@Miracle, ja die wachttijd is balen is. Hier is de wachttijd al opgelopen tot minimaal 5 jaar. Mijn buurmeisje verdient 1800 bruto en staat al 5 jaar ingeschreven, maar krijgt nog steeds niks . Echt belachelijk, want nog blijven ze alles slopen en koophuizen ervoor terug plaatsen. Terwijl de vraag naar huur al zoo hoog is. Kan me voorstellen hoor, dat je graag een eigen woonruimte wilt! Das toch ook het fijnste .
@ Dayenne: Ja erg he..Hier is de wachttijd bij het ene woonbedrijf 7 tot 10 jaar ( ) en bij het andere woonbedrijf voor een flatje ongeveer 4 jaar. Ik heb ons ongeveer een maandje geleden ergens bij ingeschreven en daar is de wachttijd voor deze gemeente max. 1 jaar dus ben benieuwd.
Ooooh max 1 jaartje is netjes toch! Dan ben je binnen een jaar het huis uit . Ik hoop voor je dat je snel wat hebt!
Ja idd , nu ben ik toch wel benieuwd of het echt zo is hoor. Haha , ben op dat gebied net iets te vaak voorgelogen door woonbedrijven
Ik wacht ook een huisje /appartementje de wachtlijsten zijn 3jaar normaal gezien. ik Zou graag voor die tijd een tweede kindje willen zodat ik een huisje met 3slaapkamers krijg. Ik vraag me juist af of ik dan terug naar achter van de wachtlijst ga... hoop van niet...
Hoi meiden! Sapphira -> Pfff jah lijkt me balen zeg, als je echt graag kinderen wilt en je vriend niet... Maar ik ken het gevoel wel. Ik zei altijd tegen mn vriend van goh over een paar jaar wil ik wel kinderen, en dan riep hij meteen van neee ik wil nog 10 jaar wachten... Bloempje -> Blokhut... Of was het een boomhut? Verena87 -> Toch lijkt me dat wel z'n charme hebben, in zo'n schip. Het idee dat je altijd gewoon kunt gaan varen en dan toch je hele huisje bij je hebt! Bianca18 -> Klinkt goed zeg! Lijkt me echt relax, zo'n grote woning! Miracle08 -> Oww net zo'n cr*p-situatie dus... Lijkt me echt minder op met zoveel mensen op elkaar te zitten... Heb je niet constant stress met iedereen? En inderdaad, met dat urgentie snap ik ook niet hoor. De mensen die het het ergste nodig hebben krijgen het niet! Mensen die gaan scheiden, ja die krijgen meteen een huis. Maar ons laten ze met zijn 3en in een kamer of met zijn 8en in een huis zitten. Te belachelijk voor woorden! Dayenne -> Dat meen je toch niet?!? Dat kunnen ze toch echt niet maken? Want hier wordt voor alle mensen gewoon wat geregeld als er woningen worden gesloopt. Ik zou echt proberen actie te ondernemen hoor... Naar de gemeente, of naar maatschappelijk werk ofzo? Desnoods zou ik naar de lokale krant stappen! Dat is toch echt niet normaal, met je kind onder een brug zitten zeker... Trouwens, wauwie, sexy buikje! Joyce1990 -> Je zult denk ik niet verder naar achteren op de lijst gaan, maar het kan wel dat je langer moet wachten. Meestal zijn woningen met 3 of meer kamers populairder dan woningen met 2 kamers, dus is de wachttijd dan ook langer. Misschien kun je ze wel zo lang op 1 kamer leggen? Trouwens, bij ons zijn de wachttijden ook belachelijk lang, echt jaaaaren! En overal waar je kijkt zijn ze appartementen aan het bouwen. Maar allemaal luxe residenties... En het interesseert echt niemand dat de mensen die niet zo veel geld hebben met de handen in het haar zitten... Nouja, ik zal voor jullie allemaal meeduimen! Groetjes, Cossy
Cossy we zijn er idderdaad ook erg blij mee, voorlopig blijven we hier wonen.... mijn man wil het liefste een boerderij kopen in de toekomst. Maar voor nu zitten we hier perfect, lekker naast het bos en een groot grasveld voor en naast ons huis! SUPER! Liefs
Hoihoi Dayenne ik breek even in maar ik neem aan dat je nu huurt via een wongingstichting of iets dergelijks deze mogen jou niet zo maar op straat zetten mits dat je wist toen je de woning betrok dat het gesloopt werd. Was dit niet zo dan is de betreffende woningstichting/vereniging verplicht jou een gelijk waardig woning te bieden Wij hebben namelijk in een soort gelijke situatie geleefd gelukkig bleek in ons geval dat er geen gelijkwaardige woning was dus gingen wij van een flat op 1 hoog met drie slaapkamers naar een tussen woning eengezins met 5 slaapkamer en ene royale tuin. groetjes Ilona
@Ylona bedankt voor je reactie, maar helaas wisten wij al dat gesloopt zou worden...We hebben dus nergens recht op. @Cossy naar de gemeente zijn we al gestapt. En zij konden niks voor ons doen. Toen ik zei dat we dan met een baby op straat kwamen zei ze: 'ja mevrouw daar kunnen we niks aan doen'. We werden zo weggestuurd . We gaan nu op eigen houtje proberen een huisje te regelen, maar mocht dat voor januari niet lukken dan stap ik naar de krant. Maak ik er een extra zielig verhaaltje van...'gemeente zet stel met pasgeboren baby op straat'. Ik zie het al helemaal voor me! En die Vogelaar mogen ze van mij ook wel afschieten. Zij is degene met die o zo mooie plannen voor deze buurt. Maar wat doet ze? Ze sloopt alle goedkope (en nog goede!) woningen, en zet er retedure koop- of huurflatjes voor terug. Moet je voor de grap is kijken op internet naar de Toren van Gelre. Alleen rijken kunnen dat betalen! En alle huisjes langs de dijk...pfff gemiddeld kosten ze 280.000 euro. En de arme mensen? Die moeten verkassen naar de slechtste wijk hier in Arnhem (Geitenkamp). Dus wat doet Vogelaar met deze zogenaamde 'achterstandwijk'? Juist, ze verplaatst het probleem.....Kan zo over 2 jaar bij de Geitenkamp alles gaan slopen. Uiteindelijk liggen de arme mensen echt onder de brug. Maar het interesseert niemand iets, als ze het zelf maar goed hebben. Grrr kan me daar zo boos over maken! Zonder geld heb je gewoon geen recht van spreken. Wij kunnen roepen wat we willen, alleen de rijken worden gehoord. Sorry hoor, soms moet ik het even eruit gooien. Wij zien hier elke dag de liefste mensen zielig hun spulletjes pakken om naar een wijk te gaan waar ze helemaal niet willen wonen. En we zien er rijkelui voor terug komen. Die nog durven te zeggen ook dat deze 'opschoning' goed voor de buurt is . Zo...*zucht*...dat ben ik weer eventjes kwijt . Enne, thanks voor je compliment! Ben keitrots op mijn buikkie .
Dayenne dat kan ik me wel voorstellen hoor dta je zo reageerd! Ik moet die vogelaar ook niet.. Niet dat ze iets slechts doet/deed in mijn woonplaats, bij ons geen achterstands wijken maar ik ivnd het gewoon irritant hoe ze op de manier wat jij nu beschrijft alles verplaatst.. Met als gevolg uit eindelijke meer haat en neid... HBier gaat alles zijn gangetje... We zijn onderweg naar Utrecht, dan laden in Venlo, an Venlo naar Namur, van Namur naar Heer agnimont en vanuit daar naar Terneuzen, dus de komende 2weken zijn we weer zoet gelukkig... Maar als we het dan toch over de politiek hebben... Ik heb een schurthekel aan degene die over de binnenvaart gaat. die willlen alle schepen aan de nieuwbouw eisen laten voldoen, waardoor schepen die misschien maar 50000euro waard zijn voor dat zelfde bedrag moeten gaan verbouwen/repareren... In ons geval hebben we nog wel even, maar je kan niet van en schip wat meer dan 60jaar oud is verwachten dat het aan de nieuwbouw eisen voldoet... (mijn) Dayenne heeft opnieuw het gillen uitgevonden, erg vervelened. maar meestal gilt ze even en probeerd daarna woordne te maken...
Hihi grappig . Ja soms zijn die eikels echt belachelijk bezig he...soms snap ik echt niet waar hun verstand zit . Succes in ieder geval met je reis!
belachelijk zeg.. van jou woonsituatie! En ik snap ookwel dat je niet weg wilt uit ie gemeente je hebt dara natuurlijk alles zitten! Hier in Almere is Alles ook zo ontzettend duur! de huur die wij gebruiken voor een 3 kamerapartment.. heb je in lelystad een mooie eengezinswoning! Jullie studeren toch nog beiden? of niet ( ik heb een beetje last van dementie.. dus sorry als ik het vraag? )
@ Cossy: Soms is het wel stressen ja maar gelukkig heb ik een hele goede band met mijn ouders en mijn vriend ook dus is het (nog) goed vol te houden. Ik kan er soms ook niet met m'n verstand bij , ik heb hier met de berugemeester e.d en ze zeggen allemaal dat je daarvoor bij de woonbedrijven moet zijn.Ja hallo die helpen ook niet hard. Echt verschrikkelijk...
Dayenne -> Pfff jah tis echt zo verschrikkelijk frustrerend! Verena87 -> Oww hopelijk duurt dat dan nog even met die eisen zeg! Als jullie toch al ergens anders wonen ofzo. En trouwens de huurprijzen kunnen van plaats tot plaats heeeel erg verschillen hoor. Waar we nu heen gaan betalen we voor een 3 kamer-appartement even veel dan we tot nu toe betaalden voor een studiootje... gewoon omdat het in een kleiner stadje (of groot dorp?) ligt. Vandaag de hele stad afgezocht naar rupsje nooitgenoeg! Vind dat echt zo'n leuk boekje, ik wilde de grote kartonnen versie hebben! Uiteindelijk hebben ze het maar voor me besteld. Groetjes, Cossy
als we het dan toch over zoeken hebben: ik ben al tijden op zoek naar een tijgertje knuffel in badjas.. Ik heb die toen ik zwanger was op een tankstation, zodat ie leuk in dayenne's kamertje kon.. Laat dat nu net haar knuffel zijn geworden... en juist daarvan heb ik er maar 1. dus ik heb inmiddels al stad en land afgezocht, internet afgezocht naar die knuffle maar ik kan hem niet vinden wij betaalden voor ons appartement in mijn durpke ook wel flink wat (vin dik ) maar bij ons in d eregio zitten alle huurwoningen tussen de 400 en 500 euro. muv de studiotjes he
Nou dan valt onze nieuwe woning heel erg mee zeg! We betalen op het moment ruim 300 euro voor een studiootje, maar onze nieuwe woning met 3 slaapkamers kost 340 euro per maand! Vind ik echt goedkoop! En ik zal es zoeken naar een tijgetje!