Tiener telefoon mee: waarin?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tupp, 20 mei 2025 om 16:05.

1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.036
    113
    Overijssel
    TS vraagt toch om oplossingen waar je de telefoon laat en niet om meningen dat het totaal niet nodig is dat ze er 1 bij zich hebben?
    Wat een betutteling weer..

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.183
    113
    Heuptasje of aan dr nek (soort keykoord)

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.215
    15.012
    113
    Vrouw
    Ik zou dan denk ik zeggen toch iets van een tas mee en die bij vriend thuis laten staan tot hij naar huis gaat.

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik let dus op de broeken die ik koop, korte broeken of dunne zomerbroeken altijd met ritszakken of met van die zakken aan de zijkant.

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.749
    8.840
    113
    Vrouw
    En gewoon even bellen met de telefoon van dat vriendje of die zn moeder? Of even een appje laten sturen? Dat lijkt me volgens mij de makkelijkste en ‘veiligste’ optie. En anders idd een horloge waar hij mee kan bellen, die kan gewoon om blijven met spelen.

Felice vindt dit leuk.
  6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ja het is gewoon vrij onmogelijk om mijn voetballend kind een smartphone mee te geven, tenzij die in een rugzak zit die naast het veld staat, dus de beste oplossing in mijn ogen is iets anders verzinnen waardoor hij niet mee hoeft.

Maar hier dan nog een tip als de telefoon echt mee moet en je bang bent voor schade aan een dure telefoon. Je kan een mini-brickphone kopen voor heel weinig, daar kun je dan zijn eigen simkaart in doen en dan kun je gewoon bellen. Mijn man had er een om lange afstanden mee te hardlopen. Bijvoorbeeld deze https://www.bol.com/nl/nl/p/kleine-minitelefoon-met-bluetooth-stemwisselaar-telefoon-dual-sim-zwart/9300000067511747/?Referrer=ADVNLGOO002015-S--9300000067511747-PMAX-C-22283727480&gad_source=1&gad_campaignid=22283764929&gbraid=0AAAAAD5OnmP2F6oSqZha56CcHiuKkk-s2&gclid=CjwKCAjw87XBBhBIEiwAxP3_A97OuKZQQI8MRGhFPWHxWSBs-Bp08bGMJLFV_GA_o5jVyhr3qUSvYhoCRb4QAvD_BwE

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    Bij geen vest altijd in zijn broekzak. Daarom wil hij alleen maar korte broeken met ritszakken. Hier wird ook altijd gevoetbald, geravot etc maar is altijd goed gegaan

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.856
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, eigenlijk is zo'n kleine ouderwetse telefoon wel gewoon een heel goede optie. Ik zat zo in de categorie tas o.i.d. dat ik daar niet eens aan heb gedacht.
    Dit stop je toch wat makkelijker in een broekzak en qua prijs maakt het ook nauwelijks uit of je nu een tasje koopt of zo'n ding.

Ik ga het thuis eens overleggen. Bedankt voor het meedenken!

Vulpen, mamameer, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.436
    113
    Vrouw
    Telefoon thuis laten is in principe een optie. Soms zit je zo in een bepaalde richting te denken, dat je de alternatieven niet altijd meer goed ziet. Volgens mij is TS uiteindelijk blij met de uitkomst en dat is dus toch net iets anders dan hoe het topic ingestoken was.

Misschien vind je het betutteling dat ik het niet normaal vind dat 12-13-jarigen naast elkaar op het voetbalveldje zitten, met hun telefoon, in plaats van te voetballen. Of dat er tijdens het voetballen hun telefoon gecheckt moet worden. Ik vind het overigens net zo min normaal dat volwassenen dat doen tijdens een specifieke activiteit, zoals sporten bij de sportschool of -vereniging. Daarom mijn insteek: laat hem dan evt thuis.

Maar het ligt vast ook aan het kind en de groep. Ik kan nog niet inschatten in welke mate mijn kinderen hun telefoon alleen zouden gebruiken om te bellen/noodzakelijk contact, wanneer ze hem mee hebben.

Koalabeertje3 vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.199
    12.211
    113
    Mijn zoontje van 10 (groep 7) gaat toch echt naar de voetbalvelden om te voetballen en zijn vriendjes ook. (Ik breng als het warm is wel eens een ijsje en dan zie ik dat ze niet op hun telefoons zitten)
    Hij heeft geen mobiel internet, dus berichtjes ontvangen/ sturen kan hij niet. Maar soms is het gewoon even handig als hij kan bellen, of dat ik hem kan bellen. Ik lees zo vaak terug dat ze meer buiten moeten spelen, dat doen ze echt heel veel! Hij heeft zijn telefoon alleen mee omdat het soms handig is.

Ook met de avondvierdaagse. Hij mag zelf ernaartoe en zelf lopen met vrienden, maar hij heeft beide avonden al gebeld om te laten weten dat het later werd dan de afgesproken tijd (is een enorme optocht en enorme drukte). Alleen maar fijn.

11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.800
    7.436
    113
    Vrouw
    Ja, eigenlijk is "een telefoon" dan een breed begrip, aangezien niet iedereen internet erop heeft of toegang tot dezelfde functies en dat toch een groot verschil maakt. Ik kan alleen spreken vanuit wat ik zie. Een telefoon om even te laten weten waar je bent is natuurlijk heel anders dan naast elkaar op je telefoon zitten tiktokken.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    Wat ik nog mee wil geven is dat wij begonnen met een tasje. Gevolg was dat hij die afdeed met voetballen en overal vergat. Daarna dus altijd in zijn broekzak

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.213
    4.514
    113
    Mijn oudste heeft een mobieltje, een oude iphone 13 van mijn man. Maar hij neemt hem dus nooit mee. hij neemt hem ook bijna nooit op. en zit 2 middagen in de week van 14-17 alleen. Ik heb dan geen idee wat hij aan het doen is. maar hij is uiteindelijk wel altijd om 17 uur thuis.

Hij wilde altijd perse een telefoon, en hij moest internet erop en mij kunnen bellen etc. vervolgens speelt hij games op de ipad of nintendo of is spelen bij een vriendje allemaal zonder ook maar aan zijn telefoon te denken of die mee te nemen.

De jongste daarentegen zou zeker zijn telefoon wel meenemen, en mij of zijn vader bellen. die is daarin echt heel anders. maar die wil dat nog niet en ik vind 9 jaar ook nog te jong. hij heeft overigens wel een tracker op zijn fiets, want als ik zeg dat hij om 16 u thuis moet zijn op een woensdag voor sporten dan was hij niet thuis en dan moet ik hem soms aan de andere kant van de wijk gaan zoeken, en daar was ik een beetje klaar mee.

mijn oudste als hij hem meeneemt is dat overigens wel in zijn broekzak, maar dat zit niet fijn, of hij stopt hem in zijn rugzak en die legt hij ergens neer.
    Vorig jaar ging hij met klasgenootjes ergens zwemmen en dan vond ik het wel een fijn idee dat hij ons kon bellen als er iets was ofzo.

Overigens kunnen mijn jongens met de ipad ons ook bellen. en ik kan de ipad en iphone ook traceren als het moet. maar dat vind ik niet echt nodig.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Als mijn dochter (12) buiten met vrienden gaat voetballen, dan leggen ze altijd achterin het doel hun telefoons op een stapel neer. Soms met een verdwaalde jas er op.
    Als ze jachtseizoen spelen dan zit de telefoon in een broekzak of aan zo'n touwtje om de nek.
    De oudste van 15 speelt niet meer buiten, maar als hij ergens naar toe gaat zonder jas en tas, dan legt hij zijn telefoon los neer in zijn fietskrat en ter plekke gaat die telefoon weer in zijn broekzak.

Deel Deze Pagina