Tien weken verlof zodra couveusekind thuis is.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Hanneke, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Ik was zo super blij toen ik dit nieuws las!
    Hoop het nooit nodig te gaan hebben, maar weet wel hoe een couveuse tijd is. Die extra weken gaan de moeders van couf kindjes hard nodig hebben!
    Yes, yes, yes!!! Nu nog wat langer verlof voor de papa's ;).

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Misschien een domme vraag maar geldt dat dan eigenlijk ook bij overleden kindjes? Of is daar al een wet voor?

Vindt het ook wel goed dat ze dit door willen voeren, heb het zelf niet mee gemaakt dus heb geen idee hoe het moet zijn maar kan me voorstellen dat je die extra tijd nodig hebt om een band te vormen en het te verwerken.

Nu idd het vaderschapsverlof nog, al gaat het van die 2 dagen naar een week, dan is dat al heel wat!!

En die reacties van die mensen bij RTL lees ik niet eens meer hetzelfde als die domme roddelkrant telegraaf, vreselijke mensen komen daar. Erg gefrustreerde zieltjes die zelf geen kinderen hebben.

3. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Ja, daar vraag je me wat... Geen idee of dat ook geldt wanneer je kindje overlijd tijdens de couveuse tijd :(. Ik zelf heb in de ziektewet gezeten en geleidelijk m'n werzaamheden opgebouwt.
    Desalniettemin vind ik het een super regeling :D.

Wat was er met RTL dan? Of wil ik dat niet weten :(.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Je hebt een hyve van RTLnieuws en daar was dus een stelling hierover. En daar reageren de mensen gewoon heel erg bot, ik zou er dus niet lezen als je je snel aangesproken voelt.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Helemaal mee eens!
    ben zelf moeder van een kindje dat 12 weken te vroeg geboren is, en 8 weken en 1 dag in het ziekenhuis heeft gelegen.
    Later nog weer een liesbreuk operatie gehad nadat hij 1,5 maand thuis was, pfoei heftig is dat hoor.
    Maar is het dan nu echt allemaal al echt geregeld en ingegaan? of duurt dat nog even?
    Dat extra verlof voor meerlingen mag van mij ook heel gauw geregeld worden. zie banner!:D

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt goed deze regeling en lijkt mij niet meer dan eerlijk als het op deze manier aangepast wordt!

7. tulip

tulip Niet meer actief

patatje, dat wil je echt niet weten, er wordt over couveuse kindjes gepraat met bepaalde termen die misselijkmakend zijn. Niet lezen hoor!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bah wat erg!:x

9. tulip

tulip Niet meer actief

idd!!!

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nog 10 weken verlof na thuiskomst bij langer dan 1 week in het ziekenhuis van de baby is een feit!
    DEN HAAG - Moeders van couveusekinderen die langer dan een week in het ziekenhuis verblijven, krijgen de zekerheid dat ze tien weken zwangerschapsverlof hebben zodra de baby thuis is.

Minister Henk Kamp (Sociale Zaken) vindt dat regels nu te weinig rekening houden met kinderen die extreem vroeg of ernstig ziek geboren worden. Dat heeft Kamp woensdag gezegd bij de opening van de Negenmaandenbeurs in Amsterdam.

Het standaard zwangerschaps- en bevallingsverlof telt minstens zestien weken, waarvan minimaal tien weken na de bevalling.

Kamp wil een einde maken aan onzekerheid bij moeders met een pasgeboren baby in het ziekenhuis over hoeveel verlof ze hebben, als hun kindje thuiskomt.

De extra eventuele andere redenen voor uitgebreider verlof worden nu bekeken.. zoals tweeling enz.

Deel Deze Pagina