Nou, ik ben vast hartstikke stom, maar hoe kan dat nou? Volgens mijn eigen agenda/kalender/berekening is miniNooNoo nu 11 weken en 3 dagen. Ze is 24 mei geboren. Maar de ticker (en dat doen alle tickers) geven iets anders aan, een paar dagen minder. Wie legt het me uit? Ik kan maar niet verzinnen hoe dat nou kan en ik ga echt twijfelen aan mezelf en of m'n eigen berekening wel klopt... Ik voel me echt zo stom!
Maar hoe kan het dan dat ik vind dat ze 11 weken en 3 dagen is en de ticker 2 maanden, 2 weken en 5 dagen. Is dat niet het zelfde als 10 weken en 5 dagen? Of is dat echt heel dom gedacht van me en klopt dat niet? (want volgende week dinsdag zeg ik: miniNooNoo is 3 maanden... de ticker zegt dan nog van niet...)
Haha, ik heb hier ook weleens over na zitten denken. Stel, ze is de 9e geboren, dan rekent de ticker elke maand de 9e er een maand bij. Soms zitten er meer weken in een maand he dan 4.... augustus heeft 4 weken en 3 dagen bijv.Daarom kom je niet uit.
Ja wat deelight al zegt. Een maand is geen 4 weken. (12 weken is dus geen 3 maanden) daar ga je dus de mist in.
Houden ze niet steeds 28 dagen per maand aan? Anders moet je die site eens mailen, kijken wat die erop zeggen.
Kijk... dat is 't! Ik vind dat elke 4 weken een maand is, tuurlijk weet ik wel dat dat in het echt niet zo is (februari bijvoorbeeld), maar voor het gemak... Darn zeg. Dus eigenlijk is ze 'nog maar' 2,5 maand, haha!
24 aug is ze pas 3 maanden hoor een maand heeft 30 of 31 dagen (op feb na) en 4 weken is 28 dagen, simpel toch?
Je ticker klopt precies. Als je het na rekent met een agenda bij de hand is ze 11 weken en 3 dagen, oftewel 2 maanden, 2 weken en 5 dagen. Ze is op de 24e geboren, dus op de 24e van elke maand is ze een maandje ouder. Ze was 24 juni 1 maand en niet 21 juni (4 weken later).