Hoe ontdooi ik kip?

Discussion in 'De lounge' started by Djennaa, Jan 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Lekkere onzinnige vraag, maar heb werkelijk geen idee :p

Gister kipfilet gehaald en in de vriezer gedaan. Niet bij nagedacht dat ik het voor vanavond op de planning had staan.

Nu heb ik het net uit de vriezer gehaald en in de koelkast gelegd, zou het vanavond ontdooid zijn? Ander vlees leg ik wel eens op het aanrecht om te ontdooien. Maar met kip vind ik dat een beetje eng.

Hoe doen jullie dat?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat is er eng aan? Het is geen 30 graden buiten hoor ;) en je gaat het ook nog verhitten straks. Gewoon op het aanrecht leggen tot het ontdooid is en dan in de koelkast bewaren tot je het gaat gebruiken. Dat doe ik altijd, omdat ik er nooit aan denk het de avond van tevoren al in de koelkast te laten ontdooien ;)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo doe ik het ook.
    Als je het nu in de koelkast laat liggen is het vanavond niet ontdooit denk ik...

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik gooi het ook wel eens in de magnetron, dan is hij al wat meer ontdooid. En dan gewoon in de pan, duurt iets langer maar lukt wel

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    wij hebben in onze combi oven/magentron een ontdooi progamma erop zitten dit gebruiken weleens zodat het al wat ontdooid is maar inprincipe is het in de ochtend eruit halen wel genoeg.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Als ik snel iets moet ontdooien dan leg ik het op een bordje op de radiator. Of in het zakje waar het al in zat in een bak met heet water... Anders gewoon ruim van tevoren in de koelkast of op het aanrecht leggen.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Gewoon in de koelkast werkt ook prima. Vind het zelf wel makkelijk altijd als hij nog niet helemaal ontdooit is, vind ik hem makkelijker te snijden :D

8. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ook, daarom laat ik kipfilet nooit helemaal ontdooien. Snijdt makkelijker.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Weer een slachtoffer van de doe-spastisch-over-kip hetze.
    Gewoon op het aanrecht zetten dan is het straks ontdooit.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

In koud water zetten wil ook.

11. dat doe ik altijd met het vlees voor de hond, dat vergeet ik wel eens ;) Met een uurtje of wat is het ontdooit

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gaat echt snel he!

13. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Haha ja op de een of andere manier ben ik geen held met kip ;)
    Was bang dat als het buiten de koelkast ontdooit, het dan meteen bederft.

Maar het staat op het aanrecht! Bedankt :)

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zet het ook gewoon op het aanrecht hoor. Nooit problemen mee gehad!

15. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dit doe ik altijd, of op een bord in het keukenkastje want het gaat wel lekken. Maar als ik een keer erg laat ben met uitpakken om 14.00 uur ofzo, dan pak ik een bak met koud water en daar leg ik de kip in, een uurtje is het ontdooit.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom zou kip wel bederven en gehakt niet? Met kip moet je alleen oppassen dat je het goed verhit, dan is er niets engs aan kip. En natuurlijk je snijplank en mes goed schoonmaken ivm kruisbesmetting. Ik zet dingen alleen op 't aanrecht als ik thuis ben; gehakt ontdooien op 't aanrecht en dan gaan wandelen = de kat in de pot vinden... Stomme fout!

17. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hahahahahaha hier net zo! Net als kaas overigens even onbewaakt laten staan. Een uitgeholde kaas was het gevolg (en een likkebaardende kat :D)

18. Djennaa

Djennaa Actief lid

May 22, 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom

Haha ja dat zou onze kat ook gedaan hebben. Maar die maakte ook keukenkastjes open dus niks was veilig voor hem :D

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik ook! Dus laat het nooit helemaal ontdooien.

20. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Gewoon in de koelkast of half uurtje in koud water, werkt prima.

Share This Page