'Binnen tien jaar vaccin tegen kanker' | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl 'Binnen tien jaar vaccin tegen kanker' Uitgegeven:2 juni 2010 06:53Laatst gewijzigd:2 juni 2010 08:13 AMSTERDAM - Over tien jaar is het mogelijk om allerlei soorten kanker te voorkomen met vaccins. Het zou gaan om kankersoorten die uiteenlopen van borstkanker en baarmoederhalskanker tot de ziekte van Hodgkin. Dat voorspellen vooraanstaande kankerexperts, kopt het AD woensdag. Door de vaccinaties zullen veel minder mensen overlijden aan de ziekte dan nu. Hoogleraren John Haanen en Cees Melief denken dat op termijn per persoon vastgesteld kan worden tegen welke kankersoort een vaccinatie nodig is. Bepalend zijn leeftijd, afkomst en andere risicofactoren. Genezende vaccins Naast de preventieve vaccins wordt wereldwijd door wetenschappers ook gewerkt aan genezende vaccins. Bij de eerste zal de ontwikkeling sneller gaan, denken de hoogleraren. ''Die zijn eenvoudiger te ontwikkelen. Je zet met een vaccin makkelijker een gezond lichaam aan het werk dan een ziek lichaam.'' ---------------------------------------------------------- Het zou geweldig zijn natuurlijk, maar zó optimistisch? Ik kan het me eigenlijk nog niet voorstellen...
Dat zou idd geweldig zijn maar ik heb mijn twijfels er ook een beetje bij. Laten we hopen dat ze gelijk hebben, al genoeg (in mijn geval veel te jonge) mensen verloren aan deze rot ziekte.
dit zou fantastisch zijn. Helaas mijn vader verloren in aug. 2008 aan deze rotziekte en vanochtend gehoord dat bij een goede kennis de beenmergtransplantatie niet is aangeslagen. (acute leukemie, een maand na transplantatie).
dat zou zo mooi zijn als dat daadwerkelijk kan lukken. Als je gewoon eindelijk mensen zou kunnen redden die deze rotziekte hebben!
als dit echt waar word dan gaan er heel erg veel mensne gered worden. mijn opa heeft ondertussen nu 4 opiraties gehad en het is nu alweer terug!! tis z'n Kziekte
Ja ik geloof het niet zo... Afgelopen zaterdag is mijn vader op 49 jarige leeftijd aan kanker overleden. Kan mij niet voorstellen dat er voor zoiets aggressiefs een vaccin komt. Laten we het hopen! Liefs, Sam
Vind het echt goed nieuws hoor. 2 weken terug hadden ze ook al een nieuw soort chemo methode gevonden om te gebruiken. Een chemobom. Ze komen echt steeds verder en ik denk dat er echt een geneesmiddel komt tegen kanker. Aleen dan komt er wel weer wat nieuws. Vroeger was het de pest, en toen de griep en ga zo maar door.
Ik hoop dat ik niet mensen kwets met mijn bericht, maar persoonlijk denk ik dat ze al een geneesmiddel hebben voor kanker. Maar dat houden ze achter, omdat er ontzettend veel aan word verdiend oa door de farmaceutisce industrie.. Hoop dat ik het mis heb, maar denk het echt. Maar het zou ontzettend fijn zijn als er een vaccin tegen kanker komt.. Vreselijke ziekte... Heb vanochtend mijn schoonvader verloren dankzij deze rot ziekte..