De gelukkige huisvrouw

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door joycje, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gisteren de film de gelukkige huisvrouw gekeken. En ik moest even vertellen dat de film echt geweldig is. Om misschien de mensen die niet van Nederlandse films houden over de streep te trekken.

De film zit echt goed in elkaar en Carice van Houten speelt echt geweldig goed.. Ik was echt onder de indruk en de film zelf heeft diep indruk gemaakt.

Misschien komt het bij ons jonge moeders ook wat anders aan omdat de meeste van ons helemaal geweldig blij zijn met onze baby's.
    Maar het is ook facinerend om te zien hoe het in deze situatie is..

In ieder geval wou ik even vertellen dat ik het echt de moeite waard en een aanrader vind!.

Groetjes!

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    gelukkig vond je de film leuk, ik vond ´m persoonlijk heel erg tegenvallen!

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik heb hem ook gezien. Vond hem leuk om te zien maar de inhoud viel me tegen. Ik had het wel mooi gevonden als er dieper op de depressie was ingegaan. Ook hadden ze iets dieper mogen ingaan op haar verblijf in de instelling.

4. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik vond de film ook erg leuk, maar ik ben dan ook een groot Carice fan :D

5. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ik vond er niets aan, zelfs de "horror-bevalling vond ik niet indrukwekkend. Apart vind ik ook dat is aangetoond dat een post-natale depressie geen relatie heeft met een traumatisch verleden of eerdere depressie en dat het in de film wel zo wordt gebracht.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb alleen het boek gelezen.. Wilde de film nog gaan kijken.

7. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    kga dit weekend de film kijken :D

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb hem voor mijn verjaardag (september) gekregen, maar nog steeds niet gezien :)

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Vond hem ook erg goed, inmiddels zelfs al 2 keer gezien.
    De bevalling vond ik dus wel echt HORROR! Dus ben al wat angstig voor de bevalling, kijk dan maar beter niet!

10. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Nou wat ik persoonlijk goed vond was het gevoel dat ze uitbeelden. Ik schrok ervan dat het ook op deze manier kan gaan.. Natuurlijk weet je wel iets van een pd maar toch.

En wat ik wel knap vond en mooi om te zien ook in de inrichting dat zij op een gegeven moment het persoon achter de "ziekte" ziet...

Tja heb gewoon een apart gevoel over de film.. maar goed is natuurlijk persoonlijk he!.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja, ik vond hem namelijk niet zo goed.. terwijl ik wel van Nederlandse films houd.

12. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Nou, wat een toeval! Net vanmiddag deze film zitten kijken!
    Ik vind het wel een goede film, maar geen aanrader als je (net als ik) uitgeteld bent. Dan is ie toch even te heftig!
    Niet perse haar bevalling, maar wel haar beleving op de bevalling en hoe je ziet dat ze doordraait.
    En dat er niet sneller op haar gereageerd wordt.

13. giraf

giraf Niet meer actief

Mwah, ik heb de film gezien toen ik 39 weken zwanger was, maar ik vond het nogal overdreven allemaal...
    Of ik ben er gewoon te nuchter voor :D Al hoop ik het natuurlijk nooit mee te maken!
    Vond het echt weer zo'n typisch Ned. film: veel vloeken en sex...

Deel Deze Pagina