je hebt zeker gelijk Toen ik 10 jaar geleden er achter kwam op mijn 17de dat ik zwanger was, toe keken ze me ook allemaal raar aan, k*t opmerkingen naar je hoofd toe geslingerd.... en dan de vraag ga je het houden..... ik meteen ja wat denken jullie dan! en hun weer maar je jeugd en je school. ik ooooh dat haal ik later wel weer in, mensen oordelen vaak sneller dan ze moeten doen ik ben ook super blij met Marlinda, want als ik nu kijk na het feit dat ik een 2de kindje wil en ik daar al weer 5 jaar voor aan het klussen ben, dan ben ik ZEER DANKBAAR voor mijn dochter xxxx maria
Idd je heb totaal gelijk zoiets word er vaak gezegd vooral omdat je jong ben maar leeftijd heeft er niks mee te maken er zijn zat meiden die jong zijn en het gewoon kunnen het is onzin
Het klinkt me bekend in de oren! Een vrouw van 30 krijgt alleen leuke reacties als ze zwanger is. Toen ik t tegen mensen vertelde en dat ik het kindje wilden houden, verklaarden ze me eerder voor achterlijk. Hoe ik dat dat wel niet financieel wilde doen, en met mn studie enzo... Wat menen ze zich wel niet, het is toch MIJN leven?! En als ik mijn kindje wil houden, wie neemt zich dan het recht om dat te veroordelen? En als mensen vragen of het een ongelukje was, is mijn standaard antwoord: nee, een verrassing!
Da's vreed hé. Als je jong bent maken de mensen opmerkingen over je en als je dan in hun ogen weer wat te oud bent voor een baby hebben ze weer opmerkingen klaar. Ik vind dat er vanaf 18 niet meer kan gesproken worden van een tienermoeder. Je bent op dat moment volwassen dus ben je ook een volwassen vrouw die kan doen wat ze wil. Toch vind ik wel dat als je voor je 18 moeder wordt. Ik bedoel wel 17 en jonger dan vind ik dat toch wel een beetje heel erg jong. Dan kan ik me wel voorstellen dat er opmerkingen komen. En ja ok, er gebeuren wel eens ongelukjes enzo voor die volwassen leeftijd maar dan ben je met 2 en met 2 wel een beetje onvoorzichtig geweest. Als ik dat mag zeggen. Edelweisje ***
Ja nouja dat kun je zo niet zeggen. Ik ben dan wel nu 20 en geen 16 ofzo, maar ik slikte bijvoorbeeld gewoon de pil. Helemaal niet vergeten of nix. En toch zwanger... Dan is van onvoorzichtigheid geen sprake. En het had net zo goed met 16 kunnen gebeuren...
Ach meid... Ik ben er 22... Heb een goeie job, heb een eigen huisje... En nog steeds draaien mensen met hun ogen als ze zien dat ik nu zwanger ben. Precies alsof het bij ons een ongelukje was (helemaal niet!) Ook steeds lullig dat ze vragen "hoe oud ik nu juist ben" Precies alsof dat veel zou uitmaken
Ik ben zelf 19 me dochtertje is pas 1 jaar geworden ik vind als je bijv 16 bent en je wordt zwanger word je toch wel met verloop van tijd van de zwangerschap en zeker als je je kindje hebt volwassener dan je eigenlijk bent.
Ja achja je moet maar zo denken: als je atijd moet luisteren naar wat iedereen ervan vind wat je doet, heb je er een dagtaak aan... Gewoon doen wat zelf goed voelt, het is je eigen leven! En dat mensen maar vinden wat ze willen... En @ Gina: ja dan word je snel volwassen..ik denk sowieso dat wie eenmaal moeder is, vanzelf de behoefte krijgt om voor het kindje te zorgen enzo. En voor het kindje is het geen verschil, of zijn moeder nou 45 of 28 of 17 is... Een mama is een mama
helemaal mee eens ik ben ook bevallen 31 dec en ik ben 18 jaar dus maak je geen zorgen tiedermoeders zijn net zo goede moeders als oudere vrouwen
Wij waren gestopt met de pil toen ik 20 was. En toen ik 2x over een miskraam kreeg zeiden ze " ach je bent nog zo jong.. dat is toch niet erg'' Krijg nu ook nog wels naar m'n hoofd geslingerd dat ik jong ben. Maar had nog wel jonger willen wezen.
Ik ben 17 en verwacht 25 maart me eerste dochtertje. Kan er niet echt aan denken om nu al 2 kindjes te hebben op deze leeftijd Maar het komt voor
Ooh ja afschuwelijk die vooroordelen idd zo'n opmerkingen van.. "HET WAS ZEKER NIET GEPLAND HE" ik ben pas 20 geworden en ben gelukkiger dan ooit met ons kleine kereltje je levert natuurlijk dingen in maar je krijgt e rook heeeeel veeeel moois voor terug. Gewoon je kont afvegen aan die vooroordelen om het zo maar te zeggen Xx
ik heb zelf altijd gezegd dat ik jong moeder zou willen worden, ik zelf vind het ook heel erg fijn dat ik nu nog een jonge moeder heb (mijn moeder was 23 toen ze mij kreeg en 21 toen ze mijn broer kreeg) Ik krijg nu ook wel eens te horen in gezinnen (ben kraamverzorgster) met de vraag heb je al kinderen dan antwoord ik in sommige gevallen van; die zijn in de maak en als ze dan mijn leeftijd horen, ooooohhhhh meid je bent nog zo jong dan geeft het niet als het wat langer duurt nou dat geeft dus wel!
haha jaah maar weet hoe het komt vind ik door al die tv programmas ze laten alleen maar alle slechten dingen zien vind ik... en niet de éche' goede zal maar zeggen waar een kleine ook echt geplant en gewenst is en die er helemaal klaar voor staan... het is erg jammer die vooroordelen maar helaas doen we er niks aan
Ik was dan geen tiener toen zwanger raakte, ik was net 23 geworden en leek nog heel jong (en ik was natuurlijk ook nog jong) en toen zeiden de mensen ook "is het wel gepland", "waarom zo jong", "moet je niet eerst genieten van het leven", ik gaf altijd dezelfde antwoorden....ja het is heel gepland (voor zover je het plannen kan) en waarom niet zo jong, ik wil jong moeder worden en met kind kan ik ook van leven genieten. Maar ik vind 16/17 wel erg jong maar het komt voor.....en ook dat kunnen goede moeders zijn.
Hmmm lees net dat je tot je 23ste als tienermoeder wordt gezien, ik was dan wel zwanger op mijn 23ste maar net 18 dagen 24 toen ik beviel van mijn dochter.
Trust me.. Die opmerkingen krijg je niet alleen als je een zogenaamde 'tienermoeder' bent! Ik was 25 toen ik zwanger raakte, mn man (zijn in augustus getrouwd) is 30, bijna 31. Ik kreeg zelfs de opmerking of het geplandt was! En of het een ongelukje was! En of het trouwen een moetje was (zijn zwanger geraakt op de huwelijksreis)