Hoi, wij willen heel graag een keer een verre reis maken. Ik ben aan het kijken hoe het zit met de kosten voor de vliegtickets en kom er niet helemaal uit wat nou slim boeken is. Welke site raden jullie aan en is zit er verschil in prijs als je vertrekt vanaf Amsterdam of bijvoorbeeld Dusseldorf? En wanneer boek je een ticket, heel lang of juist kort van tevoren?
lang van te voren is goedkoper, last minutes zijn niet zo goedkoop... en dan moet je nog geluk hebben dat er nog plek is waar je naartoe wilt. Het is gewoon een hoop google werk,verschillende dingen proberen, ook qua luchthaven. Beetje goed rondkijken kan je een hoop opleveren. Waar wil je naartoe???
We twijfelen tussen best veel landen, Canada, Thailand, Florida, Suriname. Kan niet zo goed kiezen. Maar we gaan met 2 kleine kids, dus misschien moeten we de eerste keer niet een te lange vlucht doen. Canada, Florida en Suriname vallen nog mee qua vliegtijd. Als er maar overweldigende natuur is en mooie dieren. Ben niet zo van de hele grote steden. Moet even zien hoe het qua budget uitkomt. We willen daar wel 3 weken blijven. Ik ga nu uit van 100 per dag voor overnachting en overnachting. Geen idee of dat realistisch is..
Zou ver van te voren boeken. Last minute is met dit soort tickets vaak juist wat duurder. Ik zou op van die ticketvergelijkingssites kijken. Daar moet je wel op letten want bij de 1 zie je prijs inclusief toeslagen en bij de ander niet. Qua luchthaven zou ik doen wat het meest bij jou in de buurt ligt. We zijn 1 keer via Dusseldorf gevolgen, en uiteraard op de terugweg fikse vertraging. Een autorit van ruim 3 uur terug midden in de nacht ipv 20 minuten vanaf schiphol was het prijsverschil me niet waard Wel erg leuk dat je een verre reis wil gaan maken met je kinderen!! Ben benieuwd welk land het gaat worden. Ieg vast veel plezier!!
Hangt van je bestemming af.... Canada & florida is denk ik niet realistisch. Azie is goed te doen met dat bedrag (mits je niet in het hilton wilt zitten uiteraard )
Dank voor jullie reacties... Ik ben me nu aan het orienteren wat we nou eigenlijk willen. En dan kijken of we dat in 2014 al kunnen redden. Anders wordt het een jaartje later... Jammer dat die tickets zo duur zijn.
Leuk hoor!! Wij zijn aan het kijken naar de VS met de kinders. Qua natuur zit je in Suriname helemaal goed !
Amerika is ook super. Waar willen jullie heen? Ons probleem is dat we niet kunnen kiezen. Vlieg van Canada, naar Azië en dan weer naar Afrika. Maar qua afstand is een vlucht van maxi 9 uur misschien wel slim de eerste keer. Ik heb een beeld voor me van prachtige exotische stranden, varen in de rimboe en olifanten verzorgen. Wat me ook helemaal leuk lijkt is om op een schooltje te kijken en de kinderen te helpen.
Lastig idd... Persoonlijk denk ik dat 9 uur uberhaupt al lang is, dus die 3 uurtjes extra maakt dan ook niet mer uit... Maar dat is up-to-you. Wat je beschrijft zou ik voor Azie gaan, maar heb daar zelf alleen ervaring mee en niet met Suriname, Canada of Afrika. Dus de rest kan ik moeilijk inschatten. Sri Lanka heb je in elk geval alles wat je wilt. Is alleen in bepaalde gebieden toeristisch nog niet helemaal ontwikkeld, dus dat moet je wel willen. Thailand heeft in theorie ook alles wat je beschrijft, maar gaan we volgende week heen, dus dat kan ik je over een paar weken pas uit ervaring laten weten Indonesie (bijv. Bali) is ook erg goed te doen met kinderen en erg mooi. Maar wel weer verder weg. En over Maleisie ook goede dingen gehoord. Succes met kiezen
Sri Lanka lijkt me ook prachtig. Vraag me af of dat dan weer heel anders is dan Suriname. Het moet op de plaats van bestemming ook niet al te duur zijn. Ga eigenlijk uit van 100 - 125 per dag voor alles (inclusief overnachting)
Super dat jullie naar Thailand gaan. Vallen de ticketprijzen mee? Wat gaan jullie allemaal doen? Georganiseerde reis of zelfstandig?
100 euro per dag incl overnachten is voor veel landen niet realistisch hoor. Wij hebben veel en ver gereist, in maart nog door Costa Rica met onze dochter van 16 maanden. Maar 100 euro per dag is enkel te vinden in Azië (neem aan dat je bedoeld voor 4 personen). Ik vind Indonesië ook heel erg geschikt voor kindjes. Wij gaan onze dochter (en zoon op komst) zeker een keer Bali laten zien als ze wat groter zijn.
Dat is goed om te weten. 100 lukt in Azie dus wel, maar Zuid Amerika niet? Wat ben je dan kwijt per dag?
Ik wil wel graag naar Indonesie, maar vindt de vliegreis zo lang. Ben zelf een keer naar Nieuw Zeeland gegaan en werd gek in dat vliegtuig.
Maar bij landen als Indonesië kan je overwegen een leuke tijd te maken van je overstap. Blijf je een aantal dagen in bangkok (of waar je dan ook overstapt). 9 uur vliegen is ook lang voor een kind. Wij hadden incl overstap 14 uur de laatste keer. Onze dochter had het makkelijker dan wij het hadden. Heerlijk door het vliegtuig scharrelen. Wat eten, iPad kijken, slapen en opeens stonden we weer aan de grond. Maar goed, je moet kiezen waar JIJ heen wilt. Al ga je naar Zeeland dan vermaakt een kind zich nog. Een kind is al blij als ze de hele dag met papa en mama mogen zijn, bestemming boeit ze niet eens.
Ja, ook heel veel zin in inderdaad!! Ben benieuwd hoe het gaat Tickets waren wel vrij prijzig. Ca. 1000 pp (de kleine vliegt nog gratis) Wel bewust voor een rechtstreekse vlucht gekozen. Met overstap is vaak wat goedkoper. In welk seizoen wil je gaan? En hoe oud zijn je kinderen? Met Singapore airlines of Malaysia airlines heb je soms mooie aanbiedingen (KLM trouwens ook) maar valt dan vaak buiten het vakantieseizoen. Dat kan aardig schelen. In Thailand gaan we zelfstandig reizen. Plan is Bangkok (fietsen, misschien dierentuin), Kanchanaburi (jungle, bridge over the river kwai), Chiang Mai (olifanten, fietsen en geen idee wat nog meer)en dan waarschijnlijk Koh Samui oid. Wat ben jij van plan? Georganiseerd of zelfstandig?
Maar goed, je moet kiezen waar JIJ heen wilt. Al ga je naar Zeeland dan vermaakt een kind zich nog. Een kind is al blij als ze de hele dag met papa en mama mogen zijn, bestemming boeit ze niet eens.[/QUOTE] Helemaal mee eens!
Dat is ook zo, onze dochter vraagt steeds wanneer we weer naar Zeeland gaan. Daar was namelijk een hele leuke ballenbak Maar ik denk dat ze het ook heel bijzonder vinden in een ander land. Wij zijn wel gebonden aan de zomervakantie. Onze kids zijn nu 3 en 5 jaar. Ik wil gewoon even helemaal in een andere wereld zijn. Niet het standaard Spanje, Frankrijk verhaal. Mooie stranden, natuur, dieren. Lieve bevolking.
Laat nog eens weten hoe Thailand is geweest. Lijkt me ook leuk om een keer te doen. Oef maar dan heb ik twee kids . Je hebt vast al veel op fora gelezen over ver reizen met kinderen, maar vergeet misschien niet wat hapjes mee te nemen. Die zouden in Costa Rica ook veel te koop zijn, niet te vinden zucht...nou is het daar ook wat minder culinair dan in Thailand, maar ik wilde haar ook niet iedere dag patat voorschotelen. En mn andere aanrader is de deryantent. Ze sliep altijd mugvrij!
Wow, zie net dat de tickets naar Kuala Lumpur voor 2014 super 'goedkoop' zijn! Als we wat spaargeld hadden dan had ik nu al geboekt . Misschien is dat iets?