ijs maken met de ijsmachine..

Discussie in 'De lounge' gestart door sylvia90, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wie o wie heeft voor mij een heerlijk zonder ei recept?
    Want het koelelement ligt nu al een paar dagen in de vriezer sinds we hem meegekregen hebben van mijn schoonouders maar op internet zie ik het gewoon niet meer.
    Allemaal verschillende recepten maar veelal met rauw ei..?
    Wie heeft dus voor mij een makkelijk ijs recept zonder ei en niet teveel gekke ingrediënten zodat onze eerste keer ijs maken misschien nog gaat lukken ook..

Mijn man had vroeger een roomijs recept met een blikje gecondenseerde melk ( zonder ei ) maar heeft dat boekje ook niet meer.
    Dus wie maakt hier ook ijs en heeft er tips voor deze beginners.. ?

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    De site van de non-dairy queen heeft vanalle recepten zonder dingen als melk, ei etc.

Hier "ijs":
    The Non-Dairy Queen

Ik heb ook al gelezen dat je het kunt maken met een bevroren banaan, die je nadien in de blender gooit, met daar dan dingen bij voor smaak (+ evt. kleur, denk aan spinazie als je muntijs maakt). Geen idee meer op welke site dat was echter.

3. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel voor de link ga ik zeker even doorlezen..
    overigens mag er wel gewone melk /slagroom inzitten hoor. Tis meer het rauwe ei wat ik nu niet mag hebben en ik mijn kinderen ook liever niet voorschotel ..

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
  5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Aardbeiyoghurt ijs! Heerlijk

300gram aardbeien
    110gram suiker (witte basterd)
    250gram griekse yoghurt
    Citroensap

Aarbeien schoonmaken & pureren. Yoghurt & suiker mengen tot de suiker oplost. Alles mengen en in de ijsmachine.

Hier zelf wel roomijs gemaakt op receptbasis waarbij je het mengsel een tijd moest verhitten. Dan is het geen probleem ;)

Ohja zorg dat je ingredienten zo koud mogelijk zijn! Anders krijg je koude vla ipv ijs...

Deel Deze Pagina