondersteek en klossen heb ik inderdaad voor niets geleend, maar ik ben ook lid van de Evean, dus weet niet of dat wat uitmaakt.
Wij hebben bij de thuiszorg een ondersteek, borstkolf en een weegschaal gehuurd. Allemaal keurig netjes verzorgd.
Ik heb het ook gehuurd, maar bij mij is alles vergoed. Ik kreeg bij het bestellen van het bed, automatisch een ondersteek erbij en groot zeil voor op het bed. Brengen en halen ideaal!! ik ben van de drie twee keer thuis bevallen midden in de woonkamer
Heb je al geinformeerd naar een bed? Ik kon pas een bed krijgen, terwijl ik een geplande keizersnee kreeg, na een brief van mn gyn. Ik kon dus niet zelf een bed aanvragen, voor mij heeft het zhuis het toen geregeld. Succes met bevallen!