Tiener/puber camping. Maar niet massaal en druk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamafiets, 12 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.357
    30.645
    113
    Vrouw
    Ik zoek me kapot voor een leuke camping voor komende zomer. We houden van rust en natuur. En een beetje activiteit.
    Maar zoon gaf aan vakanties op onze oude manier niet echt leuk meer te vinden. De campings waar we komen zijn toch gericht op jonge gezinnen. En hij wil (logisch) contact met kinderen van zijn eigen leeftijd (15)

Hij is sportief en (nog) niet zo van het uitgaan en meisjes. Wil het liefst gewoon wat lol maken/ hangen/ voetballen met jongens van zijn leeftijd.

Wijzelf houden nog steeds van rust, natuur, wandelen en leuke uitstapjes (vind hij overdag ook prima).

Dus we zoeken een mooie middenweg. Een middelgrote camping in een mooi gebied (ardennen, noord/midden Frankrijk, Duitsland of doe een suggestie op redelijke afstand va Limburg)
    Met leuk zwembad.
    Leuke /sportieve activiteiten voor pubers. Of in elk geval in trek bij gezinnen met oudere kinderen.
    Ruime plaatsen voor grote tent.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Yelloh campings hebben een rubricering voor welke leeftijdsgroep de camping geschikt is. Deze camping is bijvoorbeeld iets verder en groter, maar wel zeer geschikt voor tieners (zelf niet geweest, maar het is een voorbeeld ;)) https://www.yellohvillage.nl/camping/le_fayolan

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.357
    30.645
    113
    Vrouw
    Jura is nog prima te doen binnen een dag. En mooie omgeving.
    Deze camping is voor ons wel te groot/druk.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Ik zou ook wel op zo'n camping willen staan, maar vraag me af of zoiets bestaat. Zo'n groot zwembad kan alleen maar rendabel zijn bij veel plaatsen, dus je hebt al snel een grote camping.

Als je niet per se op 1 camping wilt staan, dan misschien 1 week op een kleine camping en 1 week op een grotere?

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.357
    30.645
    113
    Vrouw
    Het hoeft geen zwemparadijs te zijn hoor.
    Maar wel iets meer dan een vierkant badje waar het water net tot je middel komt. Gewoon een wat dieper gedeelte waar je ook kan duiken. Glijbaan is leuk, maar optioneel.

Belangrijkste is dat er gewoon ook wat te dien is voor tiener. Of eigenlijk vooral dat er tieners aanwezig zijn en dat je die kan ontmoeten op bijvoorbeeld een voetbalveldje oid.

Er zullen toch meer mensen met pubers zijn die niet de hoofdprijs willen betalen voor een massale entertainment-fabriek?

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn meerdere malen bij camping Le Pin Parasol geweest in de Vendee Frankrijk
    Grote camping maar voelt niet massaal en een prachtige omgeving

7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij zijn een paar jaar terug hier geweest:
    https://www.yellohvillage-fayolan.com/nl/

Ik weet alleen niet of het speciaal voor tieners echt leuk is. Maar het ligt aan een meertje met nog een andere camping en als je doorloopt loop je het dorp in. Het strandje aan het dorp zat vol met tieners.

Ik vond het geen mega camping maar ook niet heel klein. Omgeving was ook wel leuk. We waren er wel in Corona tijd dus we hebben het misschien wel anders beleefd.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    https://wp.campinglechtimi.com/
    Deze was waar Rowan en Louisa “stage” liepen. Erg leuke kleinschalige camping met van alles te doen voor tieners was mijn indruk.

9. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ik denk dan aan wat meer outdoor campings, is dat wat voor jullie?
    In de Ardennen heb je volgens mij c&p, elke dag survival activiteiten, daar vindt je weinig kleine kids in een prachtige omgeving!

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.357
    30.645
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 leuke campings gevonden. Het wordt Denemarken :) Tot zover zonzeker :roflmao:
    Maar komt vast goed :).
    Alleen lukt reserveren nu niet omdat de creditcard is geblokkeerd (lang verhaal). Dus ik hoop dat die plekken niet binnen 3 dagen weg zijn. Maandag naar servicepunt, dan kan ik 'm deblokkeren.

https://www.eurocampings.nl/denemarken/seeland/borre/camp-mons-klint-101992/

En
    https://www.eurocampings.nl/denemarken/zuid-denemarken/tonder/mogeltonder-camping-124310/

Mocht er iemand nog toptips hebben om te doen/zien in de omgeving dan hoor ik 't graag :)
    Dit wordt onze eerste Denemarken ervaring. En het enige dat ik weet is legoland (en geen enkele behoefte om ons daar in de drukte te begeven :roflmao:)

Afua32 en Syane vinden dit leuk.
  11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mons Klint zelf is mooi wandelen, maar er zit ook een heel leuk “dinomuseum” bij wat je niet wilt missen.
    Vanuit Tonder kun je naar Ribe dat is ook een lief dorpje met een leuk openlucht vikingmuseum. Als je van vikingen houdt moet je ook naar Jelling, naar het museum van koning Blauwtand. Daar kom je langs als je naar Mons Klint gaat.
    Verder zou je kunnen overwegen om Legohouse toch mee te nemen. Dat is geen pretpark maar een hele gave plek waar je allerlei dingen met lego kan bouwen. Je moet wel dol zijn op lego, anders vind je er niks aan. Het is wel ver rijden vanaf Tonder.
    Bij Gram zit een fossielen opgraaf plek.
    Wij waren in de herfstvakantie in die regio en toen was het echt heeel rustig. Op ons park was ook maar 1 andere nederlandse auto. Dus ik vraag me wel af of je hier andere Nederlandse pubers gaat tegengekomen.

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.357
    30.645
    113
    Vrouw
    Leuk! Dankjewel.
    Vikingen gaan ze (in elk geval jongste) leuk vinden.
    Wandelen is een verplicht nummer. Elke vakantie :D

De meeste pubers kunnen ook wel Engels. En zijn Duits is goed genoeg voor conversatie op puberniveau en een potje voetbal. Dus dat komt vast goed.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Vanuit Tonder een tripje maken naar het eiland Romo. Prachtige bredere stranden en je mag daar met de auto het strand op rijden. Een hele belevenis!

14. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Denemarken is niet echt mijn idee van puber plek maar veel plezier natuurlijk!

wendy339 en Catou vinden dit leuk.
  15. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Daar ben ik ook bang voor. Puber 1 vind alles best, als ze maar kan suppen, maar Puber 2 vindt het te saai. Hij zoekt meer actie en vertier. Ik weet ook niet wanneer je gaat maar na 1 augustus lopen de campings daar ook weer leeg om dat de Denen weer aan het werk gaan. Frankrijk/Italie/Oostenrijk heb je toch meer kans op leeftijdsgenoten.

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Daar hebben ze geen pubers?:rolleyes:

17. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Nee denk t niet !
    Tuurlijk wel m, maar in de OP werd gevraagd om een plek voor pubers specifiek, dat lijken mij deze campings niet!

Catou en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.729
    113
    Vrouw
    #18 Neuzeke, 19 feb 2024
    Laatst bewerkt: 19 feb 2024
    Dit idd.

Ik dacht: interessant eens kijken maar ik vind ze gewoon saai ogen.
    Niets mis mee hoor met zo een camping maar ik dacht na de vraag van topicstarter net dat dit het niet meer mocht zijn.

Catou vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.357
    30.645
    113
    Vrouw
    Even ter vergelijk.
    Normaal zoek ik campings met max 100 staanplaatsen, expliciet GEEN animatie. Klein zwembadje (vorig jaar zelfs geen) zonder glijbanen etc.
    Waar vooral rust en ruimte voorop staan.

Dat vind puber saai. En dat snap ik. Dus sluiten we een compromis.

Op grote vakantieparadijzen gaan we ons heel erg ongelukkig voelen.

In de openingspost heb ik dat vlgs mij ook prima omschreven. Een middelgrote camping met redelijk zwembad.
    Dat er dan reacties komen met mega-zwemparadijzen en elke dag disco.... tja. Niet onze vakantie. Ga ik niet doen.

Beide campings hebben animatie voor tieners en een redelijk zwembad met glijbaan. Dat is echt flink groter dan wat we gewend zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat er daar geen tieners rondlopen.

Syane vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap je precies. Ondanks dat pubers mee gaan ga ik niet op zo'n massale herrie camping staan. Een natuurcamping in the middle of nowhere is het andere uiterste.
    En ik kan je geruststellen, er zijn genoeg pubers waarvan de ouders niet op die massale campings gaan staan.
    Ken nog een leuke camping in Denemarken waar deze zomer een gezin staat met een meisje van 15 en een jongen van 11;):roflmao:

Syane en Mamafiets vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina