2 keer een miskraam, weer zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jetvg, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    in januari en maart heb ik een miskraam gehad,
    nu ben ik weer zwanger, we wilden dit heel graag, maar toch kan ik er nog niet blij door worden, t ene moment wel, maar ik ben zo bang dat ik weer een miskraam krijg. kan je er nog wat aan doen dat je zwangerschap goed verloopt? ik slik foliumzuur, (compleet mama) en ik doe heel rustig aan, ik kan niet anders, ik ben vreselijk moe telkens. toch ben ik bijna iedere avond aan t werk want we zitten in een verhuizing, waar we hard mee aant klussen zijn..
    is het wel goed, terpentine, thinner, verf, behangplaksel, al die scherpe luchtjes sta ik vaak in te ademen. of kan dat nu nog geen kwaad? ik ben 5 weken zwanger (iig, t is 5 weken geleden dat ik de laatste miskraam heb gehad) dan heb je nu toch nog geen bloedband met het kindje?
    vanaf wanneer is het slim om een echo te vragen? ik ben zo bang dat ik te vroeg ben met de echo dat we nog niks zien, terwijl t wel allemaal goed is. maar ik wil ook gewoon het bewijs, het kloppende hartje zien, dat t allemaal goed is. ik ben zo onzeker heel sjachrijnig en verdrietig terwijl ik gewoon heel blij hoor te zijn..
    zijn dat de hormonen? wat moet ik hier nu mee?!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

door de hormonen reageer je zo, dat kan geen kwaad en hoort erbij. Moeheid hoort erbij. Boven de thinner en terpentine hangen is niet zo'n goed idee, probeer andere klusjes op te pakken.
    De echo zou ik niet voor 7 weken en liever nog bij 8 of 9 als je het zo lang kunt volhouden.

Mirjam

Deel Deze Pagina