Tien gouden tips voor je kraambezoek!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jessica24, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    rust? ik krijg mijn derde? hoe moet ik dit dan allemaal oplossen?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kunt ook de geboortekaartjes pas een paar dagen na de geboorte versturen. "Echte" vrienden en naaste familie weten het toch snel genoeg.
    Je kunt ook een codewoord afspreken met je kv als je dat zegt dat zij dan de visite wegstuurt.
    En gewoon in je pyama zitten lijk je zieker en blijven mensen niet zo snel plakken.

Dat waren tips die ik heb gekregen.

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Wij zetten ook rusttijden op het geboortekaartje (van 12:00 tot 15:00 geloof ik, en na 21:30) maargoed, de naaste familie zal toch al langskomen voordat het geboortekaartje gearriveerd is.
    Ik heb nog een andere vraag: Ik kan me voorstellen dat iedereen meteen de baby vast wil houden zodra ze op bezoek komen. Nou heb ik daar opzich niet zoveel problemen mee, maar als ik net bevallen ben (dus de eerste dag) dan denk ik dat ik de baby nog niet zo snel uit handen wil geven.. is dat raar? heb het idee dat mensen dan beledigd zullen zijn (opzich schijt aan hoor :) )
    En ik was een keer bij iemand op kraamvisite, en toen lag de baby de huilen in mn armen, en zei de vader van de baby: stop maar even je vinger in zn mondje.. dan word ie rustig :confused: Ik heb dat toen geweigerd en het aan hem zelf overgelaten... Is het niet een beetje vreemd dat iedereen zomaar zn vingers in het mondje gaat stoppen? :confused: dat zie ik dus ook nie zitten he.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Oek oek: hele goede vrienden en naaste familie mogen de baby wel even vasthouden. Mischien niet de eerste dag. Hangt ook van de bevalling af.
    Maar ik ga mijn baby zeker niet doorgeven aan iedereen. En vingers van anderen in de mond van onze baby ? Ik dacht het NIET !

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Zie het al helemaal voor me ;)

jessica

6. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Ja heb het vanmorgen gezien op het nieuws, moest nog lachen toen die vrouw het over kweken had met de apen :) in plaats van fokken hahahaahaaaaaaaa

jessica

7. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    ik vind het wel goede tips ;)

misschien nog een goede voor de dames die bv geven en willen dat hun bezoek oprot>>>>

ik ga naar boven borstvoeding geven en dat duurt wel even dus ik zie jullie niet meer... bedankt voor het bezoek enz enz enz
    san snappen ze hem ook wel

groetjes kimberly

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    :) en als je niet naar boven kan ;)
    Hihi woon namelijk in een flat :) en denk dat ik lekker mijn kraamweek op bed blijf, om lekker verwend te worden ;)

jessica

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja, mij was ook aangeraden om zolang mogelijk in bed je bezoek te ontvangen. Dan ben je zichtbaar een kraamvrouw e zullen ze minder van je verwachten.

10. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die wat verwachten van een kraamvrouw..

Gelukkig mag ik de 1e week na de geboorte niet traplopen ivm BI...verplichte bedrust vind ik dan ook zo slecht nog niet ;)

11. Nouk

Nouk Lid

15 sep 2006
    58
    0
    0
    Moet wel ontzettend lachen om die reacties hier :)
    Maar goed, zie wel gelijk weer ontzettend tegen dat kraambezoek op. Bij de 1e was het zo veel en zo vaak, en was zoooo moe. Sowieso gaan de kaartjes hier pas na 'n week op de bus, de naaste familie en goede vrienden zijn absoluut al snel welkom. Maar de rest wacht maar 'n paar weken tot alles op de rit is. Ben gastvrij, maar niet tijdens de kraamtijd.

12. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    En gelijk heb je! Geniet er lekker van... dat moet je zelf doen, een ander doet dat niet voor jouw, die gaat later weer naar huis.. ;)

Groet Hilde

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    leuke tips, maar voor mijzelf lijkt het me afschuwelijk haha
    niet langer dan een half uur? ik zou het heerlijk vinden als mijn moeder er de hele dag is, ben écht een mama's kindje. en pas na 5 dagen de rest? poeh hé, dat hou ik niet vol hoor! iedereen mag het frummeltje zien en ik wil zo snel mogelijk kunnen pochen! mijn vriendin hield met 6 weken een kraamfeestje en toen pas zagen de meesten de kleine voor het eerst, al bijna baby-af.
    en van mij mag de kleine door iedereen geknuffeld worden, voelt hij/zij meteen hoeveel liefde er om hem of haar heen is! en de mensen die op kraamvisite komen zijn allemaal nette mensen, dus die gasmaskers mogen in de kast blijven haha
    en de borstvoeding? sja, ik zal het niet gaan showen, maar ik vind dat niet strikt privé, eerder iets natuurlijks, dus het hoort er gewoon bij. hoe moet je dat doen dan als je ergens anders bent en je kind heeft honger: op de wc gaan zitten?

zo lang ik me goed voel mogen mensen blijven en gelukkig zijn mijn familie en vrienden zo begripvol dat ik het gewoon kan zeggen als ik het niet trek, dat doe ik nu ook al, en als dat al na 10 minuten zo is, jammer dan, morgen is er een weer een dag. schijn-slapen zal ik niet doen, mijn man zet ze er gewoon met een lief duwtje uit haha

14. Niet meer actief

Mijn schoonmoeder uit Suriname komt wel voor 2-3 weken bij ons logeren :( . Maar als het goed is komt ze pas de laatste week van juni, en 3 juni ben ik uitgerekend. Ik kijk er niet echt naar uit, maar kan haar ook niet weigeren. Als wij naar Suriname gaan logeren we ook altijd 4-5 weken bij zijn ouders...

15. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    @ Claartje 79
    Zo dacht ik er vorige keer ook over, maar werd wel erg overvallen door de drukte. In de kraamweek moet je al van alles waardoor het echt niet alleen maar genieten is. Voor we goed en wel gegeten hadden, gedoucht en aangekleed waren, kindje voeding gehad en in badje geweest was het al bijna tijd voor de middagrust!

Enneh, dat showen van mijn kindje: dat deed ik ook graag, maar na een kwartier a 20 minuten is dat showen wel klaar en gaat het weer gewoon over koetjes en kalfjes. En op die koetjes en kalfjes zat ik echt niet te wachten.

Net als het voeden en veel uit handen geven. Leek me ook niet meer dan logisch ('laat zo'n kindje er maar lekker aan wennen'). Maar als je vervolgens met een compleet ontregelde, drukke baby zit die de hele nacht niet wil slapen, dan ben je gauw om!

Ik zeg niet dat wat je voor ogen hebt onmogelijk is, maar je weet van tevoren nooit hoe het loopt (hoeveel last je hebt na de bevalling, hoe goed het aanleggen lukt, hoe goed het kindje kan tegen drukte etc etc). Ik hoop voor jou (en natuurlijk voor mezelf) dat het allemaal vlekkeloos zal lopen, maar ik reken er niet op.

Mijn ervaring is dat de kraamtijd wel leuk is, maar dat dit leuk is als je maar voor jezelf grenzen trekt. Mijn ouders/zus zijn ook heel de dag welkom, maar als ik wil gaan slapen stuur ik ze naar beneden. Als het voeden niet lukt, wacht de visite maar en een baby van 2 of van 6 weken komen bekijken vind ik niet zo'n verschil.

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Vind ik ook, hoor het is gewoon echt vermoeiend zo'n kraamweek.
    Daarna heb je je ritme weer (als het meezit) en reilt en zeilt alles weer ;)

jessica

17. Sijke

Sijke Bekend lid

Lijkt me juist handig om het bezoek wel tijdens de kraamweek te ontvangen, inderdaad omdat je dan nog op bed kunt blijven, de kraamzorg er is etc.
    En dan misschien een paar weken daarna nog een kraamfeestje plannen waarop de rest van het bezoek nog kan komen, als je zelf al weer wat opgeknapt bent.
    Maar goed, voor mij is ook alles nieuw dus weet niet wat handig is.....
    En wij hebben ook allebei grote families, vrienden, collega's etc.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Wat betreft je kindje veel uit handen geven.....Houd er rekening mee dat zo'n kindje een klein trauma heeft van de overgang van je warme vertrouwde buik naar zo'n lichte, koude en vreemde omgeving. Het moet ineens zelf gaan eten en aan allerlei nieuwe dingen wennen. De eerste week gaf ik mijn kindjes zelden uit handen, alleen aan mijn moeder en schoonmoeder..De rest, zoals mijn zusters of schoonzusters kregen ze pas na ruim een week in handen. Laat je kindje eerst maar eens aan mamma en pappa wennen, dat is zo belangrijk om een goede band te krijgen. Daarbij kan je kindje er echt van slag van raken, zoveel verschillende (vreemde) armen en geuren, denk niet dat je het hem of haar gunt om overstuur te raken...

19. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik zou bij het gesprek met de kraamzorg voor je bevalt eens goed navragen of zij dat wel doen. :(: Tegenwoordig is er veel veranderd en hun primaire zorg was altijd al zorg voor moeder en kind. Dit is schijnbaar verder aangescherpt. De kraamhulp vindt het meestal juist vervelend als je veel bezoek ontvangt, want zij moet je per dag wel zoveel uitleggen en voordoen dat daar wel voldoende tijd voor moet zijn.

Een vriendinnetje van mij die net is bevallen had een kraamhulp die echt alleen voor haar en zichzelf een kopje thee zette :rolleyes: . Haar man en andere kind kreeg niks. Nou zal het schelen per kraamhulp, maar als je hoopt op iemand die lekker beschuitjes smeert zodat jij vanuit je bed lekker kan pronken met je kind, kan je het dus weleens mis hebben.

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Als ik een kraamhulp had gehad die niet eens een kopje thee voor mijn man en zoontje zou willen maken als ze toch bezig is, dan kon ze gelijk het gat van de deur opzoeken! Sorry hoor, maar dat is dan pure onwil! Dat ze geen luiers etc verschoont van een ouder kind àlla, maar kleine dagelijkse dingetjes als een glas drinken inschenken enzo is een kleine moeite..En is het teveel moeite dan blijft ze maar lekker weg...Bij mijn kraamzorg is het trouwens normaal dat ze dit soort dingetjes wèl doen...

Deel Deze Pagina