Thule ride along mini of yepp (nexxt) mini?

Discussion in 'Met je kind op pad' started by Switi, Sep 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Hallo,

Wil graag een voorzitje aanschaffen voor mijn nieuwe Gazelle Bloom moederfiets. Twijfel nu tussen de Thule ride along en de Yepp nexxt mini. Welke hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Dank!

2. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Niemand bekend met deze fietszitjes?

3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

Apr 7, 2015
    6,946
    4,154
    113
    Ik heb voor een urban iki gekozen. Vind de thule en de yepp niet erg mooi qua vormgeving. Maar dat is smaak.

4. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

Aug 12, 2014
    1,318
    460
    83
    Female
    Tbm
    Ik ben heel blij met de yepp! Volgens mij is die namelijk best wel comfortabel. Hij vangt alle schokken op en zit lekker zacht door het materiaal wat ervoor gebruikt is. Maar ik kan niks vergelijken natuurlijk. :)

5. Nonnie1986

Feb 22, 2016
    50
    0
    6
    Ik heb de Yepp Mini en ben erg tevreden. Dochter zit de goed in, fijne gordeltjes en voetensteuntjes makkelijk hoger en lager in te stellen.

6. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Dank voor je reactie! Deze werden aangeprezen door de fietsverkoper en zaten reeds op de fietsen. Ik wist wel dat Yepp een award had gewonnen en bobike zie ik regelmatig op straat maar de urban iki ken ik eerlijk gezegd niet. Ik heb gekozen voor de Thule ivm de veiligheid (het ingekapseld zijn van het kind).

7. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Dank voor je reactie! Volgens mij worden voor zowel Yepp als Thule dezelfde materialen gebruikt (inmiddels is Yepp overgenomen door Thule begreep ik) dus hier voor de Thule gekozen ivm het ingekapseld zijn van het kind. Dochter zit er goed en inmiddels graag :D in

8. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Dank voor de reactie!
    Ja, de voetensteuntjes zijn idd erg makkelijk in te stellen! Ik heb uiteindelijk wel de Thule gekozen omdat die aan de zijkanten net iets meer bescherming biedt dan de Yepp. Verder waren ze al vrij identiek en ook mijn dochter zit goed en graag in de Thule.

9. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Wat ik nog wel lastig vind is het op -en afstappen. Er zit zo weinig ruimte tussen mijn borst en het zitje. Ik raak hem sowieso bij het afstappen..is dat een kwestie van wennen en blijven oefenen? (Zijn nog maar 2x met kind wezen fietsen en 2x zonder kind kort proeffietsen voor ik de fiets aanschafte..
    Het is wel een echte moederfiets en hij staat al laag (net iets te laag zelfs om zelf langdurig prettig te fietsen) maar als we het zadel hoger zouden zetten zou het op en af stappen nog moeilijker gaan volgens de fietsenverkoper..

Hebben jullie dat ook (gehad)?

10. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

Aug 12, 2014
    1,318
    460
    83
    Female
    Tbm
    Ja. Mijn fiets staat nu zo laag dat ik op de fiets kan zitten en mn voeten op de grond kan zetten. Ik kan namelijk niet tussen het stoeltje en het zadel in gaan staan en dan 1 been steppen, 1 voet op de trapper om vaart te maken en dan op te stappen. Ik moét echt blijven zitten. Doodenv was dat eerst, maar je raak er aan gewend.

Share This Page