tienermoeders

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door lederi62, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Ben zelf 17 en 7 maanden zwanger, zijn er hier nog meer dames die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten?

Leven jullie op een roze wolk? Wonen je thuis? of samen met je partner? En hoe doen jullie het financieel? En zien jullie de toekomst?

Zou graag efvaringen delen en lezen ;)

2. daantjuh131

31 jan 2013
    24
    0
    1
    Heej,
    Ik ben net lid van dit forum dus weet nog niet helemaal hoe het werkt maar ik zag jou bericht.
    Ik ben afgelopen september 18 geworden en ben eind oktober bevallen van een jongetje! Ik kwam in begin maart er achter dat ik zwanger was. Ik was toen 7 weken. en toen ik 19 weken was ben ik getrouwd. We hebben een huur huisje en mijn man werkt fulltime dus we redden het zo wel. Ik zal zo wel weer moeten beginnen met werken.
    Ik ben erg trots op mijn zoontje en zou het nooit meer terug willen draaien ook al was dit niet de bedoeling ;)
    Jij zo succes met je bevalling en met de kleine!
    Groetjes

3. jackiejtjj

jackiejtjj Niet meer actief

Ik was 17 toen ik zwanger was en net 18 toen ik beviel.
    In het begin was het een grote sjok. Maar ik zou het echt niet anders willen!! Ben auper trots op mannetje hij is alweer bijna 3. En het gaat super.
    Ik ben gelukkig ook nog samen met de papa van me kleine.

Toen k wist dat ik zwanger was en we het wilde houden. Heb me vader voor ons een chalet gekocht. En me achoonouders zijn eigenaar van een camping. En daar wonen we nu. Alweer 3 jaar. We hebben wel het geluk gehad dat dit mogenlijk was. Anders hadden we in een huurhuisje gemoeten. En nu werk ik 2 dagen in de week en me vriend full time. Maar ik werk eigenlijk alleen voor me 2 paarden die ik nu alweer een jaartje heb.

Verder heb ik alles wat ik wil... kan doen wat ik wil. Kwa financieel hebben we totaal niks te klagen. Waar ik ook wel erg blij mee ben. Alleen jammer genoeg dat er veel oordelen over zijn. Dat jonge moeders niks kunnen betalen!!

En de toekomst zie ik rooskleurig in. Ik hoop snel op een 2de kindje 1ste kerstdag helaas een miskraam gehad. En hoop verder ooit te trouwen.

4. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Tsja... ik moet eerlijk bekennen dat ik even moeite heb met je tekst.
    Tienermoeders die niks kunnen betalen? Dat komt dus simpelweg omdat die niet de mazzel hadden die jullie hebben.
    Begrijp me niet verkeerd, ik gun het jullie van harte. Heel erg fijn voor jullie dat het zo opgelost kan worden!

maar.... ik was ook een tienermoeder en deed alles zelf.
    Ik had geen chalet. Geen paarden. Moest fulltime werken en de hele week mijn kind aan iemand anders toevertrouwen omdat ik anders niet rond kon komen.
    No offense; maar je zit in een extreem luxe situatie!
    Het oordeel dat tienermoeders niet veel of weinig kunnen betalen is geen oordeel. Dat is een feit, zéker als je als tienermoeder alles zelf doet.

En nu? Nu ben ik 22 en woon nog steeds op dezelfde zolder van 40m2. Schuine muren, dus de leefruimte is zo'n 30 m2. Mét een dreumes van anderhalf. Ik kan mijn boodschappen, huur en rekeningen betalen en daar blijft het bij.
    Sorry meid, maar wat je net schreef kan ik het alleen maar keihard mee oneens zijn.

Maargoed, dit is uiteraard compleet offtopic ;)

5. jackiejtjj

jackiejtjj Niet meer actief

Jeetje... noukje.. dit komt bij mij ook als een klap aan.. zo had ik het nooit bekeken.. kan alleen maar respect voor je hebben. Dat ondanks wat je hier verteld toch j hoofd boven water houd. En je zo hard knokt voor je kindje!!

Ja k zit ook in een extreem luxe situatie. Maar ik ben ook niks anders gewend. En door jou berichtje gaan toch wel even me ogen open!!
    Weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen.(sta even met me mond vol tanden)..

Deel Deze Pagina