Beste IK wet natuurlijk dat het ligt aan de stand van de kiezen en manier van duwen en trekken. maar toch hoop beetje geruststelling te vinden ik slik: ibu 600 zakjes omdat ik niet kan slikken, en verbruis zelf PCM 500 mg ( nu elke 4 uur 1 stuk ipv elke 8 uur twee) ben om don 9.30 getrokken en sterf nog van de kiespijn. Als ik NET de IBU genomen heb is het dragelijker, dan is de scherpe kant eraf, maar al vrij snel, zeker 3 uur voor de volgende, krijg ik weer kiespijn. Het is nu dag 3 ( dus 48 uur later) en hoor weleens dat dan minder moet worden. Ik koel, ik spoel, ik poets zonder pasta en hand nu, ik hou me netjes aan de tijden dat ik ibu mag. Ik durf niet eerder de volgende dosis te nemen wanneer werd de pijn minder? bij jullie ik ben rechts getrokken, boven en onder. en als het onstoken is merk je dat dan? wil niet zon zeur zijn en op dag 3 al de spoed bellen
Wil je niet heel erg ontmoedigen maar mijn man heeft er zeker nog wel een week last van gehad. Hij heeft er toen twee boven laten trekken. zijn wangen waren dik, blauw en hij had echt pijn. Je moet nagaan dat ze goed bezig zijn geweest in ja kaak. Maar als je last blijft houden en het word niet een klein beetje minder dan kan je altijd bellen toch? Advies vragen staat toch vrij? En een ontsteking dat kan natuurlijk altijd, bij mij gaf dat laatst een kloppend gevoel, zeker als ik ging liggen.
Hoi! Ik had na 24 uur na het trekken al wel vermindering. Ik denk dat het verstandig is om even te bellen en aanbrengen geven dat je je afvraagt of dit erbij hoort, en waar je op moet letten (naast koorts) wanneer je opnieuw aan de bel hoor te trekken. Vervelend hoor, vel sterkte!
Wat vervelend zeg! Dit kan echt ongelooflijk veel pijn doen. Bij mij is het inderdaad een keer ontstoken geraakt. De eerste klacht die ik had, was dat de pijn juist erger in plaats van minder werd. Vervolgens begon mijn wang op te zetten en werd ik een soort hamster door de zwelling die ontstond. Op dag drie, op een zondag, heb ik wel de spoed opgebeld. De volgende ochtend zat ik bij de kaakchirurg. Ik had trouwens geen koorts, maar het was fors ontstoken en ik had een flink abces in mijn kaak dat opengesneden moest worden. Bij mijn andere verstandskiezen werd de pijn na een dag al minder. Ik zou wel de spoed bellen als ik jou was. Je kan altijd even overleggen?
Ik heb ook dik een week last gehad en zag eruit alsof ik in elkaar was gemept op mn kaak. Tot overmaat van ramp moest ik ook nog kotsen waardoor de wonden open gingen en er bloed mee kwam. Wat een pijn zeg pfff. maar hou het goed schoon met die monoject spuitjes zodat er geen eten tussen blijf zitten ook!
Ik heb van een kant nauwelijks last gehad en dat nam na dag 1 echt heel snel af. De andere kant daar had ik langer last, na dag 2 (op dag 3) heb ik gebeld dat het niet minder werd. Dat kon omdat de kies was gebroken was er namelijk ook gesneden enzo. Toen ik op dag 7 nog steeds last had mocht ik langs komen en bleek er een ontsteking bij de snede (dus niet waar de kies had gezeten maar aan de zijkant waar ze had gesneden). Dat is toen uitgespoeld en ik kreeg antibiotica.
De eerste keer heb ik 1,5 week last gehad. Bij de 2e had ik meer pijnstillers gekregen en en toen slikte ik na een paar dagen al niks meer.
Zijn ze echt getrokken, of eruit gesneden (waren je kiezen al door of niet)? Bij mij waren de bovenste kiezen getrokken, dat was redelijk snel genezen. Onder was aan beide kanten eruit gesneden, en dat heeft wel een stuk langer geduurd. Omdat ze dan ook echt de kies eruit moeten boren. Alle 2 de keren helaas onder gaan ontsteken. Na een week nog steeds last en een kloppend gevoel, dus moest ik terug komen. Toen is het schoon gespoten en daarna was het vrij snel genezen. Als je echt een kloppend gevoel krijgt, of het niet vertrouwd, gewoon bellen! Tegen mij zeiden ze de eerste keer ook, kijk het nog even aan. Een half uur later kwam het pus eruit (sorry onsmakelijk ik weet het ) en moest ik gelijk langs komen.
Mijne is dinsdag getrokken. Alleen onder. Gesneden trouwens, was niet goed door. Ik slik drie keer daags een ibuprofen en twee paracetamol. Heb gisteren ook een potje gejankt. Ik weet t ook gewoon echt niet meer. Maar zie zo op tegen de volgende keer dat de volgende eruit moet. Wat een gezeik. Veel sterkte. Ik weet ook echt niet wat normaal is, ik kijk het aan tot komende dinsdag, dus een week.
Hier nu een week en dag terug. Ben wel na 3 dagen gestopt met pijnstilling omdat ik daar niet zo van ben. De pijn is er nog, tot donderdag echt last gehad nog, sinds gisteren ietsje minder. Maar ik weet nog van de vorige keer dat het een week of twee a drie duurt voor ik geen pijn meer had en er weer op kon kauwen.
Het hoeft niet hoor! De eerste keer dat een verstandskies getrokken is bij mij had ik misschien een dag of 2 last! Ik denk dat het wel verschil maakt of ze snijden of trekken...
Bij mij zijn ze destijds er uit gesneden. Beide keren zo'n 1,5 week last. Op een gegeven moment ook echt een vieze smaak van het vocht wat uit de hechtingen kwam. Ik was ook blauw tot in mijn nek, zo hard hadden ze lopen rukken en trekken
Klopt. Ik heb ze boven samen in een keer laten trekken. Maar die waren door en waren er zo uit. Echt geen pijn van gehad. Dit keer doen ze ze één voor één want het is onder natuurlijk. En er moet gesneden worden want het tandvlees zit er nog over. Ik haat het. zie zo op tegen de volgende keer.
Ik heb 2 weken lang de wekker moeten zetten om pijnstilling te nemen omdat ik anders kapot ging van de pijn als de vorige uitgewerkt waren en in totaal echt wel ruim 4 weken pijnstillers moeten gebruiken... ik zou nog liever mijn helse bevalling van 25 uur nog een keer doen geloof ik...
Alle 4 mijn verstandskiezen zijn er uitgesneden jaren geleden bij de kaakchirurg. Eerst ene kant toen de andere kant. Nergens last van gehad naderhand. Was wel gevoelig maar niet pijnlijk. Anders toch even de tandarts bellen. Sterkte ermee.
Sterkte voor die die ook net geweest zijn. Ze moesten idd borren en snijden en hechten. Zit nu ooo wakker van de pijn want ben heel moe en slaap om 20.00 al tor de ibu uitgewerkt raakt. Dus net weer ingenomen en zo weer slapen hopelijk. Baal er echt van dit is toch niet te doen een week zeg!! Morgen is al vierde dag. Moest stoppen met ibu naar drie dage. Maar das geen doen alleen op pcm. Heb geen koorts daar moest ik opletten of het onstoken was. Ik belde de hap voor advies en werd behandeld als.klein kind. Ja mevrouq kan gewoon week pijn doen hoor als je geen koorts heb ia niets aan de hand Bedankt voor de reacties
Overdag leek het onder druk van pijnstilling redelijk te gaan maar in bed zodra wakker werd en weer tijd was voor ibu hou ik niet meer vol. Wacht nu tor weer beetje i gewerkt is en kan slapen. Dank je wel