Tienermoeders

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door boterbloempje00, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Nja, dat ben ik niet helemaal met je eens. Als een kind jongere broertjes/zusjes heeft is het vrij logisch dat ze er over na hebben gedacht, maar als ze geen broertjes/zusjes hebben, zal een vijfjarige er ook niet zomaar over nadenken waar een baby z'n eten vandaan haalt! En die 'tieten' zitten nou eenmaal altijd onder kleding, die gezonde gene hebben ze dan inmiddels wel aangeleerd. Dus dat die ineens tevoorschijn worden gehaald om vervolgens bij een baby in de mond te stoppen, ja, dat is gewoon vreemd voor een kind. Een flesje kent een kind wel ja, dat zien ze op televisie met baby's en lammetjes en ....... je kan het zo gek niet verzinnen, maar borstvoeding is voor hen nog niet logisch. Je kan moeilijk verwachten dat kinderen in groep 1 van de basisschool al de algemene kennis van (op)groeien moeten hebben, toch?!

2. 4days

4days Niet meer actief

Maar kijk, DAAR zit m juist t probleem! ;) Natuurlijk verwacht ik van een klein kindje niet dat hij de menselijke anatomie kent, maar het zou naar mij mening beter zijn als mensen er niet constant zo geheimzinnig over deden. Nu zien veel mensen het als iets 'vies', omdat ze niet aan het beeld zijn gewend.

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heeej meiden

Allereerst mijn excuses dat ik zo lang niks van me heb laten horen.
    De laatste weken waren ontzettend hectisch...Lang verhaal, zal jullie daar niet mee vervelen.
    Hoe is het hier met jullie?
    DaYa nog gefeliciteerd met je zoon! Prachtige naam :D. Hoe komen jullie toch op die namen?

Hier gaat het nu redelijk...Met naomi gaat het in ieder geval super! Ze groeit hartstikke hard. 6290 gram en 60,5 cm alweer!
    Geef nu voornamelijk flesvoeding helaas. BV was niet het beste voor haar. Ze spuugde alles weer uit en kwam daardoor om de 2 uur (ook 's nachts). Mis het wel hoor!
    Cossy geef jij nog BV? En DaYa wat doe jij?

Weltrusten alvast!

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    @dayenne; jammer dat de bv niet goed ging maar als het beter is voor Naomi dan zou ik oowk veranderd hebben van voeding :)

Hier gaat het goed gelukkig :)

Liefsz

5. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hee dayenne,

ik vroeg me al af hoe het met jou was ;) wat een lekker grietjeis je meis ook he! wij krijgen ook een meisje :D:D helemaal blij!

@ here; ga ook proberen om borstvoeding te geven, maar ik ga mezelf en het kind niet pesten als het niet lukt, dan kolf ik wel ofzo, en ander kv, tegenwoordig is dat ook heel goed hoor! maar idd de borst blijft het best ;)

@ de rest; hoe isset bij jullie?

6. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    staat de meeting nog altijd gepland in het weekend??

wil echt graag mee maar kan alleen door de week

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Volgens mij wel,, door de week ga ik niet meej :( moet ik werken

8. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Ik 20 min vriend bijna 29 hebben een dochtertje van 2 en half en zijn nu bezig voor de 2e.

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    welkom :) 8)

10. 4days

4days Niet meer actief

Welkom!!:D

Dayenne -> Hee, welkom terug! ;) Ja ik geef nog bv. :) Het gaat prima dus ik zie voorlopig geen reden om te stoppen.

Groetjes!!

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden!

@Cossy goed hoor! Heb respect voor je. Had zelf ook zo graag zo lang BV gegeven.
    @Gien wat goed, gefeliciteerd! Hoe gaat alles met de zwangerschap?

Ik mag om 13u mijn diploma ophalen:D. Had afgelopen donderdag eindexamen gedaan:).

Fijne dag nog meiden!

12. 4days

4days Niet meer actief

gefeliciteeeerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hihi super lief, thanks!!:D

Heb 'm in de pocket!! Ben echt zooo blij. Had het nooit meer verwacht!

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! :D

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Thanks!!!

16. 4days

4days Niet meer actief

Hihi dan is het deste leuker, als je het niet meer had verwacht! :D Heerlijk he, nu kun je lekker met je meissie gaan genieten zonder zorgen aan je hoofd!! :D :D

17. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hey meiden als jullie naar dolfinarium gaan heb ik hier nog kaartjes liggen waar je met 6 personen 3,50 p.p korting krijgt dus als iemand ze wil hebben pb me dan dan stuur ik ze op! is maar un idee! Heb er 8 dus voor genoeg personen!

18. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ben ik weer 's! :oops: (Kijk ikke heb nieuwe gebruikersnaam! :p )

Dayenne, gefeliciteerd meid!!! Lekker gevoel zeker! :D

Wat is het verder rustig hier?! :p

Over meeting; ik ben helemaal de draad kwijt wie er nou mee kunnen enz! Misschien een idee om toch een andere dag te plannen waarop iedereen mee kan?! Maken we ff een lijstje met alle data waarop we kunnen en dan pikken we een datum die bij iedereen op het lijstje staat! (Dimmel, btw, die bonnen, die zijn inderdaad wel handig hahaha maar jij gaat ook gewoon lekker mee!)

MamaEsther: juli 18 - 19 - 22 - 25 t/m 31
    -------------augustus
    1 t/m 10 behalve de 4e

Zo en dan nog even een updeetje van hier! Euhm........ Alles gaat gewoon goed eigenlijk hahaha! We zijn de woonkamer weer 's aan te omgooien (lees: met zo min mogelijk meubilair alles opbergen zodat zoveel mogelijk ruimte overblijft voor de kids :p ) wat dus betekent dat twee kasten naar de kringloop gaan en twee kasten naar boven verhuizen! Nu alleen nog even een nieuwe computerkast scoren en dan zijn we weer klaar voorlopig! :)

Met de kids ook alles lekker! Dariënne gaat over naar groep 2 alweer! Ze is hartstikke slim en sociaal (wist ik al maar toch leuk om te horen haha) al is ze dan niet zo goed in tekenen enz (heeft ze van mij) en al bij al is ze een heerlijk vrolijk kind! Aldus de juffen.. ;)

Yashyra is nu aangemeld bij integrale vroeghulp; kunnen we eindelijk gaan uitzoeken waar het nou misgaat bij haar. Wij blijven heel hard roepen dat het 'gewoon' ADHD is, maar ik wil gewoon dat het arme kind gediagnosticeerd wordt zodat we het kunnen gaan behandelen! De arme schat zit zichzelf zoooo vreselijk in de weg; dit gaat zo niet langer.. Ze is een gevaar voor zichzelf, voor d'r zusjes en d'r broertje en een grote bron van frustratie voor papa en mama.. Het gedrag van deze ene kleine meid terroriseert soms ons hele gezinsleven en dat moet anders kunnen! Daarom zijn we er nu intensief mee bezig en ik moet zeggen; het is al een opluchting dat we nu bijna zover zijn dat we haar kunnen gaan behandelen, zelfs nu er nog niet eens een diagnose is! Het einde is in zicht!

Naeyyssa.... Sjah, is gewoon Naeyyssa haha. Niet veel nieuws. Ze is bezig met zindelijk worden (SNEL!) en is de gezelligheid zelve als altijd. Helaas wel wat kopieergedrag t.o.v Yashyra, maar bij haar is het duidelijk kopieergedrag terwijl er bij Yashyra gewoon echt wat mis is, psychisch..

En Chaevynn, ons heerlijke manneke! Groeit als kool. Het kleine is er al lang en breed weer vanaf; hij komt gemiddeld 315 gram per week aan op mamamelk! *benzotrots* Veel lachen doet hij nog niet, is hij te serieus voor denk ik haha. Maar gisteravond, samen met mama in bad, liet hij dan eindelijk zien dat hij het wel degelijk kan! Klaarwakker, en LACHEN joh! :D Heerlijk om te zien!

Pff wat heb ik nog meer te melden.......... Oh ja, ik heb ook de auto nog in de prak gereden!! K*tzooi! Iedereen is ok, ik reed niet harder dan 10km/u.. Driepuntskruising, van ieder punt kwam een auto. De auto rechts van mij (die ik voorrang moest geven) zag ik een beetje laat, niks aan de hand zij remde voor mij, maar met dat ik m'n hand opstak ('dank je wel en sorry!') glipte het stuur uit m'n zweethanden en schoot m'n voet van de koppeling. Door de schrik trapte ik naast de rem en daar ging ik........ Tegen de aanhanger van de auto die voor mij van links kwam.. Aanhanger heeft niks (behalve een beetje extra lak haha) dus het maakte hem niks uit, maar mijn hele zijkant zit in elkaar van koplamp tot achterlicht.. Bestuurdersdeur kan niet eens meer open.. Heb echt lopen janken als een klein kind, behalve mijn kinderen is mijn auto mijn meest waardevolle bezit! Mijn auto is me heilig.. En wat helemaal lachen is, is dat de auto WA+ is verzekerd en ik krijg dus geen cent terug.Maar goed, inmiddels 12 dagen verder hebben we iemand gevonden die 'm vrij goedkoop weer kan maken en daarnaast hebben we 'gewoon' (ja dat doe je natuurlijk iedere dag haha) nog zo'n zelfde auto bijgekocht zodat we nu twee zevenzitters voor de deur hebben staan haha. De Golf moet dus helaas baan ruimen............maar daar komt er wel weer eentje voor terug mettertijd.

En nu ben ik uitgel*ld hahaha! :)

19. 4days

4days Niet meer actief

Esther -> Hahaha, ben je echt zo'n autofan? :p Als ik met mijn Corsa ergens tegenaan reed kon het me echt niets schelen, zo lang ik nog van A naar B kom vind ik het prima. Maargoed, dat kan er ook mee te maken hebben dattie al 13 jaar oud is.

Voor Yashyra hoop ik dat er snel een oplossing komt! Hoe sneller hoe beter, dan kan er tenminste aan het probleem worden gewerkt!

Wel fijn dat het met de andere kids zo goed gaat. En dat jullie mannetje alweer stukken is gegroeid, helemaal alleen door mamamelk! ;) :D Daar mag je ook trots op zijn hoor! :)

20. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    Ik wil echt heel graag mee maar ik kan echt alleen maar door de week dus als de datum bekend is en niet in het weekend zal ik altijd wel mee kunnen alleen 31aug tot 9 sept ben ik op vakantie

Deel Deze Pagina