Tickets annuleren

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Zoals de meeste denk ik al weten, gaat ons vakantie niet door. We hebben tickets van Turkisch airlines gekocht totaal 1100 voor betaald. İk had gelezen op de site van Turkisch airlines dat als je minimaal 12 uur van te voren annuleerd het totale bedrag terug krijgt. Wij hebben de tickets bij een turks reisbureau gekocht. Die meneer heeft 700 Euro overgemaakt op onze rekening. Hij heeft dus 400 Euro ingehouden? Kan dit zomaar? Ze zijn vandaag gesloten dus kan het reisbureau niet bellen. Wie heeft hier ervaring mee.

2. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik denk dat je met minimaal twaalf uur van te voren maximaal bedoelt? Anders zou je nu te vroeg geannuleerd hebben ;)
    Maar als in hun voorwaarden staat dat je tot maximaal twaalf uur van te voren kunt annuleren, zullen ze zich daar aan moeten houden! Staan er geen kleine lettertjes dat ze een deel zelf houden? Zou er mooi even achteraan gaan, is een hoop geld!
    Succes, hoop dat je het nog terug krijgt!

3. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Zo jeetje zeg 400 euro:$ dit kan niet lieverd.

Zelfde verhaal is ook bij mijn schoonouders gebeurt,
    zei hebben hun ticket ook geanulleerd.
    Bij hun was het ook 1100 euro(Turkish Airlines),
    en ze hebben 1000 euro weer terug gekregen.

(Ze zijn maar 100 euro kwijt)

4. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja wat staat er in de voorwaarden van het reisbureau waar je de tickets bij gekocht hebt?
    Annuleringskosten van airlines hangen vaak samen met een boekingsklasse, hoe goedkoper de tickets in verhouding zijn hoe strenger de annuleringskosten vaak zijn. Weet niet of je algemene voorwaarden hebt gekeken of speciaal de voorwaarden van jou ticket. Kan een behoorlijk verschil maken namelijk...

En heb je niet toevallig een annuleringsverzekering? Als je dan met een geldige reden annuleert kun je de kosten die je hebt gemaakt terughalen op je verzekering.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.417
    3.296
    113
    Ik zou eens goed de kleine lettertjes lezen.
    Er zitten namelijk ook vaak bepaalde redenen aan vast betreft de annulering.

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    We hebben het nagevraagd. En heb ook net van gonca een link per pb met de algemene voorwaarden van Turkish airlines gekregen. Er staat idd dat her 100 Euro per persoon is dus voor ons mogen ze in totaal 200 Euro houden! En dat was ook wat die man mij had gezegt toen we de tickets kochten.

Heb op de tickets gekeken daar staat niets

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar als je die tickets via dat reisbureau hebt gekocht vrees ik dat je aan hún voorwaarden vastzit, en niet aan die van THY? En wie weet wat dat reisbureau in zijn voorwaarden heeft staan

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Dat is het Eylem. Dat reisbureau heeft mij ook gezegd dat ze 100 p.p annuleringskosten inhouden. En nu krijg ik volgens hun haast het dubbele minder. Mijn man gaat morgen even langs om te vragen hoe of wat

Deel Deze Pagina