De eerste dag bij ons ook alleen naaste famlie ( kindjes opa's en oma's, ooms en tantes) de rest van de kraamweek alleen famlie (overoma's en opa's) na een week mogen de rest van de familie wel komen en vrienden wij rusten van 12.00 tot 15.00 uur
Voor mij kom dit allemaal raar over, die lijstjes. Ik vind het allemaal zo niet gastvrij klinken (ik zeg niet dat dit ook zo is). Bij ons is het ook helemaal niet de gewoonte om op deze manier met dit soort dingen om te gaan. Net zoals dat mensen eerst moeten bellen voordat ze komen. Soms zit ik echt met mijn mond open van verbazing hier dingen te lezen. Maar begrijp me niet verkeerd, het is nie zo dat ik het slecht vind, ben het gewoon absoluut niet gewend
gaan jullie dat echt doen met handen wassen? Ik vind het wel ver gaan eigenlijk handen wassen, zou ik niet durven vragen iig. Jullie wel? De eerste week hebben gereserveerd voor alleen onze ouders en broers/zussen. We willen zo min mogelijk bezoek de eerste week omdat ik me wil focussen op bv geven en gewoon wil genieten van ons drietjes. Na de eerste week 2 bezoeken per dag en het weekend zo min mogelijk eigenlijk.
gaan jullie dat echt doen met handen wassen? Ik vind het wel ver gaan eigenlijk handen wassen, zou ik niet durven vragen iig. Jullie wel? @Meestal zegt de kraamverzorgster dat wel hoor. En ja is echt nodig, je hebt allemaal bacterien op je handen, en zo'n kleintje is erg vatbaar! Je zal maar net hebben geniest En babel, geloof me je kan echt uitgeput raken van te veel bezoek of die te lang blijven plakken En het is niet zo dat je die lijst aan je kraambezoek geeft. En ik vind het vrij logisch hoor dat je van te voren belt, je gaat toch niet op eigen houtje bij iemand op kraambezoek, of ben ik nou gek? jessica
Haha nee jij niet maar er zijn altijd van die bepaalde types die wel langskomen zonder te bellen. Om vervolgens 20 keer op de deurbel te drukken omdat men vindt dat zoontje lief de baby ook moet zien Ik vind het goede tips, heb me zelfs al voorgenomen dat ik de 1e dag helemaal GEEN bezoek wil (moet vriendlief daar nog van overtuigen). Wil me volledig kunnen concentreren op de BV en Lotte zal ook tijd nodig hebben om te wennen aan haar brusje..
Wij hebben van beide kanten , gelukkig , geen plakkerige familie. We hebben wel bewust op het kaartje gezet, bezoek tijdens kraamtijd. Dan is de zuster er nog en die kan veel makkelijker ingrijpen als ze ziet dat het niet goed gaat.
o ennuh in vlaanderen is het nu zo dat je niet te lang mag kijken door het raampje, anders raken de apen veels te veel gehecht aan de bezoekers dus ik zou zeggen max 5 minuten kijken en dan doorlopen
En een bijdrage voor de 'kinderwagen' vooraf zeker? lol Groet Hilde ...de eerste paar dagen hebben we altijd enigszins 'low profile' gehouden, alleen familie en hele close vrienden (die op de hoogte waren vanaf de 'eerste wee' zeg maar) en de rest krijgt toch pas na een paar dagen het geboortekaartje.. Mijn ouders komen deze keer logeren bij mijn tante die hier ook in de stad woont en springen bij, ivm met de relatief weinig uren kraamzorg die je nog krijgt en manlief is de tweede week lekker vrij.. Dus lekker relaxed... Groet Hilde
Ik vind een aantal regels zwaar overdreven, als mensen hier te lang blijven plakken draai ik me om en ga ik gewoon slapen, stop met thee en koffie schenken enz. niet gastvrij wel effectief. Niet iedereen mag de kleine vasthouden dus allemaal handen wassen..... mwah gaat vrij ver, mensen met een fikse verkoudheid komen niet op kraamvisite. Als je aan het voeden bent gaat niemand daar zomaar bij zitten.... de meeste mensen kennen die normen toch nog wel in dit "apenland" en begrijpen dat prive prive is. En ik moet er niet aan denken dat mensen met pannen soep en ovenschotels aankomen zeulen, vraag mijn moeder wel bij ons te koken als de kraamhulp weg is of er geen zin in heeft. De eerste 5 dagen geen bezoek whooow dat overleef ik niet, mijn man gaat 's ochtends werken en komt strakjes naar huis als zij vertrekt, dan vereenzaam ik dus behoorlijk die 5 dagen.... en bv geven tja ik was het niet van plan. Altijd leuk om die regels te lezen hoor maar ik neem dit soort dingen met een korreltje zout, als iemand straks belt en wil komen en het komt niet uit, je bent moe of wat dan ook dan zeg je dat toch gewoon ff. Kan me niet voorstellen dat mensen daar boos om worden, ik zou eerder boos worden als ik dit lijstje op de koelkast zou zien hangen.... gaat me wat te ver.
ben je je bezoek zat? ik deed gewoon mn ogen dicht en deed net alsof ik in slaap viel...en weg zijn ze hihi.. tja het meest irritant vond ik als mensen gingen zeggen: ah ik geef hem wel de fles, jij kan dat nog vaak genoeg doen! Klopt maar: hoe lang is mn baby slechts pasgeboren en nog zo teer en fijn en wil IK hem de fles geven? Enne over die handen was ben ik het wel mee eens, sommige stoppen gewoon hun vieze gore vingers in jouw kindje zijn mond, gadver hoe verzinnen sommigen het! Nou ja dus handen wassen EN je vingers thuishouden, voeg dat er maar bij op de lijst