Dr OZ vandaag...

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Cygnet2, Feb 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nu kijk ik nooit naar Dr OZ maar toevallig viel ik er in en zag ik een hele studio vol met zwangeren.. altijd leuk.
    En Dr Oz zei iets waar ik heel vrolijk van werd en waarschijnlijk vrij revolutionair in de VS... Keizersnedes zijn geen geprefereerde vorm van verlossing maar alleen toe te passen wanneer medisch noodzakelijk!

Poehee.. in de VS zijn er zoveel keizersnedes (op bestelling).. Nu nog iets roepen over pijnstilling... maar ik denk niet dat dat snel zal gebeuren...

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

In Amerika is ook een 90% epidural rate zoals ze het noemen
    Al vragen de vrouwen niet om pijnstilling, het word zelfs aanbevolen bij ve bevallingen:$

In Amerika zie je idd vaak dat als vrouwen klagen geen bevalling op de natuurlijke weg te willen ze gewoon een KS krijgen

Of idd dat je zegt: ik wil graag 30-11 bevallen, dat komt beter uit ivm een verjaardag, of ik vind dat een mooie datum,etc
    Dat ze je dan eerder inleiden/een KS geven, echt erg!

3. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik vind dr. oz een zo irritante man. Vreselijke man vind ik het. Hij kwam een keer in een programma op een turks kanaal (hij is zelf turks) maar ik zat me gewoon op te vreten van zijn uitspraken, manier van doen etc. etc. maar ieder zijn mening

4. SeaShell

Is dokter Oz Turks ja? Nooit geweten.
    Zo wist ik oa ook niet dat John van den Heuvel half Marokkaans was

Edit: zie nu op Wikipedia idd dat hij Turks was. Wist ook niet dat zijn voornaam Mehmet was, jammer dat ze hem altijd dr Oz noemen en bijv niet bij zijn voormaam zoals Oprah en Phil

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Huh sinds wanneer is John vd Heuvel half marokkaans?? :p

6. SeaShell

Sinds Willem Holleeder deze week iets schreef over dat hij een *piep* marokkaan is

Toen ben ik gaan googelen en het klopt idd

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Grappig, had ik echt nooit gedacht.
    Vind hem er uitzien als een pure Nederlandse man met Nederlandse naam;)

8. SeaShell

Ja, zijn vader is Marokkaans maar gebruikt zijn moeders achternaam

Nu ik erop let vind ik hem zeker wel wat Marokkaans lijken en zie ik in dr Oz ook een Turkse man

9. joxa

joxa Actief lid

Nov 22, 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    moet eerlijk zeggen dat ik mij mateloos irriteer aan zijn programma, zo enorm overdreven ( zo zijn amerikanen denk ik ) maar man ze praten je echt een fobie aan, heb eens gekeken was een aflevering over bacterien die ooooooooveral zitten ja natuurlijk zitten die overal, en noder een microscoop deden ze dat en noemde allerlei symptomen op en mogelijk ziektes, en heel handig de middeltjes ertegen....*zucht*

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik heb begrepen dat er relatief veel keizersneden in de VS worden uitgevoerd omdat dat blijkbaar minder risico geeft dan een natuurlijke bevalling, zeker wanneer het kindje niet helemaal goed ligt. In de VS is natuurlijk een verschrikkelijke "schadeclaim-I will sue you" cultuur dus de artsen mijden het liefste zo veel mogelijk elk risico. ;)

Onze dochter lag in stuit en de gynaecologen in NL drongen in eerste instantie aan op een versie cq. poging een natuurlijke stuit bevalling te proberen. Toen sprak ik een bevriend gynaecoloog en die zei dat ze in NL vaak juist "budgetair beleid" toepassen....een ks is nou eenmaal (veel) goedkoper dan een natuurlijke bevalling. Hij voegde er echter meteen aan toe dat hij zijn eigen vrouw nooit een natuurlijke stuitbevalling zou aanbevelen i.v.m. de hogere risico's voor het kind. Een paar dagen later mijn eigen gyn hierover doorgevraagd en zij zei precies hetzelfde. Stof tot nadenken...zeker gezien het hoge percentage doodgeboren kindjes in NL. :(

11. SeaShell

@nikki: een keizersnede veel goedkoper dan natuurlijke bevalling? Volgens mij bedoel je andersom toch :D

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ja, idd andersom natuurlijk! :D

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik wist niet dat John vd Heuvel half Marokkaans is maar dat hij iets buitenlands heeft wist ik wel, dat zie je zo

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja ik die aflevering van vrijdag ook zitten kijken. Bepaalde dingen vond ik erg overdreven, maar het stukje over de keuze voor KS vond ik wel een heel goed stuk van Dr Oz.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het ging er hier om dat ook kinderen die helemaal goed liggen met een KZ gehaald worden omdat mama dat zo graag wil. Natuurlijk bevallen is nog altijd de meest veilige en inderdaad goedkoopste weg. Maar dat laatste zal geen motivatie zijn voor het ziekenhuis want zij worden gewoon hiervoor vergoed hoor dus die bevriende gyn van jou moet zich even verdiepen in de financieringsystematiek.

De hele medische wetenschap is het er over eens dat het verhoogde aantal doodgeboren kindjes in NL niet ligt aan het wel of niet uitvoeren van een KZ maar ondermeer door:
    - leeftijd moeder (veel hoger in NL)
    - beperktere prenatale zorg
    - hierdoor minder ingrijpen in prenatale stadium

Wat we nooit horen is welke nadelen er allemaal kleven aan een KZ en DAT zou je eens moeten vragen aan de gyn!

16. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,030
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Ik ben bij 'de bevallen in het ziekenhuis voorlichting' wel degelijk gewezen op de nadelen van een keizersnede bij een stuitligging.

Ze vertelden ook dat er een risico voor de baby is wanneer er gekozen wordt voor een natuurlijke bevalling bij een stuitligging. Maar die risico's zouden in het niet vallen in vergelijking met het risico voor een eventueel brusje. Bij 1% van de bevallingen die volgen op een keizersnede scheurt het oude litteken open.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, allemaal helemaal waar bij een stuitligging maar hier ging het om het gemak waarbij in de VS ook wanneer er GEEN medische aanleiding is

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben in 2000 bevallen van mijn zoon. Hij lag in stuit. Het advies voor de gyn in die tijd kwam net uit om een ks te verkiezen boven een gewone bevalling.Voor die tijd gebeurde het wel vaker een stuitbevalling op de natuurlijke manier.

Hoe jammer het ook was. Ik verkoos de ks voor me zelf en me zoon destijds. Maar goed ook na de ks kreeg ik te horen dat hij met veel moeite op een normale manier geboren had kunnen worden.

Een ks blijft niet leuk. Het herstel duurt langer dan een normale bevalling en voor hechting moeder en kind is er ook wel wat voor te zeggen. Het voelde als of je faalde. De hele wereld kan dan wel zeggen je hebt niet gefaald maar zo voelde dat niet. Daar bij, heeft het me een vreselijke dreun gegeven de geboorte van me zoon.( niet geboren zien worden door verkeerde ruggeprik) dat hakte er flink in. Tja bevallen het zal nooit echt leuk worden.

Share This Page