Tien weken verlof zodra couveusekind thuis is.

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Hanneke, Feb 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
  3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Helaas kom ik er net achter dat dat dus alleen zo is als je in loondienst werkt en niet net als ik bijvoorbeeld als gastouder werkt.......jammer.

4. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    wat goed! nu nog de rest verruimen ;)

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Zouden ze nu ook eens de vaders langer verlof gaan geven?

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    amen!

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Nou idd!

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dit zou natuurlijk geweldig zijn, maar ik moet het eerst nog zien dat het er ook daadwerkelijk komt.
    Er zullen hele duidelijke afspraken over gemaakt moeten worden want we spreken niet alleen over te vroeg geborene die langer in het ziekenhuis moeten verblijven.

Daarnaast, zullen de werkgevers goed moeten gaan nadenken hoe ze dit op de werkvloer gaan oplossen. Ik begreep dat zij niet voor de kosten hoeven op te draaien, maar extra personeel kost geld.

Heel wat stof om dus weer over na te denken.

9. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,671
    1,429
    113
    Ze willen het zo gaan regelen dat het onder de ziektewet van het uwv valt en de werkgever dus 100% door betaald krijgt dus hun gaan er zeker niet op achteruit, voor een zwangerschapsverlof heb je toch vervanging nodig en die kan nu gewoon iets langer blijven dus dat vind diegene vast niet erg ;).
    Mara ben ook wel benieuwd of het allemaal door gaat en per wanneer.

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Blaine...voor verlof krijg je meestal inderdaad vervanging. Let op meestal ;) Voorbeeld...bij ons op de afdeling hebben we 2 collega's die al vanaf ongeveer 22 weken zwangerschap in de ziektewet zitten. Ivm bezuiningen moet het eigen personeel alle openstaande diensten oplossen. Dit is voor even wel te doen, maar dit gaat ten kosten van het personeel. Werkdruk wordt hoog, meer ziekteverzuim en alles gaat ten koste van de kwaliteit van zorg. :(
    Dit is natuurlijk weer een andere discussie, maar daarom zei ik dat ze dan hopelijk wel alles goed gaan regelen. Niet dat collega's er de dupe van gaan worden. Lijkt me niet dat dat de bedoeling kan zijn.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mwah, dit speelt nu toch ook al? Ik denk niet dat ze dit gaan meenemen in hun overweging. Dat het bedrijf vanwege bezuinigingen het geld in eigen zak steekt (kan dat?) of het niet waard vindt vervanging te regelen, is inderdaad een hele andere discussie.

In ieder geval, ik vind het heel goed dat dit eindelijk goed ter sprake komt!

12. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Wat goed! :) Zo maken ze nog eens een goede zet daar. :)
    Fijn ook voor de moeders, heerlijk even storten op je kind in plaats van het werk.

13. Chantal80

Chantal80 Actief lid

Aug 6, 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel goed nieuws!! Ik werd er echt emotioneel van!!! Vannacht huilend op mijn werk gekomen, vooral omdat het zo te laat komt voor mij,

Hugo is vandaag 10 weken en 2 dagen thuis! Zeer botte uwv arts gehad, die mij vertelde dat ik maar zo snel mogelijk aan het werk moest omdat ze anders op mijn werk mijn contract niet zouden verlengen! Vanochtend het hele verhaal over het uwv verteld aan mijn baas en zij wil hem wel even uitleggen dat hij mensen als mensen moet behandelen en dat hij er niks over te vertellen heeft of mijn contract wel of niet verlengd wordt!

Ik heb 10 weken ziektewet gehad. Volledig op de kosten van mijn werkgever. Ik heb 3 weken full time thuis gehad met mijn zoon en 4 weken opgebouwend gewerkt.

Ik ben best verdrietig dat dit te laat komt, maar ik gun het alle ouders met zieke en / of te vroeg gebkren kindjes

14. Chantal80

Chantal80 Actief lid

Aug 6, 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, mijn collega's hebben ook gezegd best iets harder te willen werken om mij dat te gunnen. Ik zou voor al mijn collega's harder willen werken als ze dit verlof nodig zouden hebben

15. luuus

luuus Niet meer actief

ik hoop ook echt dat dit er doorheen komt! onze oudste dochter was ook met 30 weken geboren.. en toen zei thuis kwam moest ik eigenlijk alweer beginnen met werken terwijl je in de zh tijd zo geleefd ben en niet heb kunnen genieten van alles! vind het echt belachelijk dat hier nog geen wet voor is.

ik heb al mijn vakantie uren op moeten nemen en daarna nog 2 jaar onwijs in de min gestaan om een beetje een normaal verlof te kunnen hebben toen ons meissie eindelijk thuis kwam

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Goede zaak! Bij een vriendin van mij die met 28 weken beviel van haar zoontje slokte de ziekenhuisperiode ook haar volledige verlofperiode op.

17. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat klote zeg dat je zo weinig medewerking kreeg om te herstellen. Ik had in die tijd een nieuwe manager gekregen. Een man van 28, had mij nog nooit ontmoet en ik moest me bij hem ziek melden na mijn verlof. We hebben een persoonlijk gesprek gehad, en hij was zo super. Zijn vriendin heeft een depressie gehad naar haar zwangerschap dus ik moest van hem zelfs alle tijd nemen die ik nodig had. Verder ook een lieve arboarts. Was blij dat ik die stress er niet bij had.

18. luuus

luuus Niet meer actief

hoe verschillend werkgevers kunnen reageren dan he ik mocht mij absoluut niet ziek melden want mankeerde zelf toch niks meer. terwijl ik een week lang in coma op de ic heb gelegen na me bevalling :S voel mezelf echt dom dat ik toen naar hem eluisterd heb had me gewoon ziek moeten melden ipv al me vakantie uren op te nemen

19. adi

adi Niet meer actief

Yes eindelijk! Die petitie ligt er al sinds 2008!

20. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja raar he, maar toch moeten mensen zich in zo'n situatie ziek melden inplaats je eigen verlof hiervoor op te nemen. Veel mensen durven dit niet te doen. Maar goed ik was gewoon geestelijk niet in staat om te werken, moest dingen verwerken. Dus ja dat valt eigenlijk gewoon onder de ziektewet.

Heb ook hulp gehad hoor vanuit het ziekenhuis, deze vrouw hielp couveuse ouders. Zij heeft mij precies uitgelegd wat de regels hier in zijn. En ze gaf me duidelijk aan dat ik echt niet mijn verlof moest gebruiken. Ouderschapsverlof ook niet want dat is voor kind en moeder samen en niet voor jou herstel.

Jammer inderdaad dat er soms door werkgevers zo weinig begrip is.

Share This Page