Sport / hobby jong kind

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yeuu, 3 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Mijn bijna 6jarige heeft bijna haar zwemdiploma en mag van mij hierna kiezen of ze nog iets wilt doen..

    Ze riep meteen in 1 zin "Voetbal! Of dansen.. ohja paardrijden!"

    Hebben jullie jonge kinderen al sport / hobbies?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier zaten ze toen op dansen (de oudste al vanaf haar derde, de jongste vanaf haar vijfde oid) en op handbal (de jongste vanaf haar vierde, de oudste was zes toen ze erop ging, geloof ik) en vervolgens op paardrijden (de jongste vanaf haar vijfde, de oudste was acht).

    Handbal doen ze allebei niet meer, dansen en paardrijden wel en de oudste ook nog judo.
     
  3. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier zit mijn dochter op klassiek ballet, gaat inmiddels het derde jaar in. Is ze met 5 mee begonnen. En ze zit nu ook bijna een jaar op hiphop.
    Ik zou gewoon haar wat proeflessen tegen die tijd, laten doen. Kan ze kijken wat ze echt leuk vind
     
  4. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Mijn oudste heeft A en B, maar gaat nu door voor C. Mijn middelste is ook net begonnen met zwemles. Voor beide kinderen zijn we afgelopen zaterdag bij voetballes Gaan kijken. De middelste wordt pas in januari vijf, maar hij is heel geïnteresseerd in veel dingen en neigt ook op school naar versnellen, dus we proberen hem nu op andere vlakken wat meer uit te dagen.
    Wat super handig is is dat de zwemles voor beide kinderen tegelijkertijd valt en de voetbalgroep voor kinderen van 4 tot 6 is, dus ook samen. Erg handig!
    Ik was vroeger nooit zo’n voorstander van te veel hobby’s voor kinderen, maar we hebben geen opvang na school en ik vind twee hobby’s per kind nog wel prima
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    #5 tuc, 3 nov 2019
    Laatst bewerkt: 3 nov 2019
    Mijn jongste is 6 en zit op hockey.
    Hiervoor heeft hij vanaf zn derde gevoetbald, maar hockey blijkt echt zijn sport.
     
  6. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Zoon is nu redelijk dicht bij zijn a diploma en wil ook voor b gaan. Misschien daarna ook voor c.
    Zolang hij wil zwemmen wachten we nog met andere hobby's maar hij heeft het regelmatig over badminton.

    We wonen tegenover een grote voetbalclub waarbij ze ook les geven aan kinderen maar zoon vind er helemaal niks aan. Hij vind het zelfs verschrikkelijk.
    Jammer want het was handig geweest :roflmao:
    Ik zag me al op de badkamer zitten achter het raam al kijkend of de puberende zoon wel braaf naar de voetbal is. :p
    Maar hij was laatst heel blij dat die stomme bal op het dak lag op school. Hij werd niet meer omver gelopen door kinderen die achter die bal aanrennen. Zijn woorden hè :roflmao:
    Is wel duidelijk dat voetbal niks gaat worden.
     
    bulakgirl en Athina vinden dit leuk.
  7. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Onze oudste deed eerst peutergym, nu zwemmen en judo.
    Het liefst zou ze ook nog turnen maar ik vind 2 activiteiten echt wel even genoeg.
    De middelste wil nog niets, is ook net gestart op school maar gaat binnenkort denk ik ook op judo.
     
  8. Hoihoii

    Hoihoii Actief lid

    16 dec 2018
    221
    143
    43
    Vrouw
    Gewoon vanalles wat proeflesjes laten proberen! Zeker als ze nog zo jong zijn hebben ze niet altijd een goed beeld bij elke sport. Dochter riep ook heel hard voetbal, maar na 3 proeflessen was het (gelukkig :roflmao:) heel duidelijk nee. Ze was vooral allemaal radslagen door het veld aan het maken :rolleyes:
    Ze zit nu 2x op turnen ;) in de week en 1x ballet.
    Wedstrijdzwemmen ook 3 proeflessen geprobeerd, maar vond ze te serieus/saai.

    Kijk wat er is in je woonplaats, op welke dagen het uitkomt, vraag wat ze leuk lijkt, en proberen maar. Er kan echt heel veel!
     
  9. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Ik vind 6 niet heel jong voor een sport/hobby. Onze kinderen zitten vanaf peuter op gym en vanaf baby op ouder-kindzwemmen. Beide gewoon 1x per week, 30-45 min.
    De oudste is nu 7, zij turnt 2x per week en 1x volleybal en maandelijks een toernooitje.
    De jongste is net 5. Hij gymt 1x per week drie kwartier en op zaterdag gaan we (meestal ) ouder-kindzwemmen. Vanaf januari wordt dat echt zwemles. Eerst 1x per week en in de laatste fase voor het diploma 2x per week. Hij wil volgend jaar waarschijnlijk op voetbal. Dat mag, dan stoppen we denk ik met gym en zwemmen houdt voorrang tot hij A en B heeft maar dat zien we volgend jaar.
    Sporten vinden wij gewoon heel belangrijk, ook op jonge leeftijd.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze een sport carrousel, 2 maal per jaar kunnen ze dan kiezen uit heel veel sporten voor een soort clinic (gratis of voor een.klein bedrag) om te kijken wat bevalt. Echt leuk! Van judo tot schaken en van paardrijles tot wedstrijd zwemmen. Kan niet wachten tot zoon daaraan kan meedoen :)

    Hier alleen peutergymnastiek en zwemles maar peutergymnastiek stopt hij mee ivm leeftijd.
     
  11. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van net 7 zit al op voetbal sinds ze 3 is.
    Eigenlijk is dat pas vanaf 4 jaar, maar zij was tijdens de training van haar broer niet tegen te houden. Daarnaast bleek zij kinderen van 4 jaar ouder zelfs gemakkelijk te passeren met de bal.
     
  12. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Beide hadden niet echt iets wat ze heel graag wilden doen. Dus ik heb wat gestuurd. Eerst kaboutergym en daaruit bleek wel dat de oudste het springen, klimmen, rennen het leukste vond. Balgevoel heeft hij niet zo. Hij doet nu aan freerunnen (naast zwemles). Jongste kan ook nog wel wat energie kwijt, dus hij gaat lekker mee. Dit gaan ze iig een jaar doen, daarna zien we wel weer.
     
  13. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik zou dansen kiezen. Dan ben je gewoon lekker in het weekend vrij;) Wij doen korfbal... wat een armoe om bijna elke zaterdagochtend kwijt te zijn in weer en wind. Ik hoop stiekem dat ze na de zomervakantie iets kiest wat alleen doordeweeks is.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Is ook net wat je zelf fijn vindt, hè? ;)

    En dansen kan ook in het weekend zijn. :p
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  15. Oranjerood

    Oranjerood Actief lid

    12 feb 2014
    128
    59
    28
    Hier wil dochter graag op paardrijden.. zelf jaren fanatiek gereden en heb liever dat ze nog even wacht en een andere sport kiest tot ze wat ouder is, haha. Nu wil ze op een verdedigingssport.
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Onze zoon zit sinds zijn derde op judo. Ik zou kijken wat er in de omgeving te doen is en wat proeflessen nemen.:)
     
  17. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.628
    1.176
    113
    Mijn jongste zit op acrogym en de oudste op paardrijden.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.572
    113
    Oh ik vind zaterdagochtend juist de fijnste ochtend van de week. Kinderen die lekker sporten. Kijk er altijd naar uit en sta er ook elke week.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.572
    113
    Hier sporten ze dus alle drie. Oudste begon met 7, jongste al met 5. Dochter zit op hockey en de jongens voetballen. Erg leuk! Soms wat gepuzzel, ik ben leider bij de jongste en man is hockeycoach, maar alleen maar leuk.
     
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik vind het ook altijd een heerlijke ochtend inderdaad!
    Hier zitten beide kinderen op voetbal, oudste vanaf 6, jongste vanaf 4. Ze trainen allebei 2 uur in de week (oudste op dinsdag en donderdag en de jongste op maandag en woensdag) en dan op zaterdagochtend wedstrijd.
    Sinds 2 jaar zitten ze ook nog allebei op kickboksen, dat is op vrijdagavond en/of zondagochtend. Soms gaan ze 2x in de week, maar als het een keer niet uitkomt, slaan we ook weleens over.
     
    suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina