Tips draagzak voor kortdurend gebruik

Discussion in 'Met je kind op pad' started by SMJD, Oct 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Hoi dames,

Wij verwachten ons 2e kindje en nu zit ik eraan te denken om een draagzak aan te schaffen.
    Ik zie dat er allerlei soorten zijn, zowel dure als goedkopere, allemaal beweren ergonomisch te zijn.
    Liefst wil ik een goedkopere aanschaffen omdat het hoofdzakelijk bedoeld is als ik met beide kids boodschappen moet doen (+- 30 min in de draagzak). Of als we even een korte wandeling in het bos gaan maken van een uurtje. Ik zal de draagzak niet meer dan een uurtje per week gebruiken en vind het jammer om er veel geld aan uit te geven. Hebben jullie tips waarop te letten of ervaringen met fijne goedkopere draagzakken? Ik hoor ze graag

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Ik heb bij Babydump deze gezien, er staat bij dat deze vanaf de geboorte gebruikt kan worden. Screenshot_20171009-154220.jpg

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik had er destijds een van chicco, een andere als hierboven staat maar was ook alweer bijna 5 jaar geleden. Hij voldeed uitstekend voor kort gebruik.

SMJD likes this.
  4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou op mp kijken voor een tweedehandsje

SMJD likes this.
  5. Aries

Aries Niet meer actief

Ik heb zelf geen ervaring met draagzakken, dus misschien zit je helemaal niet op deze reactie te wachten, maar ik vind zelf een ringsling ideaal voor korte stukjes. Je moet er even handig in worden, maar dan zitten ze er in een paar tellen in en ik vind ze er ook mooi uitzien. Van Yaro of Little Frog heb je ze onder de €50,-.

De hierboven genoemde Chicco is zover ik weet niet ergonomisch, maar daar zou ik me voor dat uurtje per week niet zo druk om maken.

SMJD likes this.
  6. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Die ken ik inderdaad, maar ga liever voor een draagzak dan 'draagdoek'.
    Het is inderdaad voor incidenteel gebruik, komend weekend gaan we nog wat laatste dingetjes halen en ga de Chicco dan ook bekijken

7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Marsupi! Betaalbaar, ergonomisch en makkelijk in gebruik. Heb er veel plezier aan gehad.
    Toen mijn dochter zwaarder werd 8 kilo ben ik de tula gaan gebruiken

@SMJD

SMJD likes this.
  8. nora25

nora25 Actief lid

Oct 18, 2013
    347
    94
    28
    Female
    NULL
    NULL

9. nora25

nora25 Actief lid

Oct 18, 2013
    347
    94
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb via mp een storchenwiege gekocht en heb er heel veel plezier van. Ik gebruik hem voor boodschappen doen, naar school lopen, naar de speeltuin, naar het bos, enz.

10. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Let er bij de aanschaf op dat 'ergonomisch' dan ook echt ergonomisch is en bedenk dat Prenatal vooral draagzakken verkoopt die beweren ergonomisch te zijn maar het tegendeel op de markt brengen.
    Wil je een ergonomische draagzak kijk dan goed of het rugpand niet gevuld is, want dan dwingt de zak het ruggetje van je kindje in een onnatuurlijke positie, dat de beentjes in een spreidstand van knie-tot knie ondersteund worden en dat de knietjes hoger zitten dan de heupjes.

De Chicco, Baby Bjorn, Stokke zakken zijn vooral babybungels en geen ergonomische dragers. Je kunt echt veel goedkoper uit zijn en ook nog een goede drager hebben dan!
    Marsupi, Manduca, Tula, Ergobaby, Emeibaby en nog heel veel meer andere merken kun je goed 2e hands aanschaffen.

Draaikont likes this.
  11. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Bedankt allemaal!
    Vorige week de Chicco easyfit meegenomen bij Prénatal. Hij is maar voor incidenteel gebruik dus lijkt me afdoende. Nu nog even afwachten of hij fijn draagt

12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Als ik je een tip mag geven!
    Ondanks dat deze verkocht wordt als ergonomisch is deze dat niet.
    Deze heeft namelijk versteviging/ vulling ik het rugpand waardoor het kindje een minder goede bolling in de rug kan aannemen.
    Misschien gewoon voor de info. Het kindje zal hier niet meteen iets ernstigs aan overhouden maar dan weet je dat.
    Ik heb mijn dochter eerst in een bungel gedragen wist er nog niet zoveel van. Ze leeft nog Hahaha
    Iig heel veel draagplezier en leuk dat je je kindje gaat dragen.
    Liefs

Share This Page