Hier ligt Jaimy als vanaf 7 uur in bedje , nu is ze sinds een half uur klaar wakker :O Iets wat normaal nooit gebeurd... Even aankijken of ze wakker blijft of terug in slaap valt.. Ben het niet gewend van der.
@miracle; Reageerd Jaimy op onweer? sommige kinderen worden altijd onrustig als er onweer in de lucht zit,, krijgt Jaimy nog een fles savonds? Liam slaapt nog lekker,, hopelijk nog een half uur en dan de laatste fles en weer naar bedje toe tot morgen ochtends 6 uur haha nou jah moet er denk ik nog wel een keer uit voor de speen maar dat is nog wel te doen Liefsz
Hmm dat weet ik eigenlijk niet , wist niet eens dat baby's daarop konden reageren * Bloost* Nee Jaimy krijg geen late fles meer , ze krijgt nog een fles om 18.30.. LOL eigenlijk dus nog wel een avond fles , haha Jaimy der schematje nu is ong.: 08.00 Pap ( 180/6 + 6 scheppen ontbijtpap ) 10.00 Halve boterham of fruit + Sapje 12.00 Boterham + Sapje 12.30 Middag slaapje (slaapt ze tot 14.00 soms tot 15.00 ) 14.00 Koekje oid , soms nog een flesje vam 90/3 17.00 Warme hap + Sapje 18.30 Fles 180/6 + 3 scheppen rijstebloempap met Vanille 19.00 Naar bedje toe , slaapt ze door tot de volgende ochtend Een hele verandering vergeleken met een paar maandjes terug
@humbly Jaa ze heeft wel goed gedronken..Ze drinkt nu 135cc.. Meestal slaapt ze ook verder maar soms ook wel niet Heel appart hoor.. Jeetje wat veel dingen wat verstoppend werkt maar 1 a 2 poepluiers per dag is goed.. Liefs
Mooi schema jah! eet ze met de pot meej of gewoon nog groente hapje? ( ben niet nieuwschierig hoor ) haha Liam krijgt door elke fles een schepje ( van de nutrilon ) rijstebloem met vanille smaak door de fles anders drinkt hij niet,, sinds ik dat door de fles heen doe gaat hij van de 90cc a 120cc naar de 180cc naar de 210cc,, dus een wereld van verschil en nu heeft hij ineens heel veel energie en begint meer te ontwikkelen Liefsz
@mariss; jah daarom, daarom blijf ik oowk met de olie doorgaan anders gaat hij weer terug naar de harde/geen ontlasting en krampen,, Goed zow!! 135cc is netjes! en dat slapen word vanzelf wel beter Liam sliep oowk bijna niet of moeilijk toen hij een maand was en nu gaat het een stuk beter ( heeft nog wel momenten dat het niet wil lukken hoor ) Liefsz
Ohh dat helpt idd goed dan ! Jaimy krijgt hem nu van Bambix , was eerst van Nutrix ( of was het nou nutrilon ) Ik gebruik de rijstebloempap voor haar avondfles hierdoor is ze dus door gaan slapen tot de volgende ochtend Ja ze eet volledig met de pot mee op wat kleine dingetjes na die ze nog niet mag hebben ( pittig gekruid , draadjes vlees e.d ) Ze krijgt daarbij door haar flessen ook nog JohannesBroodPitmeel ivm met haar Reflux
haha jah helpt goed hier jah is nu van bambix en was eerst nutrix zag ik op de verpakking staan,, Lekker makkelijk als ze met de pot meej eten haha zoveel eten ze toch nog niet in het begin Liam krijgt oowk 5 schep nutriton door de fles heen ivm zijn reflux,, Gaat het wel goed met de rest van haar voeding? speelt de reflux dan niet op? Liefsz
@humbly Ja dat moet ook niet..Dat isheel pijnlijk voor de kleintjes.. Baal er soms wel van hoor dat ze niet in slaap kan komen hoor.. Maar j is niet anders.. Liefs
Jah dat had ik oowk heel erg haha maar gelukkig word het steeds beter ze moeten oowk eerst wennen he in een vreemde wereld ( zeg ik nu,, haha toen was het erg ) Liefszz
Jaimy heeft een lichte vorm van Reflux en dit gaat gepaard met te gulzig eten. Dit had ze al vanaf dag 1 en dat dan ook nog eens in combinatie met de hoevelheid BV die ik had ( Had BV genoeg voor een tweeling ! ) Was dit dus in het begin erg heftig , de voeding die ze bij mij dronk kwam er net zo hard weer uit.. Uiteindelijk dus JBPM bij gaan geven 2 hapjes voor een voeding en 2 hapjes na een voeding. Elke voeding opnieuw ook tijdens de nacht voeding.. 4 maanden daarna liep mijn BV hevig achteruit ( Spanning en stress tijdens de toen woonsituatie werd teveel voor mijn BV ) en toen zijn we overgegaan op KV ik dacht dat ze nu , omdat KV toch dikker is en sneller vult , het nu wel minder zou zijn.. Ze ging wel wat minder gulzig drinken maar bleef veel spugen , dus weer JBPM erdoorheen.. De voedingen moesten , en moeten nog steeds , dik genoeg zijn voor haar zodat ze dus niet te snel kan drinken en zodat het ook beter in haar maagje blijft liggen , dus vandaar ook de Rijstebloempap door haar laatste fles. Daarvan is ze gaan doorslapen tot de volgende dag omdat haar maag nu zo gevuld was dat ze er een hele nacht op kon teren. Nu 6 maanden verder 3 pogingen tot het afbouwen van de JBPM , wat niet is gelukt geen JBPM door haar fles enhet is meteen weer spugen , hebben we het opgegeven en blijven we haar flessen en pap dik maken tot ze dadelijk kan lopen.. * Het is algemeen beken dat kinderen met Reflux , lichte vorm of niet , weinig tot niet meer spugen zodra ze rechtop gaan lopen. Dit heeft te maken met de maagklep die dan dicht valt na elke maaltijd ( Flesssen e.d ) * Het gulzig eten en drinken is inmiddels veeeel minder maar de reflux is er dus nog steeds ( lees: Niet meer spugen sinds lopen ).. In het begin moesten we het ook nog door haar sapjes doen maar dat hoeft gelukkig niet meer. Haar sapjes drinken kan ze goed binnen houden alleen haar flessen niet. Je merkt ondanks de JBPM dat ze nog wel spuugt , valt voornamelijk op als ze heel erg druk is en net heeft gedronken en al helemaal als er dus geen JBPM doorheen zit. Ook het vastere voedsel heeft zijn voordeel , zodra het drinken en het eten samen komt in maag kan het dus moeilijker omhoog. We zijn het inmiddels gewend maar stiekem hoop ik dat beebje 2 er straks geen last van heeft , gezien het feit ik weer BV wil gaan geven en de papjes overdag maken en 2 hapjes voor en na een voeding geven niet erg is maar je snachts wel erg opbreekt.. ( Bijv. komt ze om 02.30 moet je eerst een klein papje maken van de JBPM , baby verschonen, 2 hapjes geven , aanleggen en voeden , daarna weer 2 hapjes geven en in bedje leggen.. Vervolgens bakje schoonmaken anders krijg je een heel vies goedje na aanhalve nacht.. ) Maar als het zo is dan is het zo , ik zeg al we zijn het inmiddels gewend Ik ga hier ook afsluiten , Jaimy is er net een half uurte uit geweest en ligt weer in bedje maar heeft nog totaal geen zin om te gaan slapen.. * Zucht * Dus dat beloofd nog wat.. Alvast weltrusten en tot morgen !!
nou meiden jullie hebben aardig wat gekletst haha! Hier gaat alles zijn gangetje alleen is zaterdag de auto kapot gegaan en zou reparatie van 700/800 euro worden dus die is naar de sloop. Nu zonder auto maar even alleen denk ik dus dat we dan niet mee op vakantie kunnen .... Ons schema is als volgt 06.15 fles 180+6 9.30/10.00 half potje fruit en liga 11.30/12.00 anderhalve boterham 12.30 fles 120+4 15.00 drinken en af en toe een vingerkoekje 16.30 groente 18.00 danoontje 19.00/19.30 fles 210+7 en dan naar bed tot de volgende ochtend 6u!
Hai meiden! Hier weer eens een updeetje van mij. Chaevynn doet het geweldig en de borstvoeding loopt als een trein! Ben echt apetrots! Mijn verhaal is trouwens ook te lezen op borstvoeding.com, althans de eerste twee delen! Want het wordt als een heus vervolgverhaal geplaatst! Wel heb ik op het moment weer wat last van kloofjes, omdat Chaevynn door een gevoelig buikje ontzettend onrustig drinkt en regelmatig (lees: zo'n 30 keer per voeding) met het vacuum nog intact zo hard trekt dat de tepel uit zijn mond valt.. Best wel au zeg maar.. Maar gaat wel weer over, het is niet onoverkomelijk.. Dariënne heeft zomervakantie!! Jeetje, haar eerste 'welverdiende' zomervakantie.. En na de vakantie gaat ze alweer naar groep twéé!! Wat gaat het hard.......... Yashyra wordt zowaar weer wat liever, is beter te handelen zeg maar. Ze heeft nog steeds haar streken natuurlijk, maar er valt beter mee om te gaan.. Naeyyssa is momenteel nogal hysterisch; haar zusjes hoeven haar maar aan te kijken en ze begint al te schreeuwen. En ze hééft een harde stem! Bahbah iedere dag koppijn dus.. Maar ja zal wel een fase zijn?! Met mij ook alles ok; heb helaas wel een fikse keelontsteking te pakken, maar volgens mij wordt die al wat minder vandaag! 11 Augustus moet ik weer aan het werk; daar zie ik wel gruwelijk tegenop.. Als dat maar niet de nekslag voor de BV betekent......... Verder geen nieuws! Over gebruiksaanwijzingen met flesvoeding gesproken; been there done that.. Ik had een kind met chronisch hongertekort; Naeyyssa was 6 dagen oud en een pond afgevallen toen ze voor het eerst in het ziekenhuis terecht kwam. Na tweeënhalve week sondevoeding mocht ze naar huis, maar niet veel later was ze weer terug omdat ze gewoon echt niet wilde eten. Uiteindelijk is ze aan de Infatrini gezet (google maar eens) en dat heeft ze een jaar lang gedronken. Ze dronk zo'n 80cc per voeding; zeven voedingen per dag. En dat met pijn en moeite. Naeyyssa is nu bijna twee en eet nog steeds geen vlees, bijvoorbeeld en warm eten gaat mondjesmaat. Maar verder is ze er goddank helemaal overheen gegroeid! Tot gauw weer meiden!
Hallo Misschien een beetje off-topic, maar via een ander forum ben ik hier gekomen Over een hele poos ben ik ook een 'tienermoeder', hihi
Xdien: Welkom hier ! En dat is niet off-tpoic hoor Zoals je op de lijst kunt zien zijn er nog een paar zwanger , waar het om gaat is dat je een Tiener/ Jonge mama bent/word BellaLuna: Nog 3 weekjes !!!