Onze oudste zoon heeft tegenwoordig altijd zijn telefoon bij zich. Ook de jongste willen we af en toe zijn telefoon gaan meegeven. Nu is dat 's winters geen probleem: gewoon in een jaszak. Maar als het lekker weer is, dragen ze die niet. Telefoon in een broekzak, terwijl ze buiten aan het spelen en dollen zijn, vind ik ook geen goed idee. Maar ze vinden het zelf irritant om constant een rugtas om te hebben. En dat snap ik ook. Hoe losse jullie tienerzoons dat op? Ik zie meiden nog wel eens met een handtas. lopen, maar daar hoef ik niet mee aan te komen.
Blijft hier ook altijd een probleem. Toch vaak in een rugtas. Het easypack tasje zoals hierboven genoemd hebben wij ook, maar vindt hij irritant. Anders optie is gewoon koordje aan zn telefoon. Je koopt ze voor 2 euro ofzo. Een dingetje met haakje die je in het bestaande hoesje doet en daaraan een touwtje klikt.
Ik lees mee, dochter heeft zo'n heuptasje wat je tegenwoordig schuin draagt, maar daar zie ik zoon nog niet mee lopen. Ik kon tot nu toe niks beters bedenken dan een koord.
Ik ben van mening dat als ze nog lekker aan het spelen of voetballen buiten, ze geen telefoon nodig hebben op straat. Hier heeft zoon hem dus nog niet mee op straat. Dochter wel, maar die heeft inderdaad een klein schoudertasje. Als zoon ouder is, wil hij volgens mij zo’n soort heuptasje voor zn telefoon, enz..
Waarom wil je hem meegeven @tupp? Vraagt hij er zelf om? Ik zou die telefoon lekker thuislaten als het niet nodig is dat hij hem mee heeft. En anders kan hij zelf een oplossing bedenken?
Of het nodig is of niet, was volgens mij de vraag niet, maar goed. We wonen een kwartier fietsen van school. Zijn vrienden wonen daar in de buurt. Als hij eerst op en neer naar huis moet fietsen om te zeggen met wie en waar hij speelt en dan weer terug, is hij een half uur verder. Dan kan hij nog maar kort spelen voordat hij alweer naar huis moet. Dus dan heb ik liever dat hij met telefoon buiten speelt dan alleen thuis gaat zitten gamen, want daar komt het dan vaak wel op neer. Onze oudste heeft zo'n heuptasje dat hij niet om zijn heup draagt maar schuin over zijn lijf. Dat is op zich handig, maar ziet er eerlijk gezegd nogal suf uit. Nou is de oudste nogal eigenzinnig, die trekt lekker zijn eigen plan en het kan hem niks schelen als een ander daar dan wat van zegt. Heerlijk! Maar de jongste staat iets minder stevig in zijn schoenen, dus zoek ik liever met hem naar een oplossing die iets meer 'fashion proof' is. Koordje aan zijn telefoon heb ik aan gedacht. Dat doe ik zelf oom vaak als ik kleding zonder zakken aan heb. Maar ik denk dat als je echt gaan rennen, tikkertje, in een boom klimmen en dat soort dingen, dat de kans op een kapot schermje dan wel erg groot is. Dan voelt zo'n tasje tegen je lijf wel wat veiliger.