Afspraak VK maken of afwachten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wannaBmum, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Beste VK,

vorig jaar maart ben ik bevallen van ons eerste kindje. Voor die zwangerschap heb ik een MA en curettage gehad bij 12 weken. Die eerste zwangerschap (die dus niet goed ging) had ik nauwelijks klachten en ook geen goed gevoel erover.
    Na mijn bevalling vorig jaar (keizersnede ivm foetale nood) kwam mijn cyclus niet goed op gang. Controle bij de gyn liet hoog FSH zien en er werd gedacht aan prematuur ovarieel falen. We kregen het advies om met een tweede niet te lang te wachten.
    Na 6 rondes heb ik nu vorige week vrijdag heeeel vaag positief getest. Dat was op 17 dagen na ovulatie. Ik weet dat vrij precies omdat ik een cyclusanalyse bij de gyn heb gehad ivm die eerdere hormoonwaarden en daar zagen we op 14 april een corpus luteum op de plek van de eerdere dominante follikel.
    Helaas vrijdagmiddag ook al wat bruinverlies. Het is heel minimaal, maar wel elke dag een beetje, vandaag ook 1 streepje rood slijm. Ik heb ook nog geen zwangerschapsklachten, dat had ik bij mijn "goeie zwangerschap" wel rond deze termijn.
    Nu vroeg ik me af, bij welke termijn is het gebruikelijk om de VK te bellen voor de eerste afspraak? (Ben nu 5 weken) Of is het verstandiger om de komende week/weken eerst af te wachten of het bloedverlies doorzet en pas te bellen als het wegblijft? En als het bloedverlies onverhoopt doorzet, moet ik dan gewoon kijken wanneer mijn cyclus weer op gang komt of is het in zo'n geval toch raadzaam nog een VK of huisarts te raadplegen?
    Sorry beetje veel vragen geworden.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je eerste afspraak bij een verloskundige is bij 8 of 9 weken. Als je vragen hebt mag je altijd eerder bellen. Ik zou even afwachten hoe het verder loopt en dan volgende week bellen. Mocht het bloedverlies onverhoopt doorzetten dan geldt vanaf dat moment weer een nieuwe cyclus.

Mirjam

Deel Deze Pagina