@ Dimmel: Oke dan , lekker opstap ! Ik moet er niet aandenken hoor , geen nacht zonder me kleine meissie ! Of ben ik dan erg ? @ Miinicole: Nog een knap ventje ! De beebs van Tienermoeders zijn echt knappers !
Momae -> Hihi ja Vince is ook nog nooit langer dan een paar uurtjes bij me weg geweest, als we een enkele keer gingen uit eten ofzo. En een nachtje is hij nog nooit weg geweest. Dus dat zal de eerste keer ook wel even slikken zijn... Nicole -> Oooh leuke foto! Echt nog zo'n baby-baby he! Kan me nu al niet meer voorstellen dat vince een maand of 5 gelden ook nog zo was... :O Miracle -> Hihi die nacht zal toch ooit komen hoor! Maar voorlopig lekker nog niet.
Wanneer gingen de baby's door slapen?? een vraag aan de BV mama's! Revi Word nu rond 3/4 uur wakker om vervolgens te drinken en dan elke dag te komen! Het gaat nu al 3 weken zo, en ik word er een beetje knetter van :S zo vermoeid nu en ik heb nog een kind die aandacht nodig heeft.! dus bijslapen zit er gewoon niet in?? dus Help!!
wij doen al van begin af aan 1 keer in de maand bij mijn ouders slapen om hem te laten wennen bij andere en zodat het ons niet moeilijk valt als het eens zou moeten... niet dat ik graag van hem af wil hij slaapt perfect en is de rust zelf maar goed gewoon voor onze eigen bestwil
Ranjeewha -> Hmm ja dat is lastig te zeggen... Vince sliep in zijn eigen wiegje al door met 7 weken, maar als hij bij ons slaapt wordt hij nu ook nog wel eens wakker s'nachts. Het is gewoon echt zo verschillend... Misschien kun je overdag proberen een beetje extra te kolven, en heb dat s'avonds erbij geven. Dan heeft hij in ieder geval zijn buikje goed vol. Maarja dat werkt alleen als hij s'avonds minder kan drinken dat hij zou lusten, dus dat zou je dan uit moeten proberen. Dimmel -> Met borstvoeding is dat bijna niet te doen, je kind een nacht laten logeren. Zeker niet als het elke nacht een paar keer komt... Kun je dan de wekker zetten om met de kolf aan de gang te gaan, terwijl degene waar de baby is op moet staan om een flesje te geven... Daar schiet je dus niet echt mee op, hihi!
Dat was in het begin voor mij ook een reden om 's avonds niet snel weg te gaan. Ik kolfde wel soms overdag als ik naar de universiteit moest, maar de laatste voeding voor het slapen gaan wilde ik per se live geven. Dat voelde prettiger voor mij, en het scheelde een hele hoop extra stuwing. Mijn melkproductie werd altijd iets te enthousiast van afkolven, haha. Nu een nacht weg is puur psychologisch, want aan de borst zit de kleine man niet meer. Hij slaapt ook nog bij ons op de kamer, dus dat speelt ook wel mee. De overgang naar een eigen kamer vind ik stiekem ook nog wel heel spannend.
@ Ranjeewha: Ik geef geen BV meer maar heb het wel gegeven. 4 hele maanden lang en Jaimy sliep ern geen nacht van door..Ook toen ze eenmaal op volledige FV zat heeft het tot 5 maanden geduurd voor ze door sliep.. @ Cossy: Ja die nacht gaat idd ooit komen met de nadruk op OOIT ! Jaimy slaapt hier heel goed bij andere mensen dit is iets wat wij haar vanaf dag 1 hebben geleerd , dus mocht die nacht gaan komen zal dat Qua slapen geen probleem worden.
@ Cossy, wat leuk het eerste tandje! Sil heeft hier al een hele mond vol. @ Momae, wij hebben Sil vanaf het begin op zijn eigen bedje gelegd. Dan hoefden we de overstap ook niet te maken. Ik heb altijd al flesvoeding gegeven, dat ga ik bij deze ook weer doen. Ik vind borstvoeding gewoon niet fijn maar dat is mijn mening.
Ik ben ook gelijk begonnen met flesvoeding.. Liam reageerd hier heel goed op hij drinkt altijd netjes zijn fles leeg en houd het ook binnen,, hij zit nu op 150 cc water + 4 schepjes friso standaard en 1 schepje friso extra.. hij komt om de 4 uur
Ik wil hier geen discussie over borstvoeding en kunstvoeding starten, maar wil wel even melden dat ik dat toch altijd erg jammer vind... Het is het aller gezondste, waarom zou je dat je kindje niet gunnen? Maarja, vrijwel alle jonge moeders kiezen voor kunstvoeding, dus wat dat befreft zijn wij hier meer de uitzondering.
Ik sluit me aan bij Cossy wat betreft de BV.. Heb jammer genoeg maar 4 maanden ervan mogen genieten en heb hier stiekem elke dag nog steeds moeilijk mee. Beebje nr2 krijgt straks ook BV.
@ Cossy: Yeahh ! ! Vince zijn eerste tandje ! ! Nou in de gaten houden dat ie je niet gaat bijten kan zo lekker gemeen zijn tijdens het voeden.
Heej meiden! @Cossy jeeeeej 1e tandje! Super goed . Ben het met je eens over de BV. Het is gratis én het beste voor je kind, waarom dan niet? @Slapen...Naomi slaapt heel af en toe door. Van 00u/01u tot een uur of 7. Maar meestal komt ze rond 23u/00u, 4u/5u en dan weer om 7u/8u. Ik leg haar de eerste helft van de nacht in haar eigen wiegje, en na de voeding van 4/5u laat ik haar in ons bed liggen want ik val meestal direct na het drinken al in slaap. En na de voeding van 7/8u leg ik haar weer in het wiegje. Werkt perfect! Ze slaapt overal haha . Op de bank, in haar wiegje, in ons bed, in de box, op de arm, zelfs op de grond (op een kleed)...echt overal . O verder nog super goed nieuws! Ben vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs! Ben echt super blij, eindelijk mijn roze pasje!
Ja ik vind het ook gewoon zo jammer van die borstvoeding, het is zoiets moois, als je je kindje zelf kunt voeden, en beschermen tegen ziektes en allergieën... Maarja helaas is er nog steeds een beetje taboe op in Nederland, vandaar dat is de dames ergens ook wel begrijp hoor. En het blijft uiteraard een persoonlijke keuze. Maar jammer vind ik het wel. Miracle -> Hihi nou dat hoop ik ook... Dayenne -> PROFICIAAAAAAAT!!!!!!! Echt fijn, je rijbewijs! Kun je zeker goed gebruiken! En ook goed dat Dayenne al vaker doorslaapt zeg! Groetjes, Cossy
@cossy; gaaf zn eerste tandje alweer hihi idd goed uitkijken met de bv... @all; had dit nog niet met jullie gedeeld: afgelopen dinsdag toch mijn eerste echo gehad? HET HARTJE KLOPT! we zijn zo blij toch weer een stap verder oja, volgens mn eigen berekening was ik dinsdag 7 weken en toen de gyn het vruchtje op ging meten kwam hij op 6 weken en 3 dagen, wat moet ik nou aanhouden??
Hoi dames! Wilde even melden dat ik ook al doorslaap (sorry Dayenne ops ) Gien -> Hoeraaaa, het hartje klopt!! Wat goed zeg!! Wist je dat de kans dat het nog mis gaat kleiner is dan 1% als er een kloppend hartje is gezien? Je moet trouwens voorlopig gewoon de datum aanhouden die je zelf hebt berekend, want de meting op de echo is nog heeel onnauwkeurig (omdat ukkie nog zo mini is). Met een week of 12 mag je wel de echo aanhouden. Groetjes Cossy