Tickets concert kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door flipflop, 5 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Heeft er iemand ervaring met aanschaffen tickets voor een groot concert?

Mijn dochter wil graag naar het concert van Taylor Swift. Nu moest je eerst registreren, dan kreeg je vandaag te horen of je überhaupt een aankooplink ontvangt om volgende week kaarten te mogen proberen te kopen. Ja, we zijn geselecteerd dus we mogen het volgende week gaan proberen.

Je mag max 4 tickets bestellen, de naam van de hoofdboeker kan niet gewijzigd worden. Evt kan de hoofdboeker naar identiteitskaart gevraagd worden, heel logisch ivm ticket doorverkoop ect.
    Maar, nu is het zo dat wij met meerdere mensen geregistreerd hebben in de hoop dat een aantal van ons geselecteerd zouden worden. Nu zijn 2 van ons geselecteerd, de anderen niet. Maar de twee die geselecteerd zijn, zijn niet de daadwerkelijke personen die willen gaan. (Mdr van 1 van die meiden en ik). 3 meiden met 1 volwassene willen graag gaan. Die ene volwassene heeft dus niet een aankooplink gekregen.
    Als ik probeer met mijn aankooplink om die kaarten te kopen, kan ik dan bij het boeken de naam van die ene volwassene invullen en dan vervolgens wel zelf de betaling doen en de bestelling afronden?
    Op de website krijg ik daar niet echt duidelijk over, heeft iemand hier ervaring hiermee?

2. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Heb vorig jaar kaartjes voor the Weeknd gekocht en dat waren mobile only tickets. Die tickets waren gekoppeld aan mijn ticketmasteraccount en moest ik via de tickettmasterapp laten zien.
    Als je er door komt volgende week en kan bestellen, weet ik niet/denk ik niet of je een andere naam in kan vullen, maar je kan het altijd proberen en als dat kan je wel zelf kan betalen. Als dat allemaal lukt, dan zou je de andere volwassene jouw ticketmasteinloggegevens kunnen geven.

flipflop vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja zo deed ik het ook met Harry Styles. Ik heb een account aangemaakt bij de ticketmaster en dan krijg je in die app de tickets. Mocht je ze aan iemand anders willen geven kan je altijd je inloggegevens geven en heeft hij/zij de online tickets. Hier is nooit om een ID gevraagd om te controleren.

Sado en flipflop vinden dit leuk.
  4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Dus dan stonden de tickets wel op jouw naam? Jij was de hoofdboeker en doordat er niet op id werd gecontroleerd kon een ander ze gebruiken. Wel een risico dus, misschien klein idd.
    Tnxs voor je reactie!

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja de App staat op mijn naam maar er is niet naar mijn Id gevraagd.
    Is ook veel te veel werk bij zulke grote evenementen.

GossipGirlxoxo en flipflop vinden dit leuk.
  6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier hetzelfde, dochter wilde met vriendin + haar vader gaan.
    Hun zijn niet geselecteerd en wij wel, dus de kaarten komen op mijn naam.
    Hoop dat ze er gewoon mee binnen komen:)

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik had voor dochter en vriendin kaartjes voor het concert van Lana del Rey, gekocht op mijn naam via Ticketmaster. Deze heb ik via de site van Ticketmaster door kunnen mailen naar mijn dochter, onder vermelding van haar naam.

Uiteindelijk heeft ze de tickets uitgeprint (die op mijn naam stonden) en is daarmee binnengekomen.

8. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Is het nog gelukt?

9. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Ja joh, met zo veel mensen gaan ze echt geen id kaarten checken!

Sado en Anouk2005 vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee joh dat is echt niet te doen.
    Zolang jij een geldig ticket heb dan is er niks aan de hand en dan maakt het niet uit op wie zijn naam het staat.

Sado vindt dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Als je een digitaal ticket hebt, dan lijkt het me sterk dat ze gaan controleren. Want dan moeten ze alle mensen controleren en dat lijkt me geen doen.
    Ik haal weleens tickets via de fanclub van mijn favo band in de presale. En die gaan nadrukkelijk op naam en moet ik afhalen met een ID. Maar dan krijg ik dus ouderwets papieren kaarten in handen. En het is ren presale dus minder mensen dan in totaal naar het concert gaan.

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Jaloers! Ik wilde zo graag naar Lana del Rey, niet gelukt :(

Taylor Swift is gelukkig wèl gelukt, blij! :D

Charmed72 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina