ik kan er niet tegen, overal waar ik loop of kom krijg ik opmerkingen.. ik ben net 20 geworden mijn dochter is geboren toen ik 19 was.. helemaal bewust en goed doordacht heb ik ervoor gekozen om een kind te nemen/krijgen. waarom wil iedereen jonge moeders zo graag in een hokje plaatsen onder de namen onverantwoordelijk en geen goede moeder? waarom zou een "tienermoeder" niet net zo n goede moeder kunnen zijn als een moeder van 30? ook al zeggen ze t niet recht in je gezicht overal zie je de mensen denken.. vaak krijg ik ook nog de vraag of de vader nog wel in beeld is? dat vraag je toch ook niet aan een vrouw van 30? tuurlijk zijn er tieners die zwanger worden door onverantwoord gedrag.. maar er zijn ook genoeg oudere vrouwen die ongepland zwanger worden.. nou jah hoe je ook blijft klagen mensen blijven bevooroordeeld, als het aan mij ligt krijg ik er nog twee kindjes bij voor mijn 25ste, laat ze maar lullen!
zo gaat het nou een maal. ik denk dat het zo met de jaren in meegegroeit bij de wat ouderen mensen. Vroeger sprak men van een schande om jong moeder te worden als je nog niet getrouwd was etc bla bla bla onzin als je het mij vraagt. Ik ben 20 en heb er straks 2
Ik heb nog nooit een kind horen zeggen,,, TIENERMAMA of ik heb een TIENERmoeder.. Dus ik ben gewoon een MOEDER/MAMA en niet anders dan andere Moeders!
ik ben het er helemaal mee eens! en al helemaal als mensen je vragen: ongelukje zeker? daar kan i khelemaal niet tegen
vreselijk inderdaad. mensen zeggen meteen "maar... het was zeker niet gepland?" nou dat was het ook misschien niet, maar waarom zou zoiets meteen moeten?!
helemaal mee eens ben nu 18 en heb een zoontje van 3 maar als het aan mij had gelegen was die 2de er al geweest
ik heb dat niet zo ik heb juist dat als ik zonder m'n zoontje loop ik meer wordt behandeld als een ''kind'' dan met. vaak als ik m'n zoontje wel bij me heb is het meer ''mevrouw''.
nou ik vind het eigenlijk niet zo leuk . ik denk dan zo van ( naar die mensen toe ), ''je moest eens weten ik ben 21 en heb een kind aaaarrggghhh . maar ja, dat kunnen hun natuurlijk ook niet weten. toch irriteer ik me er rot aan.
ik ben zelf 18 en net 2 weken geleden bevallen van mijn kleine meisje , zelf heb ik sch**t aan mensen die voor oordelen hebben over jonge moeders ook ik heb veel kritiek gehad en dingen zoals van jaa je bent nog zo jong je heb nog een heel leven voor je , je kent ze wel die standaart zinnen. trek je er niks van aan zou k zeggen t is jou leven & niemand die daar wat over te zeggen heeft alleen jy zelf
Jullie hebben allemaal gelijk hoor toen ik zwanger was van me eerste kindje(maar dat is jammer genoeg afgelopen in een miskraam)zei me moeder ook dat ik me mond moest houden. Me vriend en ik willen nu allebei graag een kindje en ik ben me lichamelijk aan het voorbereiden en zodra ik weet dat ik zwanger ben mag iedereen het weten want het is mijn geschenk dat god mijn gegeven heeft.En waarom zou ik daar niet trots op moeten zijn