Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn dochtertje van 2,5 jaar oud heeft een geirriteerde huid aan de binnenkant van haar buitenste schaamlippen. Ik vraag me af hoe dit komt en wat ik ertegen doen kan. Ik maak haar iedere dag schoon met een billendoekje. Daarbij duw ik de schaamlippen een beetje opzij. Ook gaat ze bijna iedere dag in bad. Nu wil ze niet meer schoongemaakt worden daar, want dat voelt kennelijk niet fijn, maar nu gaat het onfris ruiken... M.
ja hier ook dat het begint te ruiken en het vaak wittig is dus ben ook wel benieuwd. Mischien juist niet met die babydoekjes schoonmaken maar met alleen water ofzo?
Lekker in een badje zonder zeep laten badderen en schoonmaken met een hydrofielluier. Evt met een beetje bepanthen smeren om de huid zacht te maken.
Dat dus! Ik zou even langs de huisarts gaan. En verder niet met die lotiondoekjes ertussen als het niet nodig is (soms zit er ontlasting bijv dan moet het wel even vind ik, hoewel het dan ook met een doekje met water kan, maar daar gun ik me de tijd niet voor om te pakken), maar alleen met water wassen daar. Succes!
gewoon een paar keer per dag met haar gatje in een badje met babyolie zetten. en daarna goed droogdeppen niet wrijven en even zo zonder luier laten. en als het niet beterd ff langs de huisarts. kan een schimmeltje zijn wat met een zalfje zo weer weg is.
zou het niet schoonmaken met een billen doekje, kan je beter dan doen met een nat lauw washandje en eventueel insmeren met een beetje sudocreme.
Ik maak altijd de billetjes en schaamlipjes eerst schoon met een billendoekje, daarna dep ik het droog met een tissue. Dit werkt hier wel goed. Als ik het een keer niet doe ziet alles gelijk heel rood en is het pijnlijk bij mijn dochtertje. Dat het wit ziet kan misschien ook een beetje afscheiding zijn, toch?
Die billendoekjes moet je niet te veel gebruiken, ook al heb ik het zelf ook gedaan. Mijn dochtertje is nu ook 2 1/2 maar wel zindelijk maar ik zit er niet meer te veel aan. Af en toe ruikt het inderdaad vissig en dan pak ik een watje met water en veeg het voorzichtig schoon. Verder niets bijzonders. Weet je, die billendoekjes zijn toch niet altijd neutraal en bij onze vagina's wordt ook aangeraden het zo veel mogelijk met rust te laten. Schimmeltjes ontstaan door een disbalans in de natuurlijke bacterien daar beneden en dat ontstaat door te veel schoonmaken. Bepanthen smeren helpt hier ook. Charlie
ik zou de billendoekje niet meer gebruiken en voor je erzalf opsmeert eerst wel effe droogmaken. En zonder luier laten lopen. ja bij een schimmtje effe langs de huisarts, maar ja kan dat nietz ien van afstand
alleen schoonmaken met water misschien? Roos kan alleen maar tegen de hele goedkopen billen doeken van de kruitvat de rest krijgt ze ook irritatie vlekken. Op het CB zeiden ze hoe goedkoper de doeken hoe minder parfum
Hmm en als het geirriteerd is.. geen sudo creme maar bepanthen sudocreme prikt als het schraal is snapte er niets van.. anne begon al te gillen als ze de pot zag maar met bepanthen is er niets aan de hand.
als het een beetje rood is en pijnlijk / jeukt dan zou ik even langs de huisarts gaan. Krijg je een zalfje voor een schimmeltje en binnen 5 dagen is het weg. Scheelt een hoop!
zo het ook niet schoonmaken met billendoekjes iris heeft het ook soms en dan maak ik het vooral schoon met een doekje met water .. Soms doet het ook wat zeer en als het erg zeer doet ga ik even met haar naar de huisarts een poos terug kreeg ze toen een zalfje mee want het was toen een schimmeltje
Dank voor alle reacties! Voortaan alleen nog maar puur water tussen de beentjes en geen doekjes meer. Het is nog steeds rood en als het niet verbetert zal ik naar de huisarts gaan. Maar ik vraag me af, over wat voor "schimmeltje" hebben jullie het?
inderdaad een schimmelinfectie netzoals een volwassene kan krijgen. Kijk maar eens op: Wat is het? - Schimmelinfectie bij baby's - Informatiefolders - Medisch A-Z - dokterdokter.nl