'Binnen tien jaar vaccin tegen kanker'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Athina, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    'Binnen tien jaar vaccin tegen kanker' | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

'Binnen tien jaar vaccin tegen kanker'

Uitgegeven:2 juni 2010 06:53Laatst gewijzigd:2 juni 2010 08:13
    AMSTERDAM - Over tien jaar is het mogelijk om allerlei soorten kanker te voorkomen met vaccins. Het zou gaan om kankersoorten die uiteenlopen van borstkanker en baarmoederhalskanker tot de ziekte van Hodgkin.

Dat voorspellen vooraanstaande kankerexperts, kopt het AD woensdag.
    Door de vaccinaties zullen veel minder mensen overlijden aan de ziekte dan nu.

Hoogleraren John Haanen en Cees Melief denken dat op termijn per persoon vastgesteld kan worden tegen welke kankersoort een vaccinatie nodig is.
    Bepalend zijn leeftijd, afkomst en andere risicofactoren.

Genezende vaccins

Naast de preventieve vaccins wordt wereldwijd door wetenschappers ook gewerkt aan genezende vaccins. Bij de eerste zal de ontwikkeling sneller gaan, denken de hoogleraren. ''Die zijn eenvoudiger te ontwikkelen. Je zet met een vaccin makkelijker een gezond lichaam aan het werk dan een ziek lichaam.''

----------------------------------------------------------

Het zou geweldig zijn natuurlijk, maar zó optimistisch? Ik kan het me eigenlijk nog niet voorstellen...

2. Loe

Loe Niet meer actief

heb t ook gelezen vanochtend, ben erg benieuwd!

3. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Dat zou idd geweldig zijn maar ik heb mijn twijfels er ook een beetje bij.
    Laten we hopen dat ze gelijk hebben, al genoeg (in mijn geval veel te jonge) mensen verloren aan deze rot ziekte.

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik hoop dat ze het waar kunnen maken...Zou geweldig zijn!

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    dit zou fantastisch zijn. Helaas mijn vader verloren in aug. 2008 aan deze rotziekte en vanochtend gehoord dat bij een goede kennis de beenmergtransplantatie niet is aangeslagen. (acute leukemie, een maand na transplantatie).

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat zou zo mooi zijn als dat daadwerkelijk kan lukken. Als je gewoon eindelijk mensen zou kunnen redden die deze rotziekte hebben!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

als dit echt waar word dan gaan er heel erg veel mensne gered worden. mijn opa heeft ondertussen nu 4 opiraties gehad en het is nu alweer terug!!
    tis z'n Kziekte

8. Pris

Pris Fanatiek lid

Dit zou heel er mooi zijn: maar eerst zien dan geloven!!!!

9. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ja ik geloof het niet zo... Afgelopen zaterdag is mijn vader op 49 jarige leeftijd aan kanker overleden. Kan mij niet voorstellen dat er voor zoiets aggressiefs een vaccin komt. Laten we het hopen!

Liefs,

Sam

10. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Wat zou dat mooi zijn!!!

11. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Vind het echt goed nieuws hoor. 2 weken terug hadden ze ook al een nieuw soort chemo methode gevonden om te gebruiken. Een chemobom. Ze komen echt steeds verder en ik denk dat er echt een geneesmiddel komt tegen kanker. Aleen dan komt er wel weer wat nieuws. Vroeger was het de pest, en toen de griep en ga zo maar door.

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    dat zou idd heel mooi zijn
    maar of het daadwerkelijk ook zo kan...
    ik kan het alleen maar hopen

13. Esin

Esin Niet meer actief

Ik hoop dat ik niet mensen kwets met mijn bericht, maar persoonlijk denk ik dat ze al een geneesmiddel hebben voor kanker. Maar dat houden ze achter, omdat er ontzettend veel aan word verdiend oa door de farmaceutisce industrie..
    Hoop dat ik het mis heb, maar denk het echt.

Maar het zou ontzettend fijn zijn als er een vaccin tegen kanker komt.. Vreselijke ziekte... Heb vanochtend mijn schoonvader verloren dankzij deze rot ziekte..

Deel Deze Pagina