Wel of niet zwemmen met koorts?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door knor1981, 15 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Wij zijn een midweek weg. Onze jongste van 4 heeft al hele week 40 koorts met opstaan. Gedurende de dag met paracetamol word het wel iets lager. Hij stept buiten, speelt in de speeltuin en eet en drinkt goed. Hij oakt alleen af en toe wat meer rust.

Hij wil super graag zwemmen, kijken ze hier al weken naar uit. Hij mag bijna op voor zn a diploma dus zwemt zonder vest. Ik heb zn vest wel meegenomen. Zal ik hem als de paracetamol is ingewerkt gewoon even meememen naar het zwembad en niet te lang blijven met hem?
    Je zou zeggen dat het toch ook wat afkoelt of is er echt een reden waarom het gevaarlijk zou zijn?

2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    het kan leiden tot hartproblemen heb ik altijd begrepen, dus ik zou het niet doen. omdat je lichaam al hard vecht tegen de koorts en bij zwemmen nog extra hard moet vechten tegen weer de temperatuurswisseling en beweging. Zwemmen is zonder koorts al zwaar.

Trirani en Sado vinden dit leuk.
  3. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Het echte zwemmen zullen we ook niet doen, gewoon in het pierenbadje ofzo

4. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Ik zou het niet doen, het is absoluut niet bevorderlijk voor de koorts en genezing.

Vero0504, Trirani en Sado vinden dit leuk.
  5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik zou dat dan zelf niet doen. Als hij eenmaal in het zwembad is, is de verleiding veel groter om wel gewoon druk te gaan zwemmen en doen, zeker omdat hij dat al kan. Niet zwemmen is jammer, maar ook duidelijker. Misschien een middagje bioscoop doen?

Sado vindt dit leuk.
  6. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Gewoon lekker laten plonsen, als hij gewoon buitenspeelt vind ik dat niet anders dan zwembad.

Knuffelmonster, spruitje80 en suus1983 vinden dit leuk.
  7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Maarre een week 40 graden koorts? Moet je dan niet even de dokter bellen? Vind ik wel erg lang hoor...

Paardenbloem en Trirani vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ja dit dus. Zou hem dus lekker laten plonsen. Als hij daar zelf zin in heeft zou het wel goed gaan. Als ze echt heel ziek ervan zijn hebben ze vaak zelf ook geen zin om iets te doen.

Paardenbloem en Shay25 vinden dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Zoals ik het lees, is het deze week, sinds maandag zeg maar. Zou me er niet zo druk om maken zolang er nog goed gedronken wordt.

10. MissXray

MissXray Niet meer actief

Als je kind buiten actief is dan zou ik gewoon lekker een uurtje gaan zwemmen hoor. Ik neem aan dat je niet vermoed dat de koorts iets te maken kan hebben met een oorontsteking?

suus1983 vindt dit leuk.
  11. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Met 40gr koorts zou ik niet gaan zwemmen, ook niet onder invloed van pcm. Je weet niet waardoor de koorts komt?

Het zou dan een oorontsteking kunnen zijn, dan zou ik al helemaal niet gaan zwemmen

iMum, Trirani en Sado vinden dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Weet je waar de koorts vandaan komt?

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Tja, ik vind ook een week 40 graden koorts (is niet een beetje verhoging he?) best lang en veel... maar goed...

olleke en Sado vinden dit leuk.
  14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Dat vraag ik mij af, de temp in het zwembad zelf is( in ons geval dan) al hoger als thuis (anders zou je het ook koud hebben in je zwemkleding) en het water vaak (vooral bij een tropisch zwembad) warm. Denk niet dat het verkoelend gaat werken.

Of het gevaarlijk is weet ik niet.

Toen onze zoon 4 mnd was zijn we met spoed naar het ziekenhuis gestuurd omdat hij 40.8 graden koorts had. Toen is er mij verteld dat bij 41 graden koorts de eiwitten in je bloed gaan stollen en dat dit gevaarlijk is.

Wel lijkt het mij wenselijk om erachter te komen waarom hij koorts heeft, is duidelijk dat zijn lichaam iets aan het "bevechten" is

olleke vindt dit leuk.
  15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Met koorts mag je überhaupt niet sporten/inspannen en ook de eerste paar dagen erna nog niet. Ik zou het dus niet doen.
    In de ochtend heeft hij 40, maar meestal is het op dat moment juist lager. Zou dus kunnen dat de temperatuur nog oploopt gedurende de dag.
    De koorts is er niet voor niets. Er is een infectie oid dus ik zou hem toch rustig laten uitzieken en als de koorts er inderdaad al een aantal dagen is de huisarts bellen.
    Zoals hierboven genoemd, zal het denk ik juist niet afkoelen. Het is meestal bloedheet bij de zwembaden op die parken. En het water is ook altijd wat warmer.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lastig inderdaad... wat anderen al zeiden; waar komt de koorts vandaan? Buiten dat heb je kans dat je nog andere dingen oploopt in het zwembad omdat zijn weerstand nu verminderd is. In de zomer in een buitenbad zou nog wat anders zijn.

En hoe is het water in het zwembad qua temperatuur voor de anderen?(ik weet dat op sommige parken het water niet altijd even lekker warm is) Vinden die het wat lekker? Want als het water voor hun al wat frisser is - dan is het voor je zieke kindje nóg kouder gezien zijn hogere lichaamstemperatuur nu.

Ik weet niet of ik mijn kind zou kunnen weerstaan en zou zeggen; we gaan 1 uurtje en écht niet langer. Maar verstandelijk zou ik denken; nu even niet.... En als anderen dan wel gaan zwemmen; dan iets leuks als alternatief - samen wat lekkers halen ofzo.

17. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.093
    1.812
    113
    Vrouw
    Nee ik zou een kind met koorts niet meenemen naar het zwembad.

18. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    504
    272
    63
    Vrouw
    Lastig, hij is verder niet echt ziekig? Hoe is hij normaal als hij ziek is?

Mijn dochter heeft nooit hele hoge koorts, dus die zou ik met 40 graden niet laten zwemmen. Als mijn zoon koort heeft is het altijd 40 graden of hoger (was de eerste paar keren ook best beangstigend dagenlang zo hoog), maar die hoeft dan niet eens heel ziek te zijn of zich ziek te voelen dus die zou ik best een half uur laten zwemmen hoor.

Beterschap in iedergeval!

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    En anders voel je dat vaak ook echt wel. Als ts haar kind oud genoeg is om bijna af te zwemmen kan het vast ook wel aangeven waar het pijn heeft.

20. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hij is pas 4 toch? Maar ik lees nu ook dat hij bijna mag afzwemmen... kan dat al met 4 jaar?

Paardenbloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina