heey wie is er ook zo fier om jong mama te zijn .. ik vind het gewoon prachtig :d en het gaat ook leuk zijn voor mijn kindje , zo'n fresh jonge mama. mijn schattebol is spontaan aan het beginnen te glimlachen echt superr hoe gaat het met jullie kleintjes ? xx
Trotss?! Abosluut! Heeeerlijk vind ik het om te bedenken als ik 27 ben dat ze 10 jaar is. Ik ben officieël pas 18, ik was 17 toen ik bevallen was. (omdat ik beetje anoniem wil blijven) leuk he dat lachen. Hier gaat alles super, morgen is ze alweer 3 maanden. Wat gaat het toch snel..
tja eigenlijk trotser dan trots hoor! ben hartstikke blij! had niet anders gewild! ik geniet van haar! ik kan straks mooi mee de ballenabk in en van alle glijbanen af! en als ze wat ouders is samen ind e achtbanen! nee deze mama is dan nog een jong bloempje! akl ben ik een stukje ouder dan jullie
hik ben ook helemaat trots lekker al een mama van een prachtmeid van 1 jaar en de 2e komt er aan en ben net zo trots vind super om jong mama te zijn
ja vind het super! wie weet wil ik over 10 jaar ook nog weer een baby dan maakt ze dat allemaal zo bewust mee.. super toch! mijn zus is nu 32 en haar kleintje is 2... vind altijd wel grappig idee dat als ik 32 ben dat danisha dan al weer 12 is!
wat leuk dat jullie het allemaal goed ervaren! ik ben ook 17 en ook hartstikke blij met mn komende kindje!
kan aan mij liggen hoor, maar trots zijn omdat het je gelukt is op jonge leeftijd moeder te worden...ik snap het nog niet helemaal. Niet gezien jullie leeftijd hoor, maar de gedachte. Ik ben trots op veel dingen rondom mijn zwangerschappen en bevalling en zeker ook mijn dochter, maar om nu te zeggen ik ben er trots op dat ik op mijn 27e moeder werd....dat is puur het getal wat bij mij hoort op het moment van de bevalling. Ik kan daar geen trots gevoel uit halen.
Hey hey Ik vind het ook super dat ik dadelijk 18 ben en moeder wordt. Ik wilde altijd al een jonge moeder zijn omdat mijn moeder zelf 17 was toen ze mij kreeg en als ik dan kijk naar de band die mijn moeder en ik hebben dat is gewoon super.Niet dat je dat niet kan hebben als je ouder bent maar dat maakt het net toch anders. Ik voel er toch wel degelijk iets van trots bij dat ik nog jong ben.
@beccaatje: nee ik ben niet trots omdat ik jong mama ben geworden maar trots dat ik een GOEDE jonge mama ben... veel mensen hebben een negatief oordeel over jonge mama's en ik ben gewoon trots dat ik het allemaal heel goed doe en daarnaast vind ik het wel leuk dat ik nog jong ben... om de redenen die ik eerder heb gezet en wat anderen ook al hadden benoemd... jonge mama's zijn heus niet trotser dan oudere mama's!
@beccaatje, ik denk niet dat je het helemaal goed begrijpt dr zijn zoveel tienermoeders en tienerzwangeren die met hun leeftijd hebben geworsteld en het is toch ook fijn als er mensen zijn die het wel goed hebben ervaren dus ik denk dat trots zijn voor onze leeftijd extra mooi is omdat we het ook heel moeilijk kunnen hebben
Helemaal mee eens! Dat je eigelijk ook wel een beetje laat zien dat alles goed gaat hoe jong je ook bent! Hier ook een tweede kindje onderweg en heb er super veel zin in om straks twee van die hummels naast me te hebben!
@stef: Oh wat leuk zeg! geniet van je zwangerschap @crazy angel: als je boven de 30 zwanger bent krijg je tegenwoordig ook heel wat gezeur want dan zou je te "oud" zijn.. dus vind ik niet dat alleen jonge moeders het moeilijk kunnen hebben...
ja maar het gaat hier toch niet over vrouwen boven de 30? en volgens mij is dat toch echt veel minder erg! of kunnen die ook uit huis getrapt worden
Daar ben ik het helemaal met je eens!Niet alleen de jonge moeders shebben het moeilijk.Als ik kijk naar mijn stief moderen die is in de dertig en krijg een deze dagen een kindje(ja mijn half zusje) En die krijgt ook best veel te horen van ben je niet te oud en hoe gaan jullie het allemaal doen.En al die dingen. Het is voor geen van beide gemakkelijk
ik ben ook trots om een jonge moeder te zijn, Als ik dalijk 30 ben is dayenne 10, en kan ik nog lekker achter haar aan rennen. ik heb niets tegen moeders van 30 of 40, maar wel wat tegen moeders van 30 of 40 die mij stom aan kijken omdat ik al moeder ben, of opmerkingen maken van: ongelukje zeker? dat haat ik en ik heb het vaak zat te horen gekregen
ik denk niet dat ik het niet goed begrijp, ik denk alleen dat het trotse gevoel niet zozeer voortkomt uit de jonge leeftijd, maar meer dat het allemaal goed loopt ondanks de jonge leeftijd. Kijk, voor mij is het geen kunst dat het goed loopt, want ik heb immers 'alles mee', om het maar even te zeggen. Huis, werk, opleiding, noem maar op, dus worstel ik niet met dit soort zaken waar een tienermoeder (even generaliseren) wel mee zou kunnen worstelen. Maar...het trots zijn komt dus niet voort uit de leeftijd. Ik er trots op dat ik 18 ben en moeder...waarschijnlijk zit hier dan meer verhaal achter waarom iemand zo trots is (nogmaals, ondanks de leeftijd waarschijnlijk). Vandaar mijn vraag, de trots komt toch niet alleen voort uit het feit dat je een jonge moeder bent?
nou, als 'bestaande moeder' en nu 30 jarige zwangere wil ik dit best nuanceren. Ik kan me niet voorstellen dat ik dezelfde 'blikken', vooroordelen en problemen heb als een tienermoeder. Daar worden veel meer vraagtekens bij 'het nut' van de zwangerschap gezet dan bij mij. Ik hoef me nergens voor te verantwoorden en dat wordt ook niet verwacht. Ik kan me voorstellen dat dat bij 'tieners' duidelijk anders is. Daarbij ben ik financieel en materieel zelfstandig, dat scheelt vast ook. Nogmaals, het ging mij er om dat het trots zijn op waarschijnlijk wat verkeerd wordt geinterpreteerd. Zoe mijn vorige post.
Nee dat zeker niet.Maakt niet uit als in de 30 bent of ik noem maar 17/18.Maar het is voor geen van beide makkelijk.Ik zeg niet dat mijn stiefmoeder die blikken ook echt krijgt.Maar de vraag is er wel. Ik vind het bij tienermoeders dat sommige mensen vaak vlug oordelen zovan ''zal wel een foutje zijn'' of ''kind krijgt kind'' Het verschil van blikken naar een tienermoeder en naar een (noem het ff zo) oudere moeder is wel degelijk te merken.