Allemachtig wat ben ik me geschrokken gisteravond. We waren bij me schoonouders aan het eten vanwege een verjaardag! zij hebben een belgische herder (groenendaeler).....normaal heel lief voor de kids maar nu ging het dus mis. Me dochtertje van bijna 2 zit op de grond te spelen bij hem (net als normaal en op afstand nog), ik ben me zoontje aan het verschonen. De hond lag bij me schoonmoeder en me dochtertje net iets verder. ineens horen we de hond grommen en me meisje keihard schreeuwen. Hij heeft 2x naar haar toe gehapt waarvan 1x beet gehad. Ik stond te shaken op me benen, k had het gevoel dat ik verlamd was, wist niet hoe snel ik haar op moest pakken. Nu loopt ze met een hele beet in haar gezicht. Hij heeft gelukkig niet doorgebeten maar hij heeft wel een beet gedaan. Je ziet een tandenreeks naast haar ogen, tot de mond. Ik wil er niet aan denken wat er was gebeurd als hij wel echt vast had gehouden, dan had ze er nu vreselijk uitgezien! Ik hoop zo dat ze geen litteken hier aan over houd want het ziet er nu al niet leuk uit. Mijn arme kleine mooie meid.....IK durf nou meteen niet meer me kids daar bij hun te laten.......1 ding weet ik wel, als die hond haar echt had doorgebeten had ik hem afgemaakt! Klink misschien een dierenbeul maar dat ben ik echt niet, want ik hou enorm veel van dieren en heb zelf ook een hond maar hij was dan echt van mij geweest!!
Wat schrikken meid! Maar als ie niet heeft doorgebeten, dan zullen er geen littekens achterblijven. En ik begrijp je reactie echt wel! Je kindje gaat boven een hond, hoe veel je ook van dieren houd.....
Jeetje! Dat is echt schrikken ja! Hoop dat je kleine meid er snel bovenop komt en jij een beetje van de schrik bekomt.
Jeetje dat is schrikken!! Hopen dat ze er geen littekens van over houd! Heb je wel na laten kijken of ze geen tetanusprik moet hebben??
Jeetje begrijp je gevoel voorkomen. Weet niet of je schoonouders op haar passen maar zou dan zeker bespreken dat je wil dat de hond in een andere ruimte zit ofzo als ze daar is
ja dat is idd schrikken!!!! Maak je geen zorgen over een eventueel liteken, dat kan alleen als hij doorgebeten had hoor en je bloed head gezien.
Mijn schoonmoeder past gelukkig meestal bij ons thuis op dus ze zal er niet veel mee in aanraking komen, maar ik ben goed geschrokken. Ik zat vandaag ook helemaal niet lekker op het werk. We hebben eigenlijk niet echt bloed gezien. Ze tandafdrukken staan wel in haar maar het is meer als een schram zo was het. Dus niet echt gebloed. Pff nou je het zegt over de tetanusprik? zou ze die echt nodig hebben? Niet eens bij nagedacht wat stom!! Ja dieren zijn me alles maar me kinderen gaan echt boven alles. Dus dan had ie echt een groot probleem gehad. Ook al is het de hond van me schoonouders ik had hem gepakt!
ja of even bellen naar de hap, het zekere voor het onzekere nemen. Zal in ieder geval me kind niet meer bij die hond houden... pffff... raar dat hij nooit wat doet en nu dan wel.
ja ze heeft alle prikken gehad waarvan de laatste ergens dit jaar nog. Moet morgen om 7uur al werken moet ik ff zien of ik de HA op de een of andere manier even kan bereiken om na te vragen. Het is nu 24uur geleden dus morgen moet nog wel kunnen toch?
Als ze alle prikken gehad heeft hoeft ze volgens mij geen tetanus prik meer, maar kan het mis hebben... Ik zou me ook helemaal lens schrikken trouwens!
als ik op internet lees is ze tot haar 9e beschermd door de prikken met tetanus erin. Denk dat ik morgenochtend toch even voor de zekerheid bel om te vragen hoe dat zit. Hij heeft niet doorgebeten dus het is niet echt een open wond.....De afdruk staat er wel in.......
dktp is tetanus als ze deze heeft is ze idd beschermd.. meid wat zal je geschrokken zijn. hoe is het met je dochtertje!!
En waarom heeft de hond dat gedaan? Was ze uit aan het dagen? Zo niet, dan zou ik als ik je schoonouders was toch met de hond naar een cursus gaan oid. Het is niet een schoothondje wat je zo even aan de kant gaat duwen. Mij zou het echt helemaaaal niet lekker zitten. Denk er stiekem aan om het beest af te laten maken, wantja, dit gaat wel erg ver. Maar goed, ik heb het ook helemaaaal niet op honden en al helemaal niet icm kinderen.
Ja ze heeft ze allemaal gehad waarvan de laatste dit jaar nog. Nou met haar gaat het wel goed, maar honden wil ze dus niks meer van weten. We hebben er zelf ook een en daar heeft ze het nu ook niet zo op. Vind haar gezichtje alleen zo erg op dit moment. Ik had gister toen het gebeurde alleen de tandafdruk bij haar ogen gezien, maar vanmiddag zag ik gewoon de hele bekafdruk erstaan en daar schrok ik wel enorm van........
Onthoud dat kleine kinderen soms door honden als prooi gezien kunnen worden, het blijven wilde dieren! Het hoeft niet aan je kind of aan de hond te liggen, het kan gewoon instinct zijn. Tips voor een goede omgang tussen kinderen en honden Nog steeds verschrikkelijk, dat wel!
Ze deed helemaal niks ze was gewoon aan het zitten op de grond. Ze zat vlakbij hem wat de kids wel vaker doen hij zoekt ze zelf ook wel op. Me kleine oomzeggertje heeft zelfs een halfuurtje voor het gebeurd op de grond gelegen van 8 maanden deed ie ook niks. Maar ineens gromde hij en hapte! Hij is 14 jaar. Cursus heeft niet zoveel zin meer denk ik.....Nou zo dacht ik gister ook hoor, ik was in staat om hem een beste rotschop te geven maar ik richtte liever me aandacht op me kleine meid die zoooooo overstuur en bang ineens was......Maar had hij echt doorgebeten had ik hem wel afgemaakt! Hij doet normaal nooit wat, en ik weet een hond is nooit te vertrouwen daarom laten we ze ook zeker NOOIT alleen. De kids waren gewoon alle 3 op de vloer en zij vlakbij hem en ineens was het mis!