hoe vertel je het aan je ouders

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door koekiemonster, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekiemonster

13 mrt 2008
    28
    0
    0
    dokkum
    ben 20 heb dinsdag te horen gekregen dat ik al 26 weken heen ben zonder controles of iets te weten hoe ga je dat over brengen bij je ouders ben geen tienermoeder ma ben klein gehouden

2. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Owjeetje. Zo verzichtig mogelijk? ik weet ook niet of je een vaste relatie hebt. Anders kun je het misschien het beste samen vertellen?

p.s. ik neem aan dat het niet gepland was anders had je het wel eerder geweten? toch?

3. koekiemonster

13 mrt 2008
    28
    0
    0
    dokkum
    het is inderdaad nie geplanned heb al bijna 2 jaar een vaste relatie woon ookal bijna 2 jaar samen we willen het ook vertellen hij kan het zich inbeelden ze zullen schrikken als ons maar ik ben de gene die niet ken inbeelde hoe of wat omdat ik angstig ben en konstant er over droom

4. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi Koekiemonster,

Allereerst: misschien kun je het best bij één onderwerp houden, zo blijven alle reacties op jouw vragen mooi bij elkaar! Dat is ook voor ons eenvoudiger! Dan kan iedereen jouw vragen hier gewoon komen beantwoorden!

Logisch dat je in de war bent! Zeker als het niet gepland was! Je hebt ook geen keuze meer, behalve tussen het kindje houden of afstaan voor adoptie.

Het is natuurlijk onmogelijk te voorspellen hoe je ouders zullen reageren. Weet je vriend het al? Wat vindt hij ervan?

Laat het even bij jullie bezinken en ga misschien samen bij je ouders en 'schoonouders' langs om het te vertellen. Voor jou was het een grote schok, bereid je er ook op voor dat het voor jullie ouders een grote schok kan zijn. Hun eerste reactie kan misschien één van verbazing, boosheid, teleurstelling, ... zijn, maar probeer er rekening mee te houden dat dat maar een eerste reactie is en dat ze natuurlijk ook erg geschrokken zijn!

Mochten ze heel heftig reageren, geef hen dan ook even de tijd om het te verwerken. Jij en je vriend hebben het immers ook een plaatsje moeten geven!

Hoe ben je erachter gekomen dat je zwanger bent? Ben je al langs een arts gegaan?

Sterkte!
    Sandra

5. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Kijk ook hier eens: http://www.ongeplandzwanger.be

Dat is een erg goede site met informatie, tips, ... er staat ook een telefoonnummer op voor als je graag eens met iemand erover praat! Die mensen kunnen je wat tips geven om het thuis te vertellen!

6. koekiemonster

13 mrt 2008
    28
    0
    0
    dokkum
    hey sandra me vriend is met me mee gegaan naar de dokter toen ik ontzettende bewegingen en kramp in me benen kreeg *ps heb ook last van een spastische darm dus d8 eerst dat dat het was,

hijs met me mee gegaan hij zou me ook steunen adoptatie zullen we nie doen want je hoord hiervoor op te draaie

ja zoiets dachten wij dus ookal want ben zelf heel erg geschrokken mijn vriend iets minder we hadden het wel niet geplanned ma uit eindelijk toch heel blij tis een wondertje natuurlijk en hij is minder angstig als mij omdat ik me nie kan in zien hoe mijn en zijn ouders op dat moment in elkaar steken kennen elkaar al een lange tijd maar dit is tog de andere kant van de ouders dus d8 vraag ik het via hier

sorry voor overal en nergens van die vragen weet nie zo goed waar ik ze moest neer zetten dus heb overal waar ik van d8 dat zou op antwoord kunnen leiden geplaatst hihihi

ik weet gewoon nie hoe ik het moet zeggen de ene zegt jah ma en pa je word oma en de andere zeggen ik ben zwanger wat nu maar jah hoop via deze site geholpe te worden werd namelijk door een goeie vriendin hier heen verwezen

maar ieder geval bedankt

7. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Begrijpelijk dat je zo snel mogelijk antwoord wilt, maar hier ben je al vast op de juiste plaats! ;)

Misschien kan je je ouders hetzelfde verhaal vertellen als je ons hier verteld hebt?

"Mama, papa, we zouden eens moeten praten. Ik ben enkele dagen geleden naar de huisarts gegaan omdat ik zoveel last van mijn buik had, en hij ontdekte dat ik al een tijdje zwanger ben, zonder dat we het wisten"

Benadruk zeker dat het voor jullie ook een hele verrassing is! Uiteindelijk blijft dit voor jullie het moeilijkste, en jullie kunnen de steun van je ouders zeker gebruiken! Hoe je ouders gaan reageren weten we natuurlijk niet, maar probeer zelf rustig te zijn en niet boos te worden als ze niet reageren zoals je graag zou hebben.

Wanneer zou je het hen vertellen?

Succes!

8. koekiemonster

13 mrt 2008
    28
    0
    0
    dokkum
    ja dat waren we al van plan op die manier want de eerlijkheid komt toch keer na boven en jah tis alleen misschien voor hun zovreemd omdat het moeders van die tijd zijn en wij moeders van deze tijd meer onderzoeken minder complicaties kwa gezondheid omdat er altijd wel een oplossing is was vroeger niet op open ruggetje denk eerder dat ze bezorgt zullen zijn naja me schoonmoeder komt om 8 uur wish me luck en me eigen moeder en vader jah moek bellen of die langs komen

9. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Veel succes! Ik moet nu weg maar lees het straks wel! Ik duim voor je!

10. koekiemonster

13 mrt 2008
    28
    0
    0
    dokkum
    nou sandra het is goed afgelopen erg positief me vader werd er stil van maar kregen alle zegen van boven vandaag komen de oma's bij elkaar om verder te zien gemeente huis etc etc ik bedank jullie ernorm heeft me goed geholpen en mezelf natuurlijk

groetjes Claudia en Marcel

11. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Gelukkig dat ze zo goed reageerde.

12. koekiemonster

13 mrt 2008
    28
    0
    0
    dokkum
    ja zeker ik ook nu kunnen we eindelijke n opgelucht de laatste 95 dagen door brengen

13. vlademira

vlademira Niet meer actief

koekiemonster
    kom je ook gezellig meekletsen bij de juni mama's

14. koekiemonster

13 mrt 2008
    28
    0
    0
    dokkum
    ja is gezellig >d greetz

15. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Proficiat Koekiemonster! Ik ben heel blij voor jou dat ze zo goed reageerden!

Een tip: je bent al tamelijk ver zwanger, daarom is het misschien een leuk idee om nu meteen te beginnen met een zwangerschapsboek. Hoe de test bij, de echo's, maak foto's van je buik, schrijf een dagboek of briefjes voor je kindje, ... en dan kun je dit alles in een mooi album opbergen. Je bent niet zo lang zwanger meer en het kan een mooie herinnering voor later zijn!

Veel succes met je zwangerschap!

16. koekiemonster

13 mrt 2008
    28
    0
    0
    dokkum
    ja doen ik al hahah heb me kinder kamer ookal zowat klaar dus

17. koekiemonster

13 mrt 2008
    28
    0
    0
    dokkum
    maar ik keek in de verwijzings brief der stond in dak al 28 weken ben dus ff me banner verandere

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo zeg, dat is schrikken. Fijn dat het jullie gelukt is om "iedereen" in te lichten over het nieuws van jullie kindje dat onderweg is. Maar al 28 weken meid, hebben ze je dat niet verteld dan? Nouja, in iedergeval, gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Gaat volgens mij helemaal goed komen bij jullie, maar eerst de schrik even te boven komen ;) .

19. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Wauw, al 28 weken! Heb je eigenlijk al een buikje dan?

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Heb je dan die 28 weken niets in de gaten gehad koekiemonster? Wat raar.. Had je je menstruatie dan nog?
    Pff wat moet dat schrikken zijn!
    Gefeliciteerd en jullie hebben alvast een leuk verhaal om aan de kleine te vertellen later ;)

Deel Deze Pagina