Tienermoeders

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door boterbloempje00, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Cossy, hahahaha ik heb over drie! bevallingen amper vijfenhalf uur gedaan.. :) Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het persoonlijk liever had gehad dat ze wat langer hadden geduurd, dan had ik nog tijd gehad om tussendoor even bij te komen.. Om over de naweeen maar te zwijgen......... Brrr, die waren beroerder dan de bevallingen allemaal bij elkaar!

Dayenne, hahahaha ja dat ben ik! :evil: :) Maar echt, niet teveel zorgen meid, ik zeg altijd het gaat er lachend in en het komt er schreeuwend uit! :) :)

Mijzelf, even een *oei* van mijn kant. Toelichting: als je de pil slikt wordt een eisprong tegengegaan. In principe kun je dus stellen dat je gedurende de totale tijd dat je de pil slikt zelden tot nooit een eisprong hebt (bij correct gebruik). MAAR als je (juist in de eerste week!) een pil vergeet, is het risico dat er (vervroegd) een eisprong optreedt juist het grootst! En als dat eitje springt, kan het bevrucht worden.......... Even een kopietje uit de gebruiksaanwijzing van een anticonceptiepil:

Eerste week. De vrouw moet de laatste vergeten tablet innemen zodra zij eraan denkt, zelfs als dit betekent dat zij twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Zij gaat dan op het gebruikelijke tijdstip verder met de resterende tabletten. Bovendien dient gedurende de eerstvolgende 7 dagen na het vergeten aanvullend een barrièremiddel te worden gebruikt. Als er geslachtsgemeenschap heeft plaatsgehad in de week vóór het vergeten van de tabletten dan moet rekening worden gehouden met een mogelijke zwangerschap. De kans op zwangerschap wordt groter naarmate er meer tabletten zijn vergeten en deze tabletten korter na het tabletvrije interval zijn vergeten.

Ik heb zelf ook ervaring met zo'n situatie. Ik was 1 pil vergeten in de eerste week en BAM zwanger. Is helaas misgegaan op bijna 7 weken...... Of dat bij jou ook zo is kan ik natuurlijk niet zeggen (gelet op die 15 tot 25% kans ;) ) maar het KAN dus wel degelijk! Ik zou dus zeggen; je hebt zo'n 15 tot 25% kans op zwangerschap...............

Eerised90, nee, zekerheid heb je inderdaad niet tegenwoordig.. Ik ben 1 keer zwanger geraakt door de pil, drie keer door de spiraal en 1 keer door pil+condoom+periodieke onthouding (huidige zwangerschap).. Mijn drie dochters waren daarentegen gepland.. En ook ik heb helaas een keer voor de keuze 'gedwongen abortus' gestaan, godzijdank hebben wij dat toen niet door hoeven zetten omdat moeder natuur net op tijd ingreep.. (hele verhaal kun je eventueel lezen op onze kidzsite in het dagboek, in de periode april/mei 2008) Het is een hele akelige periode geweest waar ik met veel pijn en verdriet aan terugdenk.. Ik ben voor jou in ieder geval heel blij dat je nu in een andere situatie zit en dat je er goed uitgekomen bent!

Liefs
    Esther

2. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Daya; Ik zie dat jullie een jochie krijgen, wat geweldig zeg! Meiden zijn natuurlijk ook hartstikke gezellig maar een jongen erbij is echt leuk :-D Die mag wel van zich afbijten met die grote zussen :)

3. mijzelf

mijzelf Lid

27 jan 2009
    96
    0
    0
    studente
    dankje voor je in formatie ..
    euhm ik zei dat ik 2 pillen was vergeten het zijn er eiegnlijk 3... net ontdenkt .. mjah.. we zien wel zker:s

4. 4days

4days Niet meer actief

Daya -> Oh zie je, daar heb ik nou weer totaal geen last van gehad, van naweeen. Ik had alleen een beetje pijn tijdens het drinken, maar niet meer dan bij een ongesteldheid. Zodra Vince geboren was viel de pijn in een keer van me af en was alles weg.

Mijelf en Daya -> Ik denk eigenlijk dat de kans op zwangerschap kleiner is dan 15 tot 25% hoor, de meeste vrouwen moeten als ze met de pil stoppen nog een tijdje ontpillen om weer een normale cyclus te krijgen.

5. 4days

4days Niet meer actief

Trouwens Esther, ik las laatst een stukje op jouw site wat mijn kijk op een spiraaltje wel veranderde zeg... :confused: Ik had er nooit bij stil gestaan dat het pas later werkt als een pil, maar in feite BEN je dus al zwanger maar kan het vruchtje zich niet innestelen... :eek: Dat is eigenlijk wel zwaar minder.... Denk dus dat het toch geen spiraaltje gaat worden, ook niet na de borstvoeding... Voorlopig dan maar gewoon condoom..

6. mijzelf

mijzelf Lid

27 jan 2009
    96
    0
    0
    studente
    laat het ons hopen hé:) ...

7. Ik denk dat het zo MOET zijn dan, dat we een kind krijgen ofzo .. hihi :)!

Wij zijn er nu dolgelukkig mee, en ik weet zelf dat ik de kleine nu zoveel meer te bieden heb dan toen!

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Alieke, thanks! :-D Haha ja het is een mooie afsluiter hoor, een jongen.. Al was een kwartet meiden natuurlijk net zo welkom geweest; een jongetje maakt het toch wel helemaal AF.. ;)

Mijzelf, maak je in ieder geval niet te sappel meid, wacht rustig af, meer kun je toch niet doen.. Ik duim in ieder geval voor 'vals alarm'! ;) En als het wel zo is, zie ik het wel goedkomen bij jou hoor.. ;)

Cossy, die naweeen duurden zo'n 5 dagen, ik klapte iedere 10 minuten dubbel van de pijn...... Dus ik kan er zo'n 120 uur weeen bij rekenen hahahaha wil je nu nog steeds ruilen? :p Enne, betreft die spiraal; ik word al misselijk als ik aan zo'n ding DENK! :confused: :cry: bahbahbah ik heb het er ook zo min mogelijk over, want dan moet ik meteen weer janken....... Wat dat betreft ben ik uiteindelijk wel blij dat we nu dan die vierde krijgen, al was het gewoon echt helemaal niet de bedoeling en hadden we liever gehad dat hij over een jaar of twee, drie pas zou komen.. Maar nu kan manlief na de bevalling mooi een knoop laten leggen en hebben we er geen omkijken meer naar....... Dit in ieder geval nooit meer.. Geen zorgen meer om ongeplande zwangerschappen.. Gewoon lekker KLAAR! :-D ;)

Liefs

9. 4days

4days Niet meer actief

Haha jah dat dahct ik toen ook! ;) We hadden heel december 1 keer gevreeen EN ik slikte de pil! En toch werd ik niet ongesteld...ZWANGER! De dokter sprak al over een onbevlekte ontvangenis. ;)

En ik vind ook idd abortus in sommige gevallen een moeilijke maar verstandige keuze (mits het heel vroeg gebeurt, niet na 8 weken). Ik weet dat sommigen op het forum hier fel tegen zijn, zeker die wat zelf zwanger proberen te worden en het lukt niet, maar ik vind toch dat iedere vrouw dit zelf moet kunnen beslissen. En als het nog niet je tijd is om moeder te worden is dit waarschijnlijk de minst slechte oplossing.

10. Daya wat leuk na 3 prinsesjes een prinsje :) ..
    Vind je tekstje ook leuk bij je banner :D

11. Ja, ik was net 4 wkn, en ik had het ook niet gedaan als het een paar weken verder had en al een kloppend hartje had enzo!
    Heb er ook zo goed over nagedacht, en vond het echt moeilijk.
    Maar weet zeker dat ik er goed aan heb gedaan, en heb geen spijt.
    Ik ben straks 19, en zoveel verder in alles..
    Mijn relatie, ik zelf, school.. Ja vind ik ook belangrijk :) ..

12. 4days

4days Niet meer actief

Nou das ook zwaar minder zeg... Hangt dat met elkaar samen ofzo, snel bevallen en heftige naweeen? Dat zou meteen verklaren waarom ik er dan geen last van had, hahaha! Vond het sowieso heel vreemd toen: het ene moment lag ik nog krom van de pijn, het volgende moment was alles helemaal weg..?!?

Ja kan ik me voorstellen :confused: Dat wordt m voor mij dus ook niet...

Hmm dat lijkt me wel vreemd hoor. Gewoon te weten dat je hierna klaar bent... Nooit meer zwanger worden, nooit meer trapjes in je buik, nooit meer bevallen (oke daar teken ik voor, maargoed ;) ), nooit meer een baby na deze... Dus alles wat je nu ervaart is eigenlijk de laatste keer!

13. mijzelf

mijzelf Lid

27 jan 2009
    96
    0
    0
    studente
    hey.. ja ik ga mij niet te druk maken .. :)
    hoe bedoel je bij jou zie ik het wel goed komen?:)
    mjah kheb zo een heel opgezwollen buik.. kan ook zijn van men pil te vergeten zijn als het maandag nog zo opgezwollen staat ga ik wel eens langs bij men doktr...x

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Thanks! :-D

15. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ja dat hangt inderdaad samen, maar het is daarnaast ook zo dat het bij ieder volgend kindje erger schijnt te worden. Althans, dat heb ik gehoord en dat is (helaas) inmiddels ook mijn ervaring.......

Is inderdaad een vreemde gewaarwording, en in mijn achterhoofd ben ik af en toe best eens bang dat ik over 8, 9, 10 jaar ineens weer kriebels krijg (dat is de vloek van jong moeder worden he! Het is moeilijk om een keuze te maken wanneer je echt klaar bent) maar daarentegen WEET ik gewoon dat vier echt genoeg is! Ik hoop in de toekomst (veeeeeerre toekomst) een opleiding verloskunde te gaan doen en dat is een superzware, vierjarige voltijds opleiding in Groningen, Maastricht, Amsterdam of (euh) ?weethetffnietmeer? en als ik eeuwig in de luiers blijf zitten kan ik die stap dus nooit zetten! Nee, vier is mooi, en als zij opgevoed en zelfstandig zijn is het mama's beurt om 'carriere' te gaan maken. Zonder omkijken te hebben naar zwangerschapsverlof of zieke kinderen thuis. ;) Zouden jullie er nog kinderen bij willen?

Mijzelf, ik zie het gewoon goedkomen gewoon door je overkomen, als het wel zo is denk ik dat je er vol voor gaat en dat is het belangrijkste wat je kunt doen voor je (eventuele) kindje.. Ik was zelf ook 17 toen ik (gepland) zwanger raakte van mijn oudste, 18 toen ik van haar beviel en moet je nu eens kijken! ;) Hahaha je leven is echt niet voorbij als je een kindje krijgt, al is het wel aanpassen en kan ik me ook voorstellen dat je in sommige gevallen gewoon liever wacht. Daarom duim ik ook voor vals alarm bij jou. ;) Maar als het wel zo is, ................ ;)

Liefs

16. mijzelf

mijzelf Lid

27 jan 2009
    96
    0
    0
    studente

hey :)
    ja als ik nu ms evenetueel toch zwanger zou zijn ( denk het niet , maar zeg nooit nooit)
    dan zou ik het kindje zeker laten :)
    kzal het met veel liefde opvoeden...
    tgoh wete strs is het al een teleurstelling alsk men eigen hoor praten :p
    héhé ;)
    dus jij hebt jongen ouders... :)
    mijn ma en pa waren 18 toen ze van men broer beviel 19 jaar dus men broer :)
    liefs x

17. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Haha nee jonge ouders heb ik niet, mijn moeder was bijna 32 toen ze mij kreeg en mijn vader was 37.. ;) Alleen dankzij mij zijn ze nu wel jonge grootouders! :p

Het is heus niet gek hoor als het straks toch even een teleurstelling is als je niet zwanger blijkt! Je bent er nu toch mee bezig en stiekem is het heus niet vreemd als je stiekem toch een beetje hoopt.......... ;)

Liefs

18. mijzelf

mijzelf Lid

27 jan 2009
    96
    0
    0
    studente
    a
    ah zo ik had oudste verkeert gelezen naar ouders:)
    héhé dus jij was ook vroeg zwanger en gepland..
    men vriend zou ook grg nu al een kindje willen :(
    ik zei het hem gisteren van die ppil enzo en hij hoopte al :(
    jah eiegenlijk stiekm toch een beetje ... maar jah :) wa doeje é wachten en nog eens wachten x

19. 4days

4days Niet meer actief

Jah ik wil denk ik 3 kinderen, lekker gezellig. Maar ik denk wel dat we over een hele tijd pas voor de 2e gaan, misschien wil ik eerst nog een studie doen.

Haha dat is het gevaar van op zwangerschapspagina komen, voor je het weet ben je verkocht. ;)

Mijn ouders waren beiden 25 toen ze mij kregen, mijn oma was 23 toen ze mijn moeder kreeg, en ik Vince met 21. Dus als mn oma nog had geleefd was ze op haar 69e overgrootmoeder geworden, hihi.

20. mijzelf

mijzelf Lid

27 jan 2009
    96
    0
    0
    studente
    ola :)
    haha jah kdenk dak al verkocht ben .. maar kzal wel wa wchten ( als het nu ni zo is) want ouders kenda :)

kdenk wel da ik rond men 18-19 er spontaan aan zal beginnne :)

Deel Deze Pagina