Tiener erg ziek: Wanneer bel je de huisarts/HAP?

Discussie in 'Corona forum' gestart door jannanas, 5 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Kruidvat heeft paracetamolcapsules en ovale tabletten. Zijn veel makkelijker te slikken en geen bittere nasmaak.

    Maar als ze zo'n heeft dan moet ze gewoon de bittere nasmaak maar even accepteren. Ze is niet meer heel klein of zo
    Meteen hapoie vla erna werkt goed.
     
  2. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113

    Sls je zo'n keelpijn hebt dan is combi van paracetamol wel verstandig

    Vooral goed kunnen drinken is belangrijk
     
    Zuul en Zeebra vinden dit leuk.
  3. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als het echt een keelontsteking is dan kan het ook en bacteriële infectie zijn. Heb ik ook een keer gehad. Heel veel keelpijn en alles zat dicht. Ik ook pm en ibuprofen genomen maar dat hielp niet. Na 10 dagen nauwelijks verbetering en toen naar de huisarts. Was het een bacteriële infectie en kreeg ik antibiotica, 24 uur layer ging het al zoveel beter.

    Ik zou het dus goed in de gaten houden.
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Goed kunnen drinken is zeker belangrijk maar aangezien ts zegt dat ze goed drinkt vroeg ik me af waarom ze dan ibuprofen en paracetamol moet krijgen.

    Ik snap dat veel mensen dit geven of nemen als ze veel pijn hebben, maar het beste is om de koorts niet te onderdrukken omdat je dan juist nog zieker wordt of langer ziek blijft.

    Kijk als je niet meer kan eten en drinken van de pijn is het wat anders, maar ik begreep dat ze dat nog wel kan. Vandaar mijn vraag. Bedoel er verder niets vervelends mee hoor :)
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  5. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Terechte vraag. Het gaat niet om de koorts maar om de vreselijke pijn die ze had. Icm veel te oppervlakkig ademend daardoor, om die pijn minder te laten worden, is garantie op verdere problemen. Dus om haar minder pijn te laten hebben en beter te laten ademen, de ibuprofen. Maar die helpt dus niet voldoende, ze heeft nog steeds heel veel pijn. Slaapt nu rustig dus afwachten verder.
     
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Op thuisarts.nl staat alleen dat het gebruik van pijnstillers er niet voor zorgt dat je sneller beter wordt, niet dat je er juist zieker van wordt of langer ziek blijft. Lijkt mij dus mogelijk onjuiste informatie?
     
    Mamavandrie34 en Elsss vinden dit leuk.
  7. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Ze is nog maar 13 hè? Het is al een hele heftige ervaring, zoveel pijn hebben en zoveel slijm wat je niet weg kunt krijgen. Hopelijk haalt de ibuprofen (waar ik helemaal geen voorstander van ben!) de scherpe randjes er wat af.
     
    bosi333, Sado, ClaireDeLune en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Ik gebruik voor mijn kids pcm van roter. Zijn smelt tabletten met een banaan of framboos smaak.
    Erg vervelend dat ze zo ziek is van corona. Grillig virus is t toch.
    Heel veel beterschap en ik duim dat ze snel herstelt. Hier heb ik wel dik een week klachten gehad en mijn dochter ook. Wij zijn nu 1.5 maand geleden herstelt maar ik heb toch nog klachten die regelmatig terug keren en ik merk dat mijn kids nog steeds sneller moe zijn na inspanning
     
  9. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    wat voor klachten hadden jouw kinderen van de Corona? Even benieuwd, hoor eigenlijk vooral van niets tot verkoudheid/lichte griep.
     
  10. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Dank je! Ik verwacht dat het van de Corona komt, dat is dan een virus die mogelijk de veroorzaker is. Maar misschien is het helemaal geen keelontsteking hoor, ik hou het alleen goed in de gaten nu gezien haar klachten.
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #31 Devilschase, 5 apr 2022
    Laatst bewerkt: 5 apr 2022
    Dan snap ik je volledig. Gelukkig slaapt ze nu! Hoop dat het snel beter gaat :thumup:
     
  12. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Wat sneu dat de zo ziek is. Mocht de kinder pcm als aanvulling niet voldoende helpen, dan zou je ook de gewone pcm kunnen malen met een lepel en mengen door een beetje appelmoes of vla. Dan is die ergste bitterheid er vanaf en hoeft ze maar 1 hap ervan te nemen.

    Beterschap!
     
  13. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wat naar voor je dochter. Ook al is ze 13 jaar, je wilt dan toch de pijn overnemen als moeder zijnde. Ik zit overigens ook aan keelontsteking te denken. Ik heb vroeger een aantal keren keelontsteking gehad. Veel komt mij bekend voor. Ik heb vroeger eens keer doodziek en benauwd van de keelontsteking langs mijn ouders bed gestaan. Kon niet goed ademen, had super veel pijn, kon bijna niet eten en drinken,klieren waren helemaal opgezet. Heb toen antibiotica gekregen.

    Ik hoop dat ze morgenvroeg wat opgeknapt is. Beterschap!
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Koorts zorgt ervoor dat de bloedsomloop en de stofwisseling versneld wordt, hierdoor krijg je ook een hogere hartslag als je koorts hebt. De afweercellen in je lichaam worden hierdoor sneller door het lichaam gepompt en dat zorgt ervoor dat je sneller hersteld. Dat is algemeen bekend. Het is een goede reactie van het lichaam en als het niet nodig is moet je dat niet onderdrukken. Maar zoals TS net zei, dat ze heel veel pijn had, en dan begrijp ik zeker dat je paraceta of ibuprofen geeft.

    Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je vaak hoort dat mensen meteen naar paracetamol of ibuprofen grijpen als ze koorts hebben, en dat is dus juist niet de bedoeling, maar in het geval van TS snap ik het nu.
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  15. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Sorry off topic, maar dat is dus echt onzin!! Het gebruik van paracetamol en/of ibuprofen zorgt er zeker niet voor dat je trager herstelt. Je wordt er niet sneller beter van, maar kunt je er terwijl je ziek bent wel beter van voelen. Het is niet voor niets dat dokters zeggen dat je het prima kunt gebruiken, als je er langer ziek door zou blijven zouden ze dat niet doen.

    on-topic: vervelend dat je dochter zo ziek is! Hopelijk maakt ze een goede nacht en voelt ze zich morgen iets beter. Keelpijn en koorts zijn echt wel de klachten die je bij Corona ziet nu. Wij hebben het 2 weken geleden gehad en ons zoontje van 3 is nog het ziekst geweest van ons drieën met een aantal dagen hoge koorts.
    Probeer morgen even in de mond van je dochter te kijken, als je witte vlekken ziet (je kunt met een theelepeltje haar tong iets naar beneden duwen als ze dat lastig vindt). Als ze ondanks pcm en ibuprofen nog steeds alleen maar vloeibare dingen binnen kan krijgen zou ik even met huisarts overleggen. Tegen het Corona virus kun je niets doen, tegen een bacterie erbij wel. Beterschap voor dr!
     
    Suzy85, Zeebra, Mamavandrie34 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Mijn dochter is 2 dagen koortsig geweest. Heel moe en een dag of wat heel misselijk geweest. Na een dag of 4 werd ze snotverkouden met mega spierpijn en terwijl ze heel sportief is kon ze na de isolatie niet eens meer tegen de wind naar school 1 km verderop. Nu zijn we 1.5 maanden verder en begint langzaam onze conditie terug te komen. Mijn zoon is alleen licht verkouden geweest en had buikpijn.
     
  17. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
  18. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Misschien ben ik een beetje mosterd maar ik koop altijd die paracetamol capsules van het Kruidvat. Want ik krijg die gewone ook haast niet weg.
    Beterschap voor je dochter!
     
  19. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Wist niet eens dat die bestonden…dus als ik morgen weer naar buiten mag ga ik die inslaan!
     
  20. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Gelukkig, ze lijkt over de piek heen! Nog steeds koortsig, zere keel en niet kunnen praten (echt gewoon geen stem hebben!!) maar minder dan gisteren. Even afwachten, gister leek het ook eerst beter te gaan en werd het in de loop van de dag drama, maar ik heb goede hoop! De scherpte lijkt eraf.
    Ben wel benieuwd hoe lang ze erover doet om weer de oude te worden. Volgens mij heeft ze zoveel ingeleverd.
     
    Vulpen en lorreke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina